Castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Boomer »

Bij onderhuidse hechtingen wordt altijd oplosbare hechtdraad gebruikt. Je zal dan alleen in het begin en aan het eind van de wond een draadje zien.
Deze hechtingen worden er niet uitgehaald omdat ze dan aan het begin va de wond aan het draadje moet trekken en daardoor meer kwaad als goeds doen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door puck0906 »

bedankt weer voor de reacties! Nu weet ik dus ook waar de wond zit. Ik dacht meer naar onder. Ik dacht ook zelf aan een mallot. Dat heb ik ergens op een ander forum gelezen en dat schijnt wat strakker te zitten. Die doe ik dan denk ik achter haar voor poten en voor haar achter poten zodat ze haar pootjes wel gewoon kan bewegen en kan schoonlikken. Voor de zekerheid heb ik een vriendin gevraagd of zij nog rompertjes had liggen en anders koop ik ze inderdaad even bij de zeeman ofzo. Mocht dat nou ook niet lukken dan haal ik gewoon die stomme kraag. Moet maar dan. Hoop zo dat het andere lukt want een kraag wil ik ze niet aan doen.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door loek »

Boomer schreef:Bij onderhuidse hechtingen wordt altijd oplosbare hechtdraad gebruikt. Je zal dan alleen in het begin en aan het eind van de wond een draadje zien.
Deze hechtingen worden er niet uitgehaald omdat ze dan aan het begin va de wond aan het draadje moet trekken en daardoor meer kwaad als goeds doen.
Bij muis was er aan de buitenkant helemaal geen hechtdraad te zien.....
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Camoth »

Bij Bindi is mij gezegd dat het binnen gehecht is en er steken aan de uiteinden twee kleine draadjes uit.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door loek »

En dat moest weer verwijderd worden?
Zijn er dus ook nog verschillende manier van onderhuids hechten. Hoewel dat van jouw ook logischer klinkt....want ze moeten toch vanaf de buitenkant onderhuids hechten...hoe kunnen ze nou zorgen voor helemaal geen hechtdraad? Eigenlijk best gek besef ik me nu haha...mijn da kan toveren denk ik :icon_shifty:
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Camoth »

Dat gaan ze verwijderen omdat het wel oplosbaar is, maar dat gaat heel langzaam, dus het is beter als het toch verwijdert wordt. Zo is het mij verteld tenminste.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Leonie89 »

ons mannetje is nu bij de DA.. ik vind het zo spannend!! :-(
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door puck0906 »

ik kan me voorstellen hoe je je moet voelen. Die van mij moeten donderdag en dan ook nog in de buurt van Groningen dus nog een stuk rijden ook....
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Leonie89 »

bij ons is het gelukkig vlakbij, maar het blijft naar je mannetje zo achter te laten.. hij keek me enorm bambi-achtig aan alsof hij wou zeggen 'neem me alsjeblieft mee naar huis!!'
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Leonie89 »

merlijn mocht vanaf 6 uur gisteravond niets meer eten.. (voor een alleseter als merlijn is dat zwaar!!) maar we hielden vol..
na de castratie mocht hij wel drinken, maar niet eten.. dat mocht pas 8 uur later (8 uur vanavond) maar de dierenarts raade me aan pas morgenochtend weer voer te geven..
maar merlijn had zo'n honger en ik vond het zo zielig hem steeds bij een etende benthe vandaan te halen dat ik hem om 5 uur vanmiddag toch even wat heb gegeven.. niet veel, maar gewoon dat hij even een bodempje had..
hoe was dat bij jullie katten??
ik vind het zo lang, anderhalve dag niets eten :???:
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Camoth »

Van mijn DA mocht Bindi om 16.00 alweer eten, maar heb toen tot 17.00 gewacht en steeds hele kleine beetjes gegeven om te kijken hoe dat ging.

Mijn zusje werkt bij een DA die ook tot de volgende morgen adviseerd te wachten. De ene kat reageert heftiger dan de andere.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door shiva »

Mijn meisje mocht pas na 18 00 eten, heb haar 9.00 gebracht, dit ging goed, steeds kleine beetjes.
Ze heeft wel veel gedronken, maar dit kan door de narcose komen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Leonie89 »

nou merlijn had zo'n honger dat hij aan de keukenkastjes ging krabben.. ik vond het echt zo zielig.. hij lijkt zich echt goed te voelen. hij apporteert gewoon weer en rent en springt zoals we van hem gewend waren.. hij krijgt gewoon kleine beetjes.. hij heeft tot nu toe alles binnen gehouden..
hij stinkt alleen nog wel naar dierenarts :???: we zullen vast lekker slapen vannacht.. :roll:
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door puck0906 »

mijn meisjes zijn vandaag geholpen en onderweg naar huis met baby romper aan! Ben zo blij dat het goed gegaan is. Oh wat ga ik ze knuffelen als ze zo thuis zijn.....
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Leonie89 »

heerlijk!! fijn dat je ook gelijk rompertjes voor ze hebt :)
Plaats reactie