Gechipt en dood

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Sibby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 nov 2009 14:49
Locatie: Brugge

Re: Gechipt en dood

Bericht door Sibby »

Heb het gecontroleerd en hier worden dode dieren ook niet gecontroleerd...
Het idee van een hangertje met "ik ben gechipt" vind ik leuk maar in ons geval kunnen we er beter ons telefoonnummer in steken want onze gechipte poezen werden gechipt door het asiel en zij houden verder de info bij aan wie ze dier met nummer....aan wie verkocht hebben. Nu maar hopen dat ze de moeite doen ons te contacteren als er eentje zou verloren lopen of dat hun computers niet crashen of zoiets!
Zouden we de poezen op ons eigen naam kunnen krijgen?
Hubje (10j) Woozy (4j) Wolfje (5m) Mereltje (3m) Beer (2j) Min Min ( 19j RIP) Simmy ( 17j RIP)
Gebruikersavatar
nkusters
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 nov 2009 23:05
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Gechipt en dood

Bericht door nkusters »

Sibby schreef:Heb het gecontroleerd en hier worden dode dieren ook niet gecontroleerd...
Het idee van een hangertje met "ik ben gechipt" vind ik leuk maar in ons geval kunnen we er beter ons telefoonnummer in steken want onze gechipte poezen werden gechipt door het asiel en zij houden verder de info bij aan wie ze dier met nummer....aan wie verkocht hebben. Nu maar hopen dat ze de moeite doen ons te contacteren als er eentje zou verloren lopen of dat hun computers niet crashen of zoiets!
Zouden we de poezen op ons eigen naam kunnen krijgen?
Die nummers worden als het goed is ook aangemeld bij centrale databases zodat in geval van een crash deze informatie niet verloren gaat.
Dierenasiels.com schreef: De Stichting Dierenasiels en Internet heeft voor de dierenasiels een mogelijkheid gemaakt om snel en efficient te zoeken in de 6 chip-databanken, die via het internet toegangkelijk zijn.

Deze databanken zijn: ABIEC, Brein, Daisyweb, DBJ, RCA en Petlook.
Weet iemand hier trouwens waar je goedkoop een 134.2 Khz RFID lezer kan kopen?
Shaggy en Bikkel, twee zwart/witte europesche korthaar katten van 1,5 jaar, per 07-12-2009 geadopteerd uit Dierenasiel "De Reddingsboei".
Plaats reactie