Nieren

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Wat raar dat ze geen antibiotica had gehad :???: Ik ben geen arts, maar als het acuut is, denk je toch al gauw aan een ontsteking !?
Ik heb weer hoop voor Aster :smile: . Vaak maken weekend-artsen zich er makkelijk vanaf, maar ik denk dat je het met haar getroffen hebt Petra. Ik blijf duimen voor Aster :epray:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

We zijn vanmorgen weer geweest bij de dierenarts van gisteravond. Vol goede hoop. Helaas is de creatine naar 880 gegaan. Mag bij dit apparaat 212 zijn. We hebben een afspraak gemaakt om haar morgen om 14.00 uur in te laten slapen bij ons thuis. Ze voelt zich gelukkig wel wat beter dan gisteren.

Ik heb verder nu even geen woorden meer. Nog één dagje samen met onze lieverd.......
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Nieren

Bericht door ktje »

Heel veel sterkte morgen!

Je hebt gedaan wat je kon!

Geniet vandaag nog van haar!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

Wat ongelofelijk verdrietig, ik voel met jullie mee.
Voorzichtige knuffel voor Aster en heel veel sterkte.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieren

Bericht door rieneke »

wat een ontzettend moeilijk en moedig besluit.
met veel liefde laat jij haar los.
heel, heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Heel triest dat het zo afloopt. Je hebt het moeilijkste besluit genomen en nu kan je haar alleen nog maar je liefde geven. Ik wens je heel veel sterkte!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Nieren

Bericht door tacuma »

Wat een moeilijk besluit hebben jullie genomen! Hoe graag je je dier ook bij je wil houden,
als leven lijden wordt, is het humaan om die keuze te maken, uit liefde voor het dier.
Maar dat maakt het er natuurlijk beslist niet makkelijker op... Heel veel sterkte morgen,
en probeer vandaag nog zoveel mogelijk te genieten van Aster!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Ik verveel mij

Bericht door Roos en Minousch »

Een heel moedig en wijs besluit....ik weet hoe je je voelt, je bent zo machteloos. Heel veel sterkte morgen. Probeer nog een beetje te genieten van haar, en verwen haar nog maar lekker als ze er trek in heeft.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Nieren

Bericht door Ambertje73 »

Jeetje, kreeg toch even weer een beetje hoop na je berichtjes.....
Dat is de ellende met aandoeningen aan de nieren.
Het ene moment gedragen ze zich alsof er (bijna) niets aan de hand is en het andere moment zijn ze zwaar ziek! :cry:
Het Creatinine gehalte is giga hoog. Dan moet ze zich ook wel heel beroerd voelen.

De DA waarschuwde destijds dat als onze Wednesday water ging spugen het einde verhaal zou betekenen.
Toen het zover was, wilden we graag dat de DA bij ons thuis zou komen, maar ze had weer een smoes! :evil:
Moesten we haar laten inslapen in de kliniek....

De avond ervoor had ze trouwens nog een infuus gehad, waardoor ze een "tijdelijke opleving" had. We hebben haar toen flink geknuffeld , maar min of meer al wel afscheid van d'r genomen.... Ze is heel rustig gegaan, bij ons op schoot. Vreselijk verdrietig, maar blij dat ze toen geen pijn meer had!
Achteraf vraag ik me nog wel eens af of ik niet te lang heb gewacht met de beslissing nemen, maar het is goed zo.

Heel dapper van jullie om de knoop door te hakken....Ik weet hoe gigantisch moeilijk zoiets is, onrealistisch.....
Nu kun je je er geestelijk op voorbereiden, maar klaar ben je er nooit voor.
Jullie hebben er toch alles aan gedaan wat je kon? Dan moet je geen schuldgevoelens krijgen/ creëren, want daar heb je niets aan.

Ongelooflijk veel sterkte gewenst.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Nieren

Bericht door Kattenbella »

Ook namens ons heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Nieren

Bericht door Boomer »

Heel veel sterkte morgen !!!!
Het is een dapper en wijs besluit. Geniet nog van het samen zijn !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Zo fijn om te lezen hoe iedereen met ons meeleeft. Ik kon echter niet meer reageren. Ik heb het wel allemaal gelezen, hoor.

Het neemt toch een andere wending. Gisteravond zagen we Aster opknappen. Ze heeft gisteren nog een injectie antibiotica gekregen. Maar ik dacht steeds aan de waarde 880. M.a.w. een tijdelijke opleving. En nee, ze heeft niet vanaf het begin antibiotica gekregen. Echt een gemiste kans! Ik ga ook niet meer terug naar mijn vorige dierenarts. Je had gelijk Cari.

Ze ging gisteren dus weer wat drinken en wat eten. En vanmorgen zagen wij onze oude Aster weer terug. Ze loopt weer naar de vijver om te drinken. Ze eet wat brokjes, maar nu ook Gourmet(!). Ze heeft snoepjes gegeten. En op de één of andere manier zit er weer kracht in.

Afspraak met dierenarts om haar in te laten slapen was natuurlijk al gemaakt, ook met het crematorium. En nu?

Ook al is het een hele kleine kans, we geven haar deze kans. We gaan verder met de antibiotica. Misschien is het tegen beter weten in, maar we proberen het. Mocht het toch weer mis gaan, dan weten we het heel zeker. Maar als ik haar vandaag in laat slapen, dan hebben we er geen goed gevoel bij. Misschien dat er toch wat anders aan de hand is en dat antibiotica daarin helpt. En misschien dat dit gewoon het gedrag van een nierpatient is.

Ik begrijp dat sommige ons nu misschien voor gek verklaren. Maar je zou Aster moeten zien!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieren

Bericht door rieneke »

nee hoor, ik verklaar je niet voor gek, als je er geen goed gevoel bij hebt: niet doen!
inslapen is onomkeerbaar, en kan altijd nog.
wat een emotionele achtbaan voor je zeg, maar fijn te horen dat ze zo goed te pas is nu.
ik duim dat het goed blijft gaan!
Laatst gewijzigd door rieneke op 24 nov 2009 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Een emotionele achtbaan is het zeker! Om gek van te worden. Maar ons belang telt nu even niet. We kunnen gelukkig wel weer gewoon slapen, dus dat scheelt.
Het is ook een hele omschakeling. Zo ben je afscheid aan het nemen en zo is er heel misschien nog een klein beetje hoop.

De antibiotica zou zijn werk moeten gaan doen. Als dat niet helpt en ze zakt weer in, dan kan het altijd nog.

Ik begin ook wel een beetje boos te worden op de vorige dierenarts. Waarom hebben ze nu niet direct die antibiotica gegeven? Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.
Laatst gewijzigd door Petra412 op 24 nov 2009 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Ik word hier helemaal blij van Petra :grin: ! Natuurlijk laat je haar nu niet inslapen - hoop doet leven!
Ik blijf voor haar duimen!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie