Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Bericht door Adriana »

daantje_xxx schreef: Hoe kan dit en waar ligt het aan?

Ligt het aan de geur of aan hoe het eruit ziet :?:
of omdat ze geen honger heeft omdat ze altijd brokjes kan eten?
--
ook nog een beetje ervaringen van dit kattenfront

5-jarige broer en zus hebben anderhalf jaar alleen maar s/o brokjes van Hills gegeten voordat we ze overnamen
en hun onderlinge smaak verschilt enorm.

poes Mies wil niks eten waar pens in zit (in bepaalde soorten natvoer wordt ook pens verwerkt, sommige fabrikanten willen je dat niet zeggen, maar je ruikt het soms ook wel) en eet sommige soorten harde brokjes soms wel soms niet.

broer Enzo eet alles wat los en vast zit en als je niet uitkijkt ook vaatdoekjes en eet wèl vlees maar geen vis. ook hij wisselt ongeveer per maand van harde brokjes, dan is bv Orijen helemaal uit en eten ze Hills nature's best of Hills indoor.

ze krijgen hier drie/kwart natvoer en de rest harde brokjes (uitgeteld en als natvoer op is) en wat rauw vlees en gekookte kip/kalkoen. ik laat hier geen eten staan en voer ze ongeveer vier keer per etmaal, ook via de voerautomaat om 02.00 uur.
ik ben klein beetje voorzichtig met al te rood vlees omdat daar veel fosfor in zit en dat is voor jonge katten in de groei prima maar wat oudere katten met matige nierfunctie kunnen daar last van krijgen.
rauw of diepvries lamshart (islam. slager) is prima vezelachtig, langzaam verterend vlees.
wel vetrandjes eraf halen en even diep ademhalen voordat je dat in stukken snijdt. .. (en niet alleen als vegetarisch/veganistentiepje, brrr..)

Mo de nierkater mag alleen nierdieet natvoer en dat pimp ik soms op met gelei of een klein beetje van het voer van de andere katten. dan ruikt het bijna eender en als hij eenmaal begint te eten dan eet hij vaak ook een deel van zijn niervoer op.

(off topic: kwam Yarrah tegen paar dagen geleden, paté in blik kip en heel groot succes en het krabben aan de oortjes is gelijk over. kocht het in de eko winkel maar Zooplus is heel veel goedkoper.)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Bericht door Anne82 »

Nou dat natvoer bij ons is altijd weer een verassing.. Zodra ze hier een bepaald merk (hoe goedkoop of duur het ook is), langer dan drie dagen krijgen, eten ze het spontaan niet meer. Ze krijgen hier gewoon de hele dag rc brokken, die ze de hele dag kunnen eten. Maar 's avonds geef ik altijd natvoer. Om 5 uur, dat weten ze ook precies. Zodra het 5 uur is heb ik 3 katten over mijn toetsenbord lopen..Zo van, waar blijft mijn lekkere eten??!! Ik geef ze alle soorten en merken natvoer die er zijn ( behalve sommige waar ze van aan de diarree raken), maar wat ik ook geef, ze vinden het superlekker! Tot ze het de derde dag weer krijgen! Dan hoeven ze het opeens niet meer! Ze eten de eerste 2 dagen echt hun hele bakje superschoon leeg, er zit geen restje meer in. Maar zodra ze de derde dag hetzelfde merk weer krijgen, hoeven ze het spontaan niet meer! Ze zijn echt veel te verwend en dat is allemaal mijn schuld! Dus braaf moet ik (tja, katten hebben personeel...) elke drie dagen een ander merk natvoer voor ze regelen om aan hun wensen te voldoen. Nu ik dit zelf lees denk ik, ik ben ook wel gek! Maar toch doe ik het altijd maar weer omdat ik ervan geniet om ze zo lekker te zien smullen. :lol:
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Bericht door daantje_xxx »

Kattenbella schreef:De meest fanatieke versgevers zijn volgens mij vegetarisch ;-) Ik moest ook vreselijk wennen de supermarkt uit te wandelen met kippenvleugels en rundergehakt :oops:

Succus en doe het zoals jij het wil.

Dat idee begon ik ook al te krijgen.
had ook nooit verwacht dat ik ontbijtspekjes zou gaan staan bakken voor mijn vriend.
en het vlees wat ze die avond gekregen hebben, heb ik aan ze gegeven :)

maar inderdaad lekker op mijn eigen tempo en wie weet sta ik over een jaar wel hun eigen eten te maken. Ik had niet eens verwacht dat ik nu al serieus over KVV zou nadenken...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Bericht door Kattenbella »

Nooit varkensvlees geven he....aan de katten ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Bericht door Camoth »

Vraag me nog altijd af waar de term "de kat op het spek binden" vandaan komt, vanwege dat ze dus geen varkensvlees mogen :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Bericht door daantje_xxx »

varkensvlees krijgen ze niet hoor, mijn vriend wel :P

ow ik ben zo blij!
en heeeel errug trots op Saartje!!!

ze hebben zojuist kipfilet gekregen (samen ong stukje van 1 bij 3 cm)
Loekie deed: snuffel bakje 1, snuffel bakje 2, hap, slik weg
Saartje deed: snuffel, loekie's neus ertussen, ander bakje voorhouden, snuffel, en toen kwam Loekie want zijn bakje was al leeg. Maar ik zag al dat ze wel interesse erin had.
Dus heb haar met bakje in de slaapkamer gezet, ik erbij, deur dicht. Kijken, bakje voor de neus gezet 3x. snuffel snuffel. (nog steeds interesse :) ) poot erin, stukje eruit gegooid, met dr nageltjes erin zitten poeren en voor de neus houden.
pootje aflikken :grin: aan kipfilet likken, hap....
en na een kwartier happen en knauwen was het op

en ik heeeel happy
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Bericht door Camoth »

Wat goed! Leuk te horen dat ze het lekker vinden :edance: :eclap:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie