Rode/geirriteerde huid op de neus

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Ja bij Nala worden ook 3 stukjes genomen volgens mij, maar zie je er veel van na de biopt, of valt het mee, het word natuurlijk gehecht dus dat is wel lekker opzich. Ben er nu wel klaar voor, eindelijk duidelijkheid (hoop ik)
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door Boomer »

Valt wel mee hoeveel je ziet. Het is gewoon een klein hecht wondje. Het geneesd ook best wel snel. Bij Xeon was het op zijn wang en daar zit nu gewoon weer haar. Nu zie je er niets meer van.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Alles is goed gegaan, het duurt nu ruim een week voor ik uitslag krijg.

Ze gaan ook testen op FIV voor de zekerheid, maar dat gebeurt op de kliniek zelf.

Ze heeft al een beetje gegeten en net lekker gepoept dus dat zit wel goed ;-)
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Gister de uitslag gekregen, en gelijk de hechtingen eruit gehaald. Ze heeft dus een allergie,
dus dan weten we dat nu, dat het geen andere huid ziekte is. Aan de ene kant wel lekker dat we weten
dat het een allergie is, maar aan de andere kant had ik gehoopt op iets anders wat gewoon te behandelen was. Want zoek maar eens uit waar ze dan allergisch voor zijn :?: Nja moet nu eerst conseqent elke maand vlooienspul geven voor zekerheid, en dan 1 voor 1 spullen opbergen waar ze allergisch voor kunnen zijn :icon_shifty:
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Heb weer bericht gehad van de DA dat het dus Atopie is (vertelde hij toen ook) Dit is wat hij mailde:

*De uitslag van Nala wijst op een reactie van de huid die van binnen naar buiten wordt opgebouwd . Atopie is dan de meest waarschijnlijke diagnose.
Atopie is een verzameling aandoeningen waarbij door contact met allergenen in de lucht (vergelijk astma bij de mens) de huid gaat ontsteken .

De achterliggende ontstaansgeschiedenis is dat de bij deze vorm van allergie het bloed de allergenen samen met een overmaat aan afweerstoffen vervoerd en deze in de huid in contact brengt met mestcellen (mastcellen). Door dit contact komen er stoffen vrij die de huid doen ontsteken en beschadigen.
Mastcellen komen bij de kat relatief veel voor op de kop. Reden waarom ze daar de eerste klachten hebben.*

Meest effectief voor het behandelen van atopie zijn corticosteroïden of cyclosporinen
De dosis moet zou worden gekozen dat deze de klachten juist onderdrukken.

Hoe denken jullie hierover? heb hem al gemaild wat het verschil is tussen beiden, maar die 2de is duurder en heeft minder bijwerkingen op lange termijn ofzo.

Met de katjes gaat het ene keer beter als andere keer wat de plekjes betrefd, bij Nala waar het juist het ergst was, ziet het er vrij rustig uit, bij Nemo ziet het er wat onrustiger uit, maar toch ben ik wel tevreden, als ik terugkijk naar de fotos van Nala, toen ze echt 3 grote *plekken* had, op neus en wangetjes.

Groetjes caroline
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Plaats reactie