Injectie reactie

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat

Injectie reactie

Bericht door n00ntjuhn »

Laatst zat ik mijn kat te aaien en toen voelde ik op eens een bobbeltje. Dus ben ik verder gaan zoeken in zijn vacht wat het precies was, ik dacht eerst een klit maar dat was het niet want toen hij languit op de grond lag kon ik het wat beter bekijken met meer licht en toen zag ik dat ik huid omhoog kon duwen.
Me pa dacht dat ze misschien wat te ruw hadden gespeelt dus heb ik de volgende dag gelijk een afspraak gemaakt bij de doc. Zij zei dat het een reactie kan zijn op een prikje die hij heeft gehad toen hij geholpen werd(pijnstiller) en dat ze dit nog nooit had gezien :shock:. De huid was aan het afsterven zei de doc, daarom voelt het zo hard. Ik moet nu 2-3x per dag de wond randjes insmeren met wondzalf maar zo makkelijk is dat niet :-( .
Heeft iemand anders dit wel eens gehad? Hoe pak jij het aan als de kat even stil moet liggen om iets in te smeren?
Kattenbella
Tijger
Tijger

Re: Injectie reactie

Bericht door Kattenbella »

Is wel erg ruig gespoten dan of inderdaad echt een allergische reactie.
Ik spuit elke dag een kat tweemaal daags insuline en ik zie gelukkig nooit iets naars.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

bella, dit soort problemen komen door de hulpstoffen die bij de vaccins zitten.
daar heb jij met de insuline gelukkig geen risico op.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Het ging hier toch om een pijnstiller?
Ik weet inderdad niet de reacties daarbij.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

ja, nu zie ik het bella,
dan heb ik ook geen verklaring.
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat

Bericht door n00ntjuhn »

Het is er afgevallen met een pluk haar :). Der zit nu een mooi roze plekje zoals als er een korstje afvalt. Gelukkig :edance: !
Plaats reactie