Influenza?
Re: Influenza?
Ik heb ook wel te doen hoor met Jeeves. Het zal je maar gebeuren......
Met Fleur weet ik het niet, soms denk ik, mmmm gaat een tikkie beter geloof ik en op een ander moment vind ik het helemaal niet.
Ze heeft gisteren de hele dag gelegen en niet gegeten en gedronken, alleen als ik iets voor dr neus zette en dan bedoel ik echt onder dr neus. Een paar likkies en weer klaar. Het enige wat vooruit is gegaan is dat ze niet meer zo zit te niesen maar het water komt nog steeds uit dr ogen en neusgaten. Nog steeds gewoon water. Nu na 6 dagen prednison had ik toch meer verwacht. Ik denk echt dat het een tumor is. Ik ga morgenavond nog een keer naar de DA. Ze moet nog maar een keer extra in dr bekkie kijken of anders een foto zien te maken. Als het echt een tumor is dan ga ik niet modderen. Ze voelt zich nu al veel te ziek denk ik.
Ik weet het allemaal niet meer denk ik. Ik vind het ook zo jammer. Ze begon juist de laatste maanden op te fleuren nadat de andere katten dood waren. Ze is duidelijk jarenlang ondergesneeuwd geweest! Ze kwam meer naar beneden en kwam ook aandacht vragen terwijl ze dat eigenlijk nooit deed en dr eigen gang ging. Sneu hoor.
Met Fleur weet ik het niet, soms denk ik, mmmm gaat een tikkie beter geloof ik en op een ander moment vind ik het helemaal niet.
Ze heeft gisteren de hele dag gelegen en niet gegeten en gedronken, alleen als ik iets voor dr neus zette en dan bedoel ik echt onder dr neus. Een paar likkies en weer klaar. Het enige wat vooruit is gegaan is dat ze niet meer zo zit te niesen maar het water komt nog steeds uit dr ogen en neusgaten. Nog steeds gewoon water. Nu na 6 dagen prednison had ik toch meer verwacht. Ik denk echt dat het een tumor is. Ik ga morgenavond nog een keer naar de DA. Ze moet nog maar een keer extra in dr bekkie kijken of anders een foto zien te maken. Als het echt een tumor is dan ga ik niet modderen. Ze voelt zich nu al veel te ziek denk ik.
Ik weet het allemaal niet meer denk ik. Ik vind het ook zo jammer. Ze begon juist de laatste maanden op te fleuren nadat de andere katten dood waren. Ze is duidelijk jarenlang ondergesneeuwd geweest! Ze kwam meer naar beneden en kwam ook aandacht vragen terwijl ze dat eigenlijk nooit deed en dr eigen gang ging. Sneu hoor.
-
- Poema
- Contacteer:
Jeetje, wat een tegenslag.
Had je zo'n hoop dat het weer wat beter ging en dan knapt het meer af dan op.
Waarschijnlijk is er dan toch meer aan de hand.....
Op een gegeven moment weet je niet meer wat je moet doen en wordt de situatie een beetje uitzichtsloos.
Je wilt de moed er wel in houden, maar als je dan naar je kat kijkt, word je hoop een beetje de grond in geboord!
Ik weet precies wat je bedoeld!
Zo hebben wij meer dan een jaar "geklooid" met ons Sophietje. Zij is vorig jaar november overleden.
In één jaar tijd verloor ze veel gewicht, begon slecht te eten, had diarree en een drupoogje.
Als ze dan weer een dag "goed" gegeten had, dan was je super blij en kon het wel van de daken schreeuwen!
Maar na één goede dag kwamen ALTIJD slechte dagen. Dan had ze iets gegeten waar ze niet zo best tegen kon. Was ze misselijk, at helemaal niets en lag voor pampus.
Alle hoop weer in één keer weg! Op een gegeven moment kun je er zelf bijna niet meer tegen.
Je wordt depressief en reageert dat af op je omgeving. Je slaapt slecht en bent continu bezig met haar.
Toen ze vorig jaar overleed (net 6 jr.) waren we kapot!
Aan de ene kant vonden we het verschrikkelijk, maar aan de andere kant waren we blij dat ze geen pijn meer had.
Wat het geweest is, weten we niet precies, maar waarschijnlijk iets met haar lever....
Ik snap wel dat als jij denkt dat het een tumor is, dat je haar laat gaan.
Je ziet zelf wel hoe ze er aan toe is en als de tijd gekomen is.......
Kwaliteit van leven gaat toch boven kwantiteit? Koester de mooie momenten....
Ik wens je ongelooflijk veel sterkte met wat je ook besluit.
Had je zo'n hoop dat het weer wat beter ging en dan knapt het meer af dan op.

