Geen brokjes, ook niet geweekt

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
mllb
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2009 10:09

Geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door mllb »

hi allemaal, hopelijk kan iemand me hier helpen... heb bijna het hele forum doorgelezen naar advies over wat te doen als je kitten (7 maanden inmiddels) nooit en nog steeds geen brokjes eet... we hebben al verschillende merken geprobeerd maar Beertje haalt overal dr neus voor op, behalve voor natvoer (eerst van Whiskas, nu van Hills). 'Hardere' etenswaren dus niet.. Ook als we dus de brokjes weken met water, ze ruikt eraan en loopt eromheen. De dierenarts adviseerde om haar 3 dagen geen natvoer te geven, dat ze dan vanzelf naar de brokjes zou toekomen maar ook dat doet ze niet. Wij geven haar overigens geen voedsel van ons bord, ze eet dus daadwerkelijk alleen Hills natvoer.. Ze heeft ook niets aan haar gebit, dat hebben we laten checken... We hebben ook een andere poes die even oud is als haar en die eet wel afgewisseld natvoer en brokjes, Beertje heeft dus ook een goed voorbeeld wat ze zou kunnen volgen, maar doet dit dus niet.. Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Leonie89 »

ik zou het advies van de DA opvolgen.. gewoon niet meer voorzetten..

je zou ook nog de brokjes kunnen mengen met het natvoer en dan steeds minder datvoer en meer brokjes doen.. dan went hij er langzaam aan..
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door rieneke »

overgaan op kompleet vers voer, is dat een optie?
(carnibest ed)
niets anders geven als hij het niet eet, lijkt me niet zo'n strak plan.
vasten is niet goed voor katten.
alleen natvoer is trouwens niet per definitie slecht voor katten.
mllb
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2009 10:09

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door mllb »

mengen met brokjes hadden we inderdaad ook geprobeerd, maar ze eet er gewoon omheen... :( daarom dachten we dus ook dat er misschien iets was met haar gebit maar dat is het dus niet...

hi tiger, dat had ik ook wel gehoord dat het niet funest is voor katten om alleen natvoer te eten, ware het niet dat ze al een klein hangbuikje aan het krijgen is denken we dus dat het komt omdat ze niet gevarieerd genoeg eet...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Kattenbella »

Anders toch natvoer en heb je de topic over vers gelezen? Is dit iets?
Ik zou me niet te druk maken hoor. Als je goed natvoer geeft, lees hier de topics kan het ook geen kwaad.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
mllb
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2009 10:09

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door mllb »

bedankt tiger :) ga me eens verdiepen in dat vers voer! het blijft in mn hoofd spoken, zeker omdat onze andere poes zo ontzettend makkelijk is met nat- en droogvoer... soms wou ik dat ik Beertjes gedachten kon lezen!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Kattenbella »

Laat maar lekker genieten ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Admin »

mllb schreef:bedankt tiger :) ga me eens verdiepen in dat vers voer! het blijft in mn hoofd spoken, zeker omdat onze andere poes zo ontzettend makkelijk is met nat- en droogvoer... soms wou ik dat ik Beertjes gedachten kon lezen!
OFFTOPIC:
"Tiger" is niet de forumnaam, maar "Kattenbella" :-D Op dit forum bereik je verschillende rangen, waaronder "Tiger" er 1 van is. Zelf ben je "Kitten".
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Cari »

Wat je ook nog zou kunnen proberen is exigent-brokjes van royal canin (voor kieskeurige katten). DIe week je dan en pureer je samen met blikvoer. Eerst heel veel blikvoer en als dat lukt, dan het weken van de brokjes minderen tot het gewoon brokjes zijn. Dan pas de hoeveelheid blikvoer minderen. Het is maar een ideetje. Als je blikvoer van Hills geeft, krijgt ze qua kwaliteit genoeg binnen, maar het is wel wat prijzig :???: En ik vind dat ze die tandjes niet voor niets heeft. Vers voeren is natuurlijk ook geweldig!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
mllb
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2009 10:09

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door mllb »

Oooh nu je het zegt zie ik het pas goed hahah bedankt!

Hi carl bedankt voor je bericht!
Het lijkt al een klein beetje op wat we geprobeerd hadden maar net wat uitgebreider
Zeker het proberen waard! Wij geven ze nu van die hills zakjes met natvoer.
Ga het daar eens doorheen pureren als het ware.
Na het lezen van verschillende adviezen op deze site dacht ik ook de gekookte kip eens te proberen.
Fijn dat er zoveel mensen zijn die hun ervaringen met anderen willen delen!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Camoth »

Kip kan je het beste rauw geven en niet koken. Als je het kookt verlies je veel goede voedingsstoffen ;).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Kattenbella »

Sluit mij aan bij vorige spreker ;-) Mooi dat je kip wil geven. Ben benieuwd waar zij voor gaat vallen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
mllb
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2009 10:09

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door mllb »

Ok nog een vraagje hoor, is het niet zo dat rauw slechter is dan koken ivm bacterien of salmonella?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door Nyncke »

Als je verse kip geeft is die kans miniem.
Als je een kilo kipfiletjes koopt, meteen in kleine porties verpakken en invriezen. Ontdooien en zodra ze ontdooit zijn meteen geven.

Mijn katten hebben nog nooit iets gehad van versvoer, kerngezond en mooier dan toen ze alleen brokjes aten. Blaasgruiskater is ook vrijwel zonder gruis.
Trouwens ook als de kip al een dag in de koelkast stond, hier nergens last van.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: geen brokjes, ook niet geweekt

Bericht door rieneke »

een kattenmaag is uitstekend bestand tegen bacterien en salmonella.
vergeet ook niet dat er regelmatig salmonella in brokjes wordt aangetroffen.
ook hier wordt deels rauw gevoerd.
Plaats reactie