Verveling en aandacht vragen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Verveling en aandacht vragen

Bericht door Lana »

Mijn zus was gister bij mij. Ze wordt knetter gek van haar kat ELvis!

Elvis heeft ze 6 jaar geleden gered en mee gesmokkeld van een camping.
Ze was toen een kittentje en had duidelijk niesziekte, was aan 1 oog blind. Ze was super mager en de eigenaar deed er niks aan omdat hij de katten had voor de muizen.
Dus hebben we Elvis mee gesmokkeld (was toen een week of 6)

Ze woont in een aardig ruime flat, en eist alle aandacht!
1. Ze piest overal waar ze wil! (heeft zelfs een keer over haar (toendertijd) vriendje heen gepiest toen ze lagen te slapen.)
2. Krabt aan muren en deurposten!
3. Heeft altijd honger en is altijd knetterhard aan het mauwen als ze niks krijgt! (Bijna schreeuwen!) Ze is nu dus ook moddervet!
4. Pikt van het aanrecht!

Het plassen is gekomen toen ze voor de 2e keer verhuist zijn.

Het is een heel apart beest! Overal waar mijn zus zit, zit zij! En dan niet lief op schoot, maar naast haar op de leuning en contineu aanstarend!
Ze is al wel eens nagekeken door een arts!

Ze weet echt niet meer wat ze moet doen! Ze heeft al gedacht aan een kat erbij, maar zal ze dan niet weer meer gaan plassen?
Ze heeft ook al eens overwogen haar aan mijn ouders te geven zodat ze naar buiten kan! Maar ze is aan 1 oog blind en zeker niet gewent aan het leven buiten!

Wie kan haar helpen!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: verveling en aandacht vragen..

Bericht door rieneke »

heeft je zus onlangs nog urine na laten kijken?
heeft ze genoeg alternatieve krabmogelijkheden op de goede plaats (liefst een beetje in de 'loop')
speelt ze dagelijks een uurtje met de kat?
doet ze aan voedselverrijking?
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: verveling en aandacht vragen..

Bericht door Roos en Minousch »

Klinkt als een kat die zich doodverveeld..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: verveling en aandacht vragen..

Bericht door Lana »

Nou dit is al een paar jaar aan de gang. Urine is al eens gecheckt..
Ze heeft krabmogelijkheden en als mn zus weg is een eigen kamer, omdat ze anders alles onder piest!

Mn zus denkt ook dat ze zich verveeld! Maar ze is nergens blij mee te maken!
Volgens mij krijgt de kat gewoon supermarktvoer. Duurder eten kan ze ook niet betalen! :eshifty:

Als ik Elvis zie, zie ik een heel onrustige kat! Telkens aandacht vragen door mauwen of dat PRRRTTT geluid te maken!
Als ze bij je komt zitten en haar aandacht geeft komt ze steeds dichter bij je zitten! Het liefst zou ze helemaal in je kruipen (om het zo maar te zeggen!)
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: verveling en aandacht vragen..

Bericht door rieneke »

speelt jouw zus dagelijks aktief met de kat?
met voedselverrijking bedoel ik niet dat ze duurder voer moet kopen, maar de brokjes verstoppen, in wc rollen doen enz, zodat de kat moet werken voor z'n eten.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: verveling en aandacht vragen..

Bericht door Cari »

Het lijkt erop dat Elvis zich te pletter verveelt. Dat probleem ligt altijd op de loer als je maar 1 kat hebt die niet naar buiten kan.
Nu ze (of is het een "hij"?) al 6 jaar alleen leeft, wordt een andere kat erbij plaatsen waarschijnlijk geen succes en zal ze inderdaad waarschijnlijk nog meer gaan plassen. Is het overigens zittend plassen of sproeien?
Elvis is duidelijk verre van gelukkig en haar zo de rest van haar leven laten doorbrengen, lijkt me niet de beste oplossing.
Het feit dat ze maar 1 oog heeft, hoeft geen belemmering te zijn om haar naar buiten te laten. Een kat van 6 kan daar ook nog heel goed aan wennen.
Dat de kat moddervet wordt gevoerd, is ook niet best. Als er weinig geld is, kan je beter minder geven van goed voer. Dan ben je evenveel kwijt en je kat wordt gezonder. Dat ze zo blijft zeuren om eten is deels ook vanwege de verveling. En hoe meer ze eet, hoe minder ze zal willen bewegen, hoe dikker ze wordt.

