Tember schreef:Verder heb je je goed voorbereid hoor! Zo te horen heb je er zin in. Ik wens je veel plezier met de twee katten! Heb je al namen bedacht voor ze?

En top dat je twee wat oudere katten de kans geeft in je leven. Veel mensen laten zich verleiden door kittens (inclusief mezelf hoor

).
Ik heb de nodige uurtjes doorgebracht op dit forum en daar heel veel nuttige informatie opgedaan en heb er inderdaad heel veel zin in

Qua namen denk ik dat ik het houd bij de namen die ze gekregen hebben, toen ik het aan mijn vader vertelde dacht ie eerst dat ik 2 rappers geadopteerd had, moest meteen lachen

Hoe langer ik er over na denk, hoe beter Shaggy en Bikkel bevalt.
Ik had het adres van dit asiel gekregen van de eigenaar van een dieren winkel hier in Valkenburg; ik was eens gaan informeren over katten (wist nog niet veel over die beestjes) om te zien of het een geschikt huisdier zou zijn als ik af en toe weg moet. Toen ik er zeker van was dat het niet zielig zou zijn om af en toe een dag niet thuis te zijn als ik voor mijn werk naar Amsterdam moet, vroeg ik dan ook meteen of ze ook katten verkochten, ze moesten me dus uitleggen dat het in Nederland helemaal niet is toegestaan om katten te verkopen als dierenwinkel en dat ik het beste maar even op een advertentie site/krantje kon kijken omdat een hoop mensen ze gratis aanbieden. Daarna werd me uitgelegd dat, als ik weg ben, het beter zou zijn als ze met z'n 2e zijn, zodat ze elkaar bezig kunnen houden als ik er niet ben. Ook werd me aangeraden om even goed na te vragen of het katten zijn die altijd binnen zijn geweest of dat ze ook buiten komen (jagers instinct, etc). Een andere optie zou zijn om een kat uit het asiel te halen. Toen ik vroeg of er in de buurt een asiel zat, werd me het adres doorgegeven van Stichting de Reddingsboei in Geleen. Ze omschreef hoe de katten daar gehouden worden (in katten kamers, ingericht als een grote huiskamer met banken, stoelen, krabpalen en kattebakken). Dit sprak me meteen aan; om katten op die manier te houden alsof ze gewone huiskatten zijn i.p.v. in een kooi/bench (het beeld dat ik toch heb bij een asiel) sprak me heel erg aan en ben toen ik thuis kwam meteen op internet gaan kijken of ik wat over dit asiel kon vinden. Via de site dierenasiels.com vond ik ze terug, inclusief een lijst met een aantal katten die ze hadden. Na de diverse katten doorgenomen te hebben en al wat zaken op dit forum gelezen te hebben, viel de keus op twee katten die me qua omschrijving heel erg aanspraken.
Garfield (rood) en Tom (zwart-wit en is echt een vrouwtje) zijn twee lieve katten van 3,5 jaar oud.
Ze zijn alletwee binnen gewend en kwamen zelden buiten.
Garfield is een echte allemansvriend en heeft een open karakter.Tom is erg lief maar is een beetje gesloten en houdt meer van rust.
Ze kunnen goed overweg met kinderen.
Ze hebben de bijnaam Tom&Jerry en luisteren er ook nog goed naar.
Het zijn twee superlieve dieren die graag een warm plekje willen.
Ik ben toen naar Geleen gereden en daar goed ontvangen in het asiel. Helaas waren Tom en Garfield al vergeven en zouden morgen worden opgehaald. Toen ik uit had gelegd waarom ze me aanspraken en waar ik naar op zoek was kwam de eigenaar met een suggestie, ik werd meteen naar een van de kattenkamers gestuurd en meteen enthousiast ontvangen door Shaggy en Bikkel. Hoewel een van de twee wat shuwer was, was de ander heel aanhankelijk en leek de kat er geen genoeg van te krijgen. Hun vacht was mooi glanzend zwart met mooie witte accenten en na een paar minuten was ik meteen verkocht. De eigenaar wou eigenlijk de katten niet voor me 'vast houden' totdat ik ze kon komen ophalen, maar omdat ik volgende week 5 dagen niet thuis ben, vondt ik het niet eerlijk ten opzichte van de beestjes om ze meteen al mee te nemen (ook al wou ik dat op dat moment erg graag). Om niet het risico te lopen dat iemand anders ze kwam ophalen heb ik gesmeekt of ze niet tijdelijk daar mochten blijven en bood aan om meteen al te betalen voor de katten.
Toen ik dat eenmaal had aangeboden was de eigenaar ook overtuigd (schijnbaar komt het vaak voor dat mensen uiteindelijk toch niet terug komen) en was hij helemaal niet geinteresseerd in het geld, maar enkel in de intentie die er achter zat (had maar 10 euro bij me, je kan daar niet pinnen, maar had mijn vader mee genomen om te gaan kijken, daar had ik de rest van kunnen lenen, maar dat wou hij niet eens hebben).
Inmiddels best een lang verhaal geworden, zo zie je maar weer hoe snel het kan gaan als je eenmaal verliefd wordt op die beestjes
Zucht... nog een kleine 10 dagen...
Tazke schreef:Wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie! Het verrijkt echt je leven een kat in huis.
Ik zou me nog niet te druk maken over de kabels en meubels, dat zul je ze toch aan moeten leren. Een klap in je handen en het is opgelost (vaak althans).
Je kunt de katten het beste met rust laten de eerste tijd en af en toe er tegen praten. Je merkt snel genoeg hoe ze op jou en hun nieuwe omgeving reageren. Iedere kat is tenslotte anders.
Onze poezen mogen overal komen behalve in de keuken (die deur is altijd dicht). De poes bepaalt zelf wel waar hij wil slapen. De ene keer slapen ze bij ons, de andere keer kruipen ze samen op de bank. Wil je ze liever niet 's nachts in de slaapkamer hebben: deur dicht vanaf de eerste nacht...
Enne... ik tel met je mee!
Goeie tip om te corrigeren met een handklap, ga ik zeker proberen (had alleen rekening gehouden met het krabben aan spullen en dat je dan de kussentjes van hun voeten tegen de krabpaal moet aanzetten en met lichte druk wrijven zodat de geur kliertjes wat afgeven en ze snappen dat ze op die plek wel mogen krabben).
Enne... bedankt voor het meetellen

Shaggy en Bikkel, twee zwart/witte europesche korthaar katten van 1,5 jaar, per 07-12-2009 geadopteerd uit Dierenasiel "De Reddingsboei".