Onbekende kat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
depstertje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:11

Onbekende kat

Bericht door depstertje »

Hallo, Ik ben nieuw op deze site dus moet nog even kijken hoe het werkt. Maar ik heb sinds een paar dagen last van een onbekende kat in mijn huis en die eet dan al het eten van mijn 2 katten op. Ik heb die kat nu al 2x betrapt en mijn katten deden helemaal niks!!!! Elke x is het etensbakje leeg. Ik baal hier enorm van en vraag me af wat ik hieraan moet doen. Ik vind het overigens heel raar dat mijn 2 katten dit toelaten in hun huis. Wie kan mij helpen?????

GR debby
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onbekende kat

Bericht door Umimeis »

Mijn katten laten ook vreemde katten toe in huis..... :enaughty: ze kijken dan mij aan of ik ze weg wil jagen :lol:
De poezen van mijn buren die komen ook regelmatig als ik het luikje niet op slot doe.
Als ik namelijk weg ga bijv de hele dag moet werken dan laat ik het open omdat mijn katten anders geen kant op kunnen.
Als ik maar even weg ben dan doe ik het luikje wel op slot en moeten ze verplicht binnen zitten....iets dat ze echt niet leuk vinden hihi :grin: .
Als ik thuis ben, dan is het luikje meestal op slot en moet ik de katten via de deur naar buiten laten of ik ik hou het leukje met m'n hand open en doe het daarna weer op slot als ze buiten zijn.
Helaas moet ik dan wel in de gaten houden of de katten niet voor de deur staan te wachten om naar binnen te mogen.

Misschien een tip, als ik weg ga, dan zet ik geen natvoer neer want ze hebben allebei toch een brokken automaat die goed gevuld is als ik weg ga.
Natvoer krijgen ze pas als ik de poezen vd buren eruit heb gezet.
Misschien kun jij dit ook wel doen.

Nog 1 vraag hoe komen die vreemde katten binnen? Heb jij dan ook een luikje?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
depstertje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:11

Re: Onbekende kat

Bericht door depstertje »

Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad ook een kattenluikje. En er staan alleen maar brokjes want vlees krijgen ze als ik thuis ben. Ik werk 38 uur in de week dus kan er niet altijd op letten maar als ik de deur uit ga dan is het bakje goed gevuld met brokjes. In het begin dacht ik: Wat eten jullie toch veel elke x was het bakje leeg. Maar toen ontdekte ik dus dat er een onbekende kat binnen kwam en het is niet de kat van de buren. Als ik 8 uren op een dag weg ben kan ik niet het kattenluikje op slot doen want dan kunnen mijn katten geen kant op. Vind het wel vervelend zo...Ik weet ook echt niet waar die kat vandaan komt het lijkt wel een zwerfkat want die kat eet zoveel!!!! Elke x als ik die kat betrap ben ik net te laat om te kijken hoe die kat er nou uit ziet maar hij glipt steeds weer weg!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Onbekende kat

Bericht door Nyncke »

Dan zou ik toch eens op wacht gaan zitten met de plantenspuit.
Of als je heel zeker weet dat het een zwervertje is, de dierenambulance bellen.
depstertje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:11

Re: Onbekende kat

Bericht door depstertje »

Ja zal het eens goed in de gaten houden maar die kat weet precies wanneer hij naar binnen kan en wanneer niet. Zoals gister avond lag ik al op bed ik hoorde een kat eten maar het bleef maar eten......Dus ik toch maar even kijken en ja hoor meteen foetsie.....Ik heb het etensbakje nu ergens anders neergezet zodat hij dan de kamer in moet maar vanmiddag toen ik thuis kwam ja hoor was het bakje weer leeg....Dus ja lastig verhaal....
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Onbekende kat

Bericht door JLC »

Ik denk dat het handiger een luikje te nemen die reageert op de chip van de kat. Dan kunnen alleen jouw katten naar binnen. Dit zijn wel de duurste kattenluikjes, maar ik denk dat je daarmee wel je probleem kan oplossen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onbekende kat

Bericht door Umimeis »

Nyncke schreef:Dan zou ik toch eens op wacht gaan zitten met de plantenspuit.
Of als je heel zeker weet dat het een zwervertje is, de dierenambulance bellen.
Ja, zou ik ook doen als het een zwervertje is....dit lijkt me de enige oplossing voor jou.
Als ik 8 uren op een dag weg ben kan ik niet het kattenluikje op slot doen want dan kunnen mijn katten geen kant op.
Ja, dat is het probleem dus bij mij ook.....daarom zet ik ook geen natvoer meer neer. Ze eten dan wel een beetje vd brokken, maar dat vind ik minder erg want ik heb brokken zat.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onbekende kat

Bericht door Cari »

Als je zeker weet dat de kat van niemand is, zou je kunnen proberen de kat te vangen. Ik weet niet of er bij jou een organisatie is die zich bezighoudt met verwilderde katten, want die kunnen je daarbij helpen en je ook een vangkooi geven. Ik heb zelf zo ook eens een kater gevangen die mijn huis regelmatig kwam ondersproeien. De vangkooi op scherp gezet, direkt achter het luik. Als je geen vangkooi kan krijgen, kan je het luik zo zetten, dat hij wel naar binnen, maar niet naar buiten kan. Dan heb je hem in ieder geval in huis, zodat je weet of het een tamme of verwilderde kat is. In dat geval voor de zekerheid wel alle breekbare voorwerpen verwijderen, want als de paniek uitbreekt.... :shock: Is de kat gevangen dan is voor een tamme kat de beste optie het asiel. Voor een verwilderde kat ligt het aan het asiel, want er zijn er die deze dieren makkelijk laten inslapen en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Mijn gevangen kater werd destijds gecastreerd een paar dagen later weer teruggezet. Hij is nooit meer binnen geweest ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie