Rode/geirriteerde huid op de neus

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door Umimeis »

Geen idee, maar als je echt zeker wilt weten of het hypo allergeen is, dan kun je beter naar de apotheek gaan.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Weer even een update, vandaag weer bij de DA geweest. Ze vond het er goed uitzien, en wou er verder niks meer aandoen en de kap mag af :cathappy: vind het wel spannend, hoop echt dat het niet terugkomt, en anders moeten we zien uit te zoeken, waar ze allergisch voor is. Ze is gelijk weer de hele tijd buiten, ze is echt zo blij (logisch)
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door Umimeis »

Nou mooizo! Misschien is ze wel allergisch voor bepaald voedsel of ontvlooi/ ontwormmiddel of voor bepaalde planten buiten. Het wel moelijk om dat te kunnen achterhalen. Of misschien is ze allergisch voor de zon en de warmte?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Denk niet dat het door de zon komt, en ook niet door plante want ze is nu ruim 2 weken binnen geweest, dan kan het alsnog wel door datgene komen natuurlijk maar in die tijd was het ook erger geworden, maar kan ook weer komen door een reactie van de zalf, echt zo moeilijk :roll: Nja hopelijk groeien de haartjes er weer snel aan, ze zit er nu niet aan te krabben/wassen, toen ik net de kap had afgedaan wel eventjes maar verder niet meer, alleen was ze gelijk al stout, ze zat bij de buren bij de vogel voilaire(schrijf je dat zo :?: ), ze kan niet bij de vogels komen het gaas is te klein, maar toch valt ze het gaas aan, dus ze werd de tuin uitgezet haha en terecht :enaughty:nja scheeld die mensen hebben zelf ook katten gelukkig ;-)
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus *Update*

Bericht door NaNe »

Sinds een week is het weer erger geworden, het begon op 1 van de wangetjes, en nu
komt het overal in het gezichtje, overal plekjes en soort open wondjes. Word er echt niet goed van.
Heb vanmorgen maar weer de kap opgedaan, zodat ze het zelf niet erger kan maken. Zitten nu bijna
2 maanden aan een hypo allergeen voeding, om dat uit te sluiten. Heb vanmiddag weer een andere
dierenarts gebeld (de 3de praktijk al) om te kijken of die dit misschien al eerder gezien heeft.
Ik hou haar zoveel mogelijk binnen, maar denk toch dat het niet door een plant etc komt, aangezien
het nu alleen maar erger word terwijl ze niet buiten is geweest de laatste paar dagen......

Ook het andere katje heeft een paar kleine stipjes op de neus, maar dat word verder niet erger.

Het is nooit helemaal weg geweest maar het is wel een tijdje heel rustig geweest, dat het alleen nog rozig zag,
en de haartjes weer terug moesten komen.

:-(
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door Nyncke »

Ik heb een hond met huidproblemen, ga met hem naar een klassieke homeopaat, dat werkt van binnenuit en immuunsysteem ed wordt versterkt.
Kan ik je erg aanraden, weet niet waar je woont maar via mijn homeopaat kom je wel bij iemand in je buurt. Laat maar horen als je belangstelling hebt.
Of een holistische dierenarts.
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Dat is wel een goed idee, heb er al vaker over gehoord, maar was het even vergeten!

Ik wacht eerst morgen even af, en als deze DA het ook niet weet (ik laat niet weer van alles inspuiten,
zalven etc....allemaal al gehad) dan ga ik daar maar eens naar opzoek, want word er echt niet goed van en
het is zo zielig want op dit moment zit het in hele gezicht. Gelukkig accepteerd ze een kap, zodat
ze het niet erger kan maken, maar toch.

Ik woon in Noord-Holland (Heerhugowaard)
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door Ambertje73 »

Onze Fritz heeft ook een tijd last gehad van een soort schimmel op zijn voorhoofd/ neus.
Wij konden er van de dierenarts SUROLAN druppels op smeren. Dit is o.a. tegen huidinfecties (maar ook tegen diverse soorten bacterien, schimmels en oormijt) bij hond en kat. Er zit wel Prednison in. Het duurt wel even voordat het beter wordt, maar het helpt echt!

Ik heb nog wel ergens een fotootje van onze Fritz met zijn schimmel....
Probeer ik morgen, als ik het niet vergeet, te plaatsen.
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Graag ik plaats ook wel even een foto van onze Nala.

Vanmiddag naar de dierenarts om 16 u. Neem voor de zekerheid zijn zusje
ook mee, omdat die het dus ook een beetje heeft, is het dus niet een allergie
van Nala zelf lijkt me.

http://i96.photobucket.com/albums/l178/ ... s-0160.jpg
Nala :-|

http://i96.photobucket.com/albums/l178/ ... s-0161.jpg
Nemo (heeft 3 stipjes, maar ziet er rustig uit)
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Vanmiddag dus geweest bij een andere dierenarts, ook deze kon zo niet zeggen wat het was.
Hij wou wel alles weten wat er al aan gedaan is, en wat ze gehad heeft voor pillen, spuiten etc.
Hij ging nog even bladeren door wat boeken, maar hij vond het dus ook erg moeilijk en hij raadde
aan om een huidbiopt te nemen, dit wil ik ook laten doen (gebeurt volgende week donderdag)
Hij kent een dermatologe arts, die gaat het onderzoeken. Hopelijk vind hij iets.
De dierenarts heeft nog foto's genomen, dit stuurd hij ook allemaal naar die arts met het verhaal erbij.
Zelf denkt hij dat het iets is wat op de huid zelf begint van binnenuit naar buiten.

Dit dus maar weer afwachten, zal wel een tijd duren voor ik wat krijg te horen van
de dermatloog arts, maar heb het er wel voor over.....het duurt nu al veel te lang,
en emotioneel raakt het me erg.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door Ambertje73 »

Eindelijk heb ik een foto gevonden van Fritz met zijn "vieze" plekken.
Moet zo weg, dus ik heb geen tijd om de foto te plaatsen, maar dat doe ik morgen meteen!
Aangezien de rest er bij jullie ook wat van meekrijgt, moet het wel een soort schimmel zijn.
Wij hadden in 2007 3 katten met deze plekken. SUROLAN erop gesmeerd en we zijn nooit meer zulke vieze plekken tegengekomen!

Trouwens een DA heeft toch een speciale lamp waar ze schimmel mee kunnen opsporen?

Tot morgen!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door rieneke »

die speciale lamp zegt niet alles.
als het oplicht, is het zeker schimmel, maar niet oplichten garandeert niet dat het geen schimmel is.
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door Ambertje73 »

Ik hoop dat het lukt. Hier twee fotootjes van onze Fritz met de "vieze" plekken!

Afbeelding


Afbeelding

Eerst had hij meerdere plekken, toen een grote plek en later was alles verdwenen!
Het heeft wel even geduurd voordat het helemaal weg was.
Gewoon vragen naar SUROLAN bij je DA.
Het helpt echt!

Gr., Amber & co.
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Heb je net een berichtje gestuurd, het lijkt er wel erg op.

Heb al eens Surolan gesmeerd, en hier werd het vele malen erger van helaas.

Ben wel beetje zenuwachtig voor die biopt, ook al steld het weinig voor, vind het heel wat.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door Boomer »

Xeon heeft ook ooit een biot had. Hij was toen al onder narcose ivm castratie , dus toen 2 in 1
Bij Xeon hadden ze 3 plekjes weggehaald en hij kreeg toen 2 oplosbare hechtingjes. Opzich steld het niet veel voor.
Ik kreeg na 5 dagen de uitslag van de DA.

Hij kreeg toen prednison samen met 1x per 2 w.eken een AB injectie en dat 3 x achter elkaar. 3 AB injecties binnen 6 weken en dat samen met prednison heeft geholpen.

Veel sterkte !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie