Lieve kattenmensen,
Ik vraag jullie om advies, sinds vier en halve maand heb ik een kitten Escobar genaamd. Ik ben dol op hem, het is een lieve, speelse en af en toe brutale kat waar ik dol op ben. Ik woon alleen en omdat ik door de week werk, wil ik graag een kat erbij nemen zodat hij niet alleen is.
Wat kan ik het beste doen? Een kitten erbij en hoe moet ik ze aan elkaar wennen?
Wat adviseren jullie?
Groet,
Sam
# Een kat erbij
Re: Een kat erbij
lieve samsamiramamnouh schreef:Lieve kattenmensen,
Ik woon alleen en omdat ik door de week werk, wil ik graag een kat erbij nemen zodat hij niet alleen is.
Wat kan ik het beste doen? Een kitten erbij en hoe moet ik ze aan elkaar wennen? Wat adviseren jullie?
rechtsonder onder het kopje 'alles over de kat' vind je o.a. de berichtenwisselingen over het onderwerp 'voordat er een kat/kitten bij komt'.
steek daar je licht eens op,
misschien zijn er situaties vergelijkbaar en daar lees en leer je in ieder geval het nodige van wat meer ervaren mensen ..........
............. die een kat er bij genomen hebben of juist niet
............ en hoe geweldig dat uitpakte of juist helemaal niet.
garanties dat het goed gaat zijn niet te geven en ik geloof ook niet dat hierin te adviseren valt,
het is jouw beslissing op basis van jouw overwegingen en jouw situatie en het is ook jouw verantwoordelijkheid om je vooraf zo goed mogelijk te oriënteren.
het is bovendien, mocht je voor een tweede huisgenoot kiezen, ook jouw verantwoordelijkheid je er zo goed mogelijk voor in te zetten dat de introductie een succes wordt.
ben je wel zoveel/zovaak thuis (en dus niet alleen om te slapen) en kun je voldoende aandacht te geven aan Escobar en aan zijn verzorging? een dier is geen stukje levend behang hoor!
lees en zoek en google dus ook uitgebreid op 'introductie (nieuwe kat)' - hapklare brokken hebben we op dit gebied niet: iedere situatie is anders, iedere kat is anders en ieder baasje is anders. - ik bedoel: eerst zelf huiswerk maken!

Hai Sam,
Heel goed plan, een tweede kat erbij
! Er is inderdaad al veel over geschreven op dit forum en velen zijn voorstander van meer dan 1 kat. Ikzelf vind het voor een kitten zelfs een vereiste
.
Heel goed plan, een tweede kat erbij

Ik heb ook sinds een maand (wow, vandaag is Dennis alweer een maand bij me
) een kitten erbij. Kijk anders even in dit topic, misschien vindt je daar wat antwoorden: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 37&t=19047

"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."