DIt speelt blijkbaar al jaren en je zus is (begrijpelijk) niet meer blij met haar kat. Als je ouders het zouden willen proberen met haar, lijkt me dat geen verkeerde oplossing. Hebben zij ook nog andere huisdieren?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: verveling en aandacht vragen..

Bericht door Lana »

Af en toe speelt ze met haar! Niet heel vaak.
Ze heeft een brokjesbal, maar ze kan ook niet goed ruiken! Dus daar doet ze niks mee.
Ik heb een laserlamp voor haar besteld, hoop dat dat werkt.

Heb haar gezegt alsnog een keer urine na te laten kijken, maar volgens haar is het echt aandacht vragen.
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: verveling en aandacht vragen..

Bericht door Lana »

Cari schreef:Het lijkt erop dat Elvis zich te pletter verveelt. Dat probleem ligt altijd op de loer als je maar 1 kat hebt die niet naar buiten kan.
Nu ze (of is het een "hij"?) al 6 jaar alleen leeft, wordt een andere kat erbij plaatsen waarschijnlijk geen succes en zal ze inderdaad waarschijnlijk nog meer gaan plassen. Is het overigens zittend plassen of sproeien?
Elvis is duidelijk verre van gelukkig en haar zo de rest van haar leven laten doorbrengen, lijkt me niet de beste oplossing.
Het feit dat ze maar 1 oog heeft, hoeft geen belemmering te zijn om haar naar buiten te laten. Een kat van 6 kan daar ook nog heel goed aan wennen.
Dat de kat moddervet wordt gevoerd, is ook niet best. Als er weinig geld is, kan je beter minder geven van goed voer. Dan ben je evenveel kwijt en je kat wordt gezonder. Dat ze zo blijft zeuren om eten is deels ook vanwege de verveling. En hoe meer ze eet, hoe minder ze zal willen bewegen, hoe dikker ze wordt.

DIt speelt blijkbaar al jaren en je zus is (begrijpelijk) niet meer blij met haar kat. Als je ouders het zouden willen proberen met haar, lijkt me dat geen verkeerde oplossing. Hebben zij ook nog andere huisdieren?
Het is echt plassen van Elvis doet. En het liefst op plekjes waar de geur van mijn zus is. Haar kleding en vooral de bank!
Elvis heeft altijd honger! Op het moment dat ze sóchtends haar ogen open doet, staat ze al te schreeuwen om eten!
Mijn ouders hebben er al eens over nagedacht! Maar ze hebben zelf ook nog een kat van bijna 10 jaar! En wonen wel aan een drukke weg!
En stel dat ze daar ook de boel onder plast!

Nee, mijn zus wordt knetter gek van haar! Maar houd ook veel van haar!
Het is een katje met een verleden! Ze moest met 6 weken zichzelf al redden!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verveling en aandacht vragen

Bericht door Cari »

Ze heeft een brokjesbal, maar ze kan ook niet goed ruiken! Dus daar doet ze niks mee.
Hoe weet je dat ze niet goed ruiken kan? Het feit dat ze niets met die bal doet, zegt namelijk niets over haar reukvermogen.

Haar bij je ouders plaatsen, was jouw idee hoor ;-) Ik ben er ook zeker geen voorstander van om een kat naar buiten te laten aan een drukke weg!

Werkt je zus ook fulltime? Als je zus veel van huis is, is dat voor Elvis natuurlijk heel vervelend. Wat moet je in een leeg, dood huis?
Ik snap heel goed dat ze van Elvis houdt, maar dit is zo voor beide partijen niet leuk. Als voedselverrijking, laserlampjes e.d. niet helpen, zou ik ook geen oplossing weten in deze situatie. Ik wil niet direkt zeggen dat ze haar zou moeten herplaatsen, maar soms is liefde ook loslaten en daar bedoel ik niet alleen het laatste spuitje mee.

