Bij de Etos kon ik geen lysine vinden. Ben daarna naar "De Tuinen" geweest en daar had ik wel keus. Heb een pot met 120 tabletten van 1000 mg voor 24,99 euro gekocht. Jammer genoeg zijn de tabletten niet zo makkelijk kapot te krijgen (vijzel), dus als je het mij vraagt, kun je beter (wel duurder!) iets kopen op Internet bij een apotheek of winkel.
Gelukkig hebben ze er hier geen problemen mee als ik het poeder in het natvoer gooi, maar eigenlijk moet het op nuchtere maag (heb ik gelezen). Oplossen in een beetje water en toedienen met een spuitje ging bij een aantal ook wel

Misschien helpt Lysine ook wel bij twee van onze katten die gingivitis stomatitis hebben. Dit is een ernstige tandvleesontsteking die zelfs na het trekken van alle tanden/ kiezen blijft terug komen. Een van onze katten heeft alleen zijn twee bovenhoektanden nog, maar wanneer we snotterende katten hebben, dan kan je er ook van op aan dat hij (Fritz) de boel weer ontstoken heeft. Op dit moment zit hij ook weer een tijdje aan de medicijnen en doet het er prima op. Dus dit kan zowel veroorzaakt worden door het calici als herpesvirus. De andere kat moet a.s. dinsdag naar de DA. Dan wordt er een foto van zijn gebit gemaakt en kijken ze of het getrokken moet worden of niet. Dus het is zaak dat we deze virussen hier zoveel mogelijk beperken en hopelijk helpt de Lysine daarbij! We maken trouwens ook wel gebruik van de echinacea/ cat's claw/ plantago druppels van de huisdierendokter. Alle beetjes helpen, toch?
O ja, Rav12: Mag ik vragen wat voor neusdruppeltjes je hebt gekregen van de DA? Was even benieuwd!
Gr.,
Amber en co.