Ik kwam dit forum tegen omdat ik graag het één en ander wil weten over de aanschaf van een kat/kitten. Ik hoop dat jullie het willen lezen.

Ik zou graag jullie mening willen over het volgende;
Mn vriend en ik willen graag een kitten alleen zit ik nog met twijfels.
We wonen in een huurhuis (eengezinswoning) een hebben in principe dus genoeg ruimte voor een kitten. We zijn alleen niet altijd thuis; ik werk 24 uur + 1 dag school, hij fulltime, en ik vraag me af waar ik de kat dan zou moeten laten, en of hij dan niet te lang alleen is. Ik wil hem niet "opsluiten" in een kamer boven, en laat hem liever ook niet door de hele huis lopen. De trap naar de zolder is namelijk open en dat lijkt me wat gevaarlijk. Wel hebben we een zolder van 20m2 (waar mijn was hangt :S) dat zou eventueel een oplossing zijn, maar is wel wat ver van de woonkamer.
Ook zou ik wel graag willen dat de kat op den duur eens een kijkje buiten neemt. Ik ben alleen bang voor een aantal dingen; de honden in de buurt, de andere katten hier, en een drukke weg voor huis langs. Aangezien we in ons huurhuis niet zomaar een kattenluikje in de deur kunnen maken zou hij dan een dag buiten moeten zijn.. das wel erg lang en gevaarlijk in mijn ogen, is onder toezicht in de tuin misschien een beter idee?
Zijn er verder andere zaken die erg belangrijk zijn waar ik op moet letten? Zoals; waar moet de kattenbak staan?

Bedankt alvast!