Ik zou wel haar bloed eens volledig laten onderzoeken, dus niet alleen de urine. Misschien is er , ook in verband met die grote honger, meer aan de hand.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Verveling en aandacht vragen

Bericht door Lana »

Ze kan niet goed ruiken omdat ze niesziekte heeft gehad. Waarschijnlijk had ze al niesziekte toen ze net geboren was, er was niks aan gedaan.
Daardoor is ze waarschijnlijk blind (oog zit ook half dicht) geworden en kan ze slecht ruiken. Je kan haar ook horen adem halen!

Mijn zus is veel van huis ja.
Dat verhuizen naar mijn ouders is eigenlijk DE oplossing! Maar dat is wel een hele grote stap! Voor haar athans!

Ik vind zelf dat je helemaal gelijk hebt hoor Cari! Met dat herplaatsen!
En ik heb ook tegen haar gezegt dat ze haar helemaal moet laten nakijken door een arts.. Maarja ze heeft er nu nog geen geld voor!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verveling en aandacht vragen

Bericht door Cari »

Een bloedonderzoek is niet zo duur. Misschien kunnen je ouders daarvoor even bijspringen :oops: ;-)
Het voordeel bij plaatsen bij je ouders is natuurlijk dat ze niet uit het zicht verdwijnt, maar om haar nou naar buiten te laten aan een drukke weg, terwijl ze altijd een binnenkat is geweest en daarbij beperkter zicht heeft.... :shock: ...
Ik ben nou wel heel brutaal, maar zouden ze geen rennetje kunnen maken?
De kat van je ouders - is die wel gewend aan andere katten? Als dat niet zo is, zie ik toch wel grote problemen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Verveling en aandacht vragen

Bericht door Lana »

Nee, maar mijn zus woont aan de andere kant van Nederland.
Ik zal het er nog even over hebben, zal een gevoelig onderwerp worden! :)

De kat van mijn ouders is geen andere katten gewend. En die zal het niet zo snel accepteren, maar is wel het proberen waard!
Elvis is een keer ontsnapt over de rand van het balkon. Mijn zus vond haar bij de buren tussen de katten en de honden helemaal op haar gemak! Dus in haar opzicht maak ik me geen zorgen..

Bedankt voor je advies en je tips!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verveling en aandacht vragen

Bericht door Cari »

Als ik het zo hoor, zou ik het niet direkt bij je ouders proberen. Als die kat geen andere katten gewend is op 10-jarige leeftijd, zijn er betere opties. Het feit dat Elvis op haar gemak was tussen de katten en honden van de buren, verhoogt haar plaatsingskansen enorm. Misschien stelt ze dat gezelschap toch wel erg op prijs en dan is een kat in huis, die zich onaardig gedraagt naar haar toe, ook weer niet zo prettig.
Willen die onderburen het niet proberen ;-) ?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Verveling en aandacht vragen

Bericht door Lana »

Die onder buren is geen optie nee..
We zullen er eens even goed over na denken! Er moet inderdaad wel wat gebeuren, niet alleen voor mn zus maar ook voor de kat! :-P
Ik denk dat we haar eerst eens even goed moeten laten onderzoeken of er echt niks is met haar!
Hoop dat het goed komt!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Verveling en aandacht vragen

Bericht door loek »

Hoi Lana
Was dit gedrag altijd al (in mindere mate) zo? Is het niet een (half)'verwilderde' kat, tenminste mammie dan (zo voor de muizen op een camping...)? Ik weet niet in hoeverre genen daarin meespelen, en de eerste 6 weken? Of dat dit allemaal verwaarloosbaar is omdat ze met 6 weken al weg was uit die situatie?

Ik weet wel dat ik vroeger altijd zwerfkatjes 'mee naar huis nam' die voerde ik dan stiekem in de schuur, en uiteindelijk kwamen mijn ouders erachter en mocht ik hem houden. Dit heb ik als kind zo'n 3 keer gedaan. En toen mocht ik eindelijk een 'legale' kat haha. Maar die katjes die liepen vroeg of laat altijd weer weg...Waren gewoon toch niet echt huiskatten. Heb er trouwens ook in gehad die aan 1 oog blind was. Wij woonde in een omgeving met veel boerderijen en een paardenstal...daar kwamen die 'muizenvangers' dus ook vandaan. Muizen vingen ze dus niet meer echt haha.

Maar goed, dit klinkt ook als 'zo'n type' katje.....Of was het in het begin heel anders en is hij de laatste tijd erg veranderd? (dan zou ik denken aan iets medisch)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie