Nieren

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Bedankt! Goede dosering, maar ze reageert er niet meer op. Ze wil ook niet meer drinken. Ze is volgens mij niet uitgedroogd. Morgen voor een second opinion. Alleen maar om het heel zeker te weten en dan waarschijnlijk afscheid nemen........

Ambertje, jij ook nog trouwens bedankt. Ik schrijf jouw tip op voor de toekomst. Ik kende het bestaan niet.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Nieren

Bericht door Roos en Minousch »

Persoonlijk denk ik dat je niet veel wijzer word van een second opinion..
het teken dat ze niet meer wil drinken zegt mij genoeg.......
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Nieren

Bericht door Boomer »

metoclopramide ( = merknaam) of te wel primperan of primperid is 0,2 tot 0,5 mg per kilo lichaamsgewicht. Dus je zit goed.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Roos en Minousch schreef:Persoonlijk denk ik dat je niet veel wijzer word van een second opinion..
het teken dat ze niet meer wil drinken zegt mij genoeg.......
Hoho even.... ze heeft vanmorgen nog uit de vijver gedronken!
Petra, morgen is er nog tijd genoeg om het op te geven. Hou de moed er nog even in!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Ja, ik weet het. Ik denk er ook zo over. Het is ook tegen beter weten in. Maar ik word er zoveel wijzer van, dat ik het dan helemaal zeker weet. Daar doe ik het dan maar voor. En misschien, heel misschien, ............

Ik weet ook dat als een kat niet meer wil drinken, dat het afgelopen is. Ze heeft vanmiddag ietsiepietsie gedronken van het vijverwater wat ik binnen had neergezet. Vanavond hing ze er boven en je zag dat ze het graag wilde, en telkens opnieuw probeerde, maar toch niet nam. Bij het eten snap ik het, maar bij water.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Nieren

Bericht door Roos en Minousch »

Cari schreef:
Hoho even.... ze heeft vanmorgen nog uit de vijver gedronken!
Petra, morgen is er nog tijd genoeg om het op te geven. Hou de moed er nog even in!

Ik reageer op dat stukje wat ze hierboven had neergezet dat ze helemaal niet meer wil drinken..
Ik weet hoe dit stadium verloopt, en daarom zie ik er niet zo veel heil meer in, maar dat betekend niet dat ze meteen moet opgeven.
Maar ik weet hoe pijnlijk deze momenten zijn...
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Heb je het water op en verhoging staan? Als ze moet bukken, komt de misselijkheid erger omhoog.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Ze is vandaag in een korte tijd ingestort. Ik heb eerlijk gezegd geen moed meer, mijn man nog wel. Ik geef het echter niet op. Morgen naar een andere dierenarts voor een second opinion en dan alsnog overleg met mijn huidige dierenarts. Ze verdient immers alles.....

Ik laat het jullie weten.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Nieren

Bericht door Boomer »

Waarom ga je vanavond niet ? Je moet nog wel de hele nacht door.

Heel veel sterkte !!!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Het water staat inderdaad op een verhoging. We hebben het er net over gehad om eventueel nu te gaan. Ik doe dat niet. Ik heb heel slechte ervaringen met dierenartsen in het verleden. Ik wil bij een dierenarts terecht komen die ik ken. Als het spoed is, dan heb ik geen keuze natuurlijk.

Ik heb haar net samen met mijn man, 6 ml water gegeven. Dat ging nog best wel goed. Doe ik over een uur weer. Zou dat genoeg zijn?
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Nieren

Bericht door Ambertje73 »

Tjonge, wat een beroerd nieuws!

Ik weet precies hoe je je voelt. :cry:
Wij hebben het al zo vaak meegemaakt en het went nooit.

Ik zou vannacht bij haar blijven en voor de zekerheid (sorry, maar dit zal heel hard klinken) afscheid van haar nemen, want het kan zo gebeurd zijn...
Als een kat dreigt te overlijden, dan voelen ze dit aan en meestal kruipen ze dan weg.
Ik ben bang dat als jullie vannacht naar bed zouden gaan, ze er misschien stiekum tussen uitknijpt.

Begrijp me niet verkeerd, maar onze Wednesday wilde ook niet meer bij ons zijn en kroop weg.
Het is dan "humaner" om ze in te laten slapen, dan dat ze het zelf moeten doen met alle vreselijke ongemakken.

Vreselijk veel sterkte!!!!!
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Ze heeft net weer gespuugd. Schijnbaar door dat water wat ik heb gegeven. Ik heb de spoeddienst gebeld. Mensen, wat een drama! Ik word zo terug gebeld.
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Nieren

Bericht door Ambertje73 »

Jeetje, ik heb een deja vu gevoel.
Zo ging het ook bij onze Wednesday.....
Petra, kwel jezelf niet langer en neem afscheid van haar.
Dit is een gebed zonder einde en daar worden jullie allebei niet beter van!

Ik weet dat ik me er niet mee moet bemoeien, maar ik weet waar ik over praat.
Laat je meisje gaan......

Life sucks! :cry:
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

We zijn net weer terug. Ze is onderzocht. Ze heeft geen koorts. Ze heeft een injectie gekregen tegen misselijkheid. Een spoeling/infuus. En dwangvoeren. De arts vond het jammer dat ze niet direct antibiotica heeft gekregen. Ze vond Aster er niet slecht uitzien, ondanks dat ze vandaag zo ziek was. Ook leek het haar niet een chronisch nierfalen, maar een acuut nierfalen. Haar nieren deden nu pijn. Ze adviseerde een echo. En in ieder geval opnieuw bloed af nemen.
Eigenlijk, dat is mijn conclusie, is de afgelopen week een verloren week geweest, omdat er verder geen onderzoek is geweest naar de oorzaak. Dit is gewoon symptoombestrijding geweest en daar heeft ze een terugval van gekregen. Ze zou een nieronststeking kunnen hebben of nierstenen.

Ik heb vrijdag nog aan de assistentie gevraagd waarom er niet verder werd onderzocht, als het om acuut nierfalen gaat. Dat was niet nodig, zei ze. :pdtmad3:

Ik heb een heel goed gevoel bij deze dierenarts. Dit consult verliep heel anders, dan van de week. Volgens mij is er gewoon nog hoop! De echo moet in Amsterdam gemaakt worden. Is er niet iets dichterbij vanuit Almere gezien. Weet iemand dat?

Ik vind het echt geweldig zoals jullie met ons meeleven. Het is logisch dat het gevoel voor een ieder gaat spreken. Ik waardeer dit alleen maar.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

hoi Petra en Aster,
k heb even voor je gezocht in Flevoland en omstreken naar adressen van dierenartsen en labs en een kattenhotel, die kennen misschien bij jullie in de buurt nog meer adressen, onder meer waar je in de buurt een echo zou kunnen laten maken. (zie pb)
en voorlopig nog even rustig blijven en moed houden hoor! hoop dat de antibiotica en de spoeling/vochtinfuus goed heeft gewerkt en fijn dat deze weekeinde-arts je toch weer een beetje hoop heeft gegeven, we duimen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie