Dit is de diagnose die ik meekreeg toen ik vanmorgen met haar naar de dierenarts ging.
(Ik zou eerst Woensdag gaan,op afspraak,maar ze kreeg Zondagavond koorts en toen heb ik metéén vanmorgen DA gebeld en ik kon direct komen).Fijn hoor!!
Omdat ze opgezette kliertjes in haar nek had en wat verhoging(38,9),heb ik een afspraak gemaakt en ik kon direct terecht bij de dierenarts.
Fijn!.

De medicatie die ze meekreeg is Cavasan oogzalf,omdat ze ontstoken oogjes heeft,en clavubactin 50/12.5mg tablet als antibiotica voor haar zware verkoudheid.

De dierenarts zei dat dit géén niesziekte was,maar een zware verkoudheid.Alle andere katten (2 oppas en nog 1 eigen) hoeven NIET naar dierenarts want die vertonen geen verschijnselen.Smartie is alleen vatbaarder voor verkoudheden bij katten als oppaskatten Ratje en Beertje en eigen kat Banjer.Ik mag ze gewoon bij elkaar laten lopen.Temeer omdat alle andere katten gewóón hun geldige entingen hebben.

Zodra Smartie koortsvrij is een week,zal ze haar herhalingenting krijgen.Deze is nu uitgesteld vanwege deze verkoudheid bij Smartie.