Waarschijnlijk is er dan toch meer aan de hand.....
Op een gegeven moment weet je niet meer wat je moet doen en wordt de situatie een beetje uitzichtsloos.
Je wilt de moed er wel in houden, maar als je dan naar je kat kijkt, word je hoop een beetje de grond in geboord!
Ik weet precies wat je bedoeld!
Zo hebben wij meer dan een jaar "geklooid" met ons Sophietje. Zij is vorig jaar november overleden.
In één jaar tijd verloor ze veel gewicht, begon slecht te eten, had diarree en een drupoogje.
Als ze dan weer een dag "goed" gegeten had, dan was je super blij en kon het wel van de daken schreeuwen!
Maar na één goede dag kwamen ALTIJD slechte dagen. Dan had ze iets gegeten waar ze niet zo best tegen kon. Was ze misselijk, at helemaal niets en lag voor pampus.
Alle hoop weer in één keer weg! Op een gegeven moment kun je er zelf bijna niet meer tegen.
Je wordt depressief en reageert dat af op je omgeving. Je slaapt slecht en bent continu bezig met haar.
Toen ze vorig jaar overleed (net 6 jr.) waren we kapot!

Aan de ene kant vonden we het verschrikkelijk, maar aan de andere kant waren we blij dat ze geen pijn meer had.
Wat het geweest is, weten we niet precies, maar waarschijnlijk iets met haar lever....
Ik snap wel dat als jij denkt dat het een tumor is, dat je haar laat gaan.
Je ziet zelf wel hoe ze er aan toe is en als de tijd gekomen is.......
Kwaliteit van leven gaat toch boven kwantiteit? Koester de mooie momenten....
Ik wens je ongelooflijk veel sterkte met wat je ook besluit.
Vanmiddag om 16.30 hadden we weer een afspraak bij de DA. Ik had gevraagd of de DA nog een keer in haar bekkie wilde kijken en anders een foto wilde maken. Onze eigen DA was wel handig. Zo kreeg ik direct een second opinie. Ook zij vond het raar en heeft echt niets raars in haar bekkie kunnen krijgen. Zij denkt ook dat er mogelijk wel een poliep of ernstiger in zou kunnen zitten. Morgen moet ik bellen met de Uithof in Utrecht. Helaas kan ik niet eerder bellen dan 8.00 uur. FLeur was benauwd maar niet direct spoed. Wij dus weer naar huis. Nadat we thuis waren gekomen heeft Fleur op de bak geplast. Even later is ze naar boven gelopen en ik liet haar maar even. Toen wij een half uur later aan het eten waren hoorde ik ineens gemauw, terwijl ze nooit mauwt! Ik direct naar boven en vond haar op zolder. Helemaal platliggend en haar bekkie open. Stikkendsbenauwd dus. Ik direct de DA gebeld en gezegd dat ik dit niet wilde en dat ze maar moest komen om haar in te laten slapen. Na haar spreekuur zou ze komen zo tegen 18.30. Maar als ze vertrok zou ze even bellen. Na 10 minuten echter ging Fleur iets anders liggen (ze bleef overigens spinnen!) Iets hoger en haar pootjes onder dr. Zo heeft ze nog 20 minuten gezeten en toen heb ik haar opgepakt en naar beneden gedragen. Daar ging ze direct zelf de vensterbank op en ging weer zo liggen zoals ze boven lag, Alle pootjes onder dr. Toen de DA belde was ik natuurlijk weer een en al twijfel. Ze was rustiger en tijdens het gesprek ging ze liggen slapen. Toen toch maar niet de DA laten komen. Wat een paniek. Hoop van ganser harte dat we vanacht geen rare dingen krijgen en ik morgen met spoed op de uithof terecht kan.
Als het goed is zou ik dan ook de diagnose moeten krijgen. Duim voor me dat ze normaal de nacht doorkom!
Als het goed is zou ik dan ook de diagnose moeten krijgen. Duim voor me dat ze normaal de nacht doorkom!
-
- Poema
- Contacteer:
Tjonge, Fleurtje bezorgt jullie straks nog een hartverzakking!
Wat een vreselijke stress.
Kreeg Fleur het trouwens benauwd nadat ze bij de DA was geweest?
Kan het niet zijn, dat ze zich zo druk heeft gemaakt, dat ze een soort van toeval of zo heeft gehad?
Jeeves is nl. ook panisch als hij naar de DA moet. Toen hij voor het eerst voor controle van zijn bekkie langs moest komen, was hij wel wat bang, maar dat zijn ze allemaal!
Op de terugweg spuugde hij in de auto en toen we hem thuis uit zijn vervoersmand lieten, lag hij ineens voor pampus.
Hij kwijlde, ogen wijd open en hij hijgde enorm. We dachten dat hij erin zou blijven!
Mijn moeder heeft hem op schoot genomen en het heeft toch wel even geduurd, voordat hij weer bij zijn positieven kwam!
Misschien dat haar keel dicht klapt op momenten dat ze zich druk maakt? Misschien een domme redenering, maar ik hoorde laatst nog bij de DA iets over een hondje.
Als die zich opwond (andere honden of zo zag), dan ging hij zo van de benen. Pootjes stram en zwaar hijgen alsof hij een toeval kreeg.
Tja, dat kan dan natuurlijk ook weer veroorzaakt worden door iets "rottigs". Ik hoop dat jij ongelijk krijgt en is het geen tumor....
Hopelijk kun je morgen meteen terecht in Utrecht!
Stress is voor mens & beest verschrikkelijk slecht!
Maar zorg dat je een beetje slaap krijgt, want het zal morgen wel geen makkelijke dag worden.
Houd je de moed er nog wel een beetje in?!!
STERKTE!!!!
Wat een vreselijke stress.
Kreeg Fleur het trouwens benauwd nadat ze bij de DA was geweest?
Kan het niet zijn, dat ze zich zo druk heeft gemaakt, dat ze een soort van toeval of zo heeft gehad?
Jeeves is nl. ook panisch als hij naar de DA moet. Toen hij voor het eerst voor controle van zijn bekkie langs moest komen, was hij wel wat bang, maar dat zijn ze allemaal!
Op de terugweg spuugde hij in de auto en toen we hem thuis uit zijn vervoersmand lieten, lag hij ineens voor pampus.
Hij kwijlde, ogen wijd open en hij hijgde enorm. We dachten dat hij erin zou blijven!

Mijn moeder heeft hem op schoot genomen en het heeft toch wel even geduurd, voordat hij weer bij zijn positieven kwam!
Misschien dat haar keel dicht klapt op momenten dat ze zich druk maakt? Misschien een domme redenering, maar ik hoorde laatst nog bij de DA iets over een hondje.
Als die zich opwond (andere honden of zo zag), dan ging hij zo van de benen. Pootjes stram en zwaar hijgen alsof hij een toeval kreeg.
Tja, dat kan dan natuurlijk ook weer veroorzaakt worden door iets "rottigs". Ik hoop dat jij ongelijk krijgt en is het geen tumor....

Hopelijk kun je morgen meteen terecht in Utrecht!
Stress is voor mens & beest verschrikkelijk slecht!
Maar zorg dat je een beetje slaap krijgt, want het zal morgen wel geen makkelijke dag worden.
Houd je de moed er nog wel een beetje in?!!

STERKTE!!!!
Ze heeft net een heel klein beetje gegeten en nu mag ze niet meer. Moet haar in ieder geval nuchter houden. Dat eten was niet meer dan een afgestreken theelepel! Maar goed, ik moet haar wel aan het eten houden (tegen vervetting!) Ze heeft toch wel een uurtje geslapen en nu zit ze weer half rechtop en hoor je haar ademhalen. Ik vind het toch allemaal best wel behoorlijk eng en geen idee of ikzelf vannacht een oog dicht doe.... Ik vind het ook zo zielig.
Hoop inderdaad dat ik snel terecht kan. We gaan dit weekend ook nog naar Berlijn, van vrijdagmorgen tot maandagmiddag. Hoe ik dat allemaal moet regelen...... Ik kan het ook niet afzeggen. We gaan met nog een stel en hebben pas 4 weken geleden geboekt en alles betaald ook. We krijgen dat nooit terug. De buren zorgen voor de katten, maar het wordt toch een ander verhaal als er 1 ziek is. Hoop echt dat ik morgen een diagnose ga krijgen en dat ze als het geen ramp is direct wat voor haar kunnen beteken, dan heb ik in ieder geval nog een paar dagen om zelf voor haar te zorgen. Mijn baas zal er blij mee zijn (ben fulltimer).
Hoop inderdaad dat ik snel terecht kan. We gaan dit weekend ook nog naar Berlijn, van vrijdagmorgen tot maandagmiddag. Hoe ik dat allemaal moet regelen...... Ik kan het ook niet afzeggen. We gaan met nog een stel en hebben pas 4 weken geleden geboekt en alles betaald ook. We krijgen dat nooit terug. De buren zorgen voor de katten, maar het wordt toch een ander verhaal als er 1 ziek is. Hoop echt dat ik morgen een diagnose ga krijgen en dat ze als het geen ramp is direct wat voor haar kunnen beteken, dan heb ik in ieder geval nog een paar dagen om zelf voor haar te zorgen. Mijn baas zal er blij mee zijn (ben fulltimer).
We zijn de avond en nacht goed doorgekomen. Maar vanaf vanmorgen 08.00 uur probeer ik een neusscopie te krijgen. Eerst om 08.00 uur de Uithof gebeld en die wilde mij pas een spoedplaats geven na overleg met de DA en die kon ik pad om 09.00 bellen! Om 08.30 uur Wageningen gebeld voor een scopie, daar kon ik morgen terecht na overleg met de DA. Om 09.00 uur de DA gebeld. Zij zou contact opnemen met hen. Later belde ze me nog terug voor de laatste informatie van Fleur (ze was er gisteren zelf niet) Nu ben ik zo ver dat ik weet dat er een fax onder de neus van de inernist ligt waarop hij moet gaan beslissen of ik vandaag nog terecht kan ja of nee. Het schiet lekker op zo. Fleur is nog steeds nuchter (alhoewel ze na gisteren 20.00 uur, na een half theelepeltje niets gegeten heeft). Mijn man is net toch maar naar zijn werk vertrokken en ik zit nu in afwachting ook nog thuis, terwijl ik op mijn werk had moeten zitten. Wachten, wachten en nog eens wachten...... Pff
Hoorde net dat ik morgenochtend om 8.30 uur in Wageningen moet zijn met Fleur. Net een beetje eten met een spuitje gegeven en da ga ik nog een middagje werken...
Hoorde net dat ik morgenochtend om 8.30 uur in Wageningen moet zijn met Fleur. Net een beetje eten met een spuitje gegeven en da ga ik nog een middagje werken...
-
- Poema
- Contacteer:
Poeh, gelukkig dat het tot zover goed is verlopen.
Tja, ze hebben altijd zo'n tijd nodig om iets te beslissen....
Maar goed, daar doe je dus even niets aan, vooral de moed erin houden!
So far so good.
Als iemand met kinderen niet op zijn werk komt omdat er eentje ziek is, dan wordt dat geaccepteerd. Maar al je geen kids hebt en één van je beestjes is ziek dan kijken ze je aan zo van: voel je je wel goed?
Belachelijk gewoon! Hopelijk hadden ze er op je werk begrip voor dat je een paar uurtjes snipperde!
Ik hoop echt dat ze je (Fleur dus) kunnen helpen in Wageningen. Dat zou toch fantastisch zijn!
Goh, gisteren zat ik op het forum en wat ik las, daar werd ik niet vrolijk van!
Met Fleur ging het niet al te best en met Aster (nieren topic) dreigde het ook even de verkeerde kant op te gaan.
De wonderen zijn de wereld blijkbaar nog niet uit, want er is toch weer HOOP en zoals al eerder werd vermeld: HOOP doet LEVEN!
Edith en Petra geniet ervan en hopelijk duurt dat lang......
Tja, ze hebben altijd zo'n tijd nodig om iets te beslissen....
Maar goed, daar doe je dus even niets aan, vooral de moed erin houden!

So far so good.
Als iemand met kinderen niet op zijn werk komt omdat er eentje ziek is, dan wordt dat geaccepteerd. Maar al je geen kids hebt en één van je beestjes is ziek dan kijken ze je aan zo van: voel je je wel goed?

Ik hoop echt dat ze je (Fleur dus) kunnen helpen in Wageningen. Dat zou toch fantastisch zijn!
Goh, gisteren zat ik op het forum en wat ik las, daar werd ik niet vrolijk van!

Met Fleur ging het niet al te best en met Aster (nieren topic) dreigde het ook even de verkeerde kant op te gaan.
De wonderen zijn de wereld blijkbaar nog niet uit, want er is toch weer HOOP en zoals al eerder werd vermeld: HOOP doet LEVEN!

Edith en Petra geniet ervan en hopelijk duurt dat lang......
- Kattenbella
- Tijger
Edith,
Ik lees je berichten met mijn pas geholpen Freddy op schoot. Meid wat een ellende en ook beroerde communicatie.
Gelukkig heb je nog een middag kunnen werken.
Voor morgen veel sterkte, ik denk aan jullie!
Ik lees je berichten met mijn pas geholpen Freddy op schoot. Meid wat een ellende en ook beroerde communicatie.

Gelukkig heb je nog een middag kunnen werken.
Voor morgen veel sterkte, ik denk aan jullie!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"