Halve diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Halve diarree

Bericht door Peachy »

Ik merk dat mijn kleintjes opeens een beetje last hebben van een soort diarree. Niet helemaal diarree want het is nog wel een beetje vast, maar ook niet zo vast dat het echt poep is. En nu ruiken ze ook een beetje naar poep. Hoe kan het komen en kan ik er iets tegen doen?
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Halve diarree

Bericht door Seemy »

Hoi peachy,

Zorg er in ieder geval voor dat ze goed drinken. Drinken ze weinig dan kun je ook hun brokjes laten wellen in water, zo geef je alweer wat extra vocht. Als het een normale diarree is moet het met 48 uur, misschien iets langer, over zijn. Als dit niet zo is of er zijn andere bij verschijnselen bijv; slechte eetlust, minder actief, zwarte of bloed bij de ontlasting, dan gelijk naar de DA gaan.

En verder kun je nog letten op of er iets is veranderd waardoor ze diarre hebben kunnen krijgen? Bijv ander voer? zo ja dan langzamer daar aan laten wennen (mixen met oude voer). Of misschien eten ze te veel of iets verkeerds?
Heb je op tijd ontwormd?
Succes en beterschap voor ze!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Halve diarree

Bericht door Ambertje73 »

Ik denk dat het rondgaat, want een aantal van mijn katten zijn ook één a twee dagen aan de diarree geweest.
Eén van mijn Perzen, lekker lang haar :???: , zat helemaal onder de stront! Sorry, dat ik het zo breng, maar zo was het wel!
Vreselijk. Ze wilde gedurende twee dagen ook niet echt eten en poepte dan ook héél dun. Gelukkig is ze nu weer opgeknapt.

Ook zijn beide Birmanen aan de dunne geweest. Had je ze nèt afgepoetst (ze zaten er niet zo onder als de Pers), zaten ze weer op de bak! :-(
Een dagje kalm aan met eten en dan gaat het wel weer. Alleen vind ik dat met kittens wel link. Oppassen dat ze niet uitdrogen.
Die kleintjes zijn meestal nogal gevoelig voor voer wisseling.

Als ze hier een dagje niet lekker zijn, dan krijgen ze een Okugest. Dit is een homepatisch middeltje (tabletjes verkrijgbaar bij Kruidvat) dat helpt tegen diarree en misselijkheid. Meestal krijgen ze hier eentje (per dag) van om ze op de goede weg te helpen (kat van 3-4 kg).

Als jullie kleintjes vlooien hebben gehad, dan kunnen ze ook last hebben van wormen!

Succes ermee.
Plaats reactie