Kat mee naar bed, wel of niet?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Roos en Minousch »

Waarom heeft iedereen toch last van een kitten wat op bed speelt..
Ik heb een kitten die ik vanaf het begin dat ze bij mij was op bed ligt(bij de fokker niet), ze speelt een half uurtje als ik in bed lig, maar dat geeft niet, dan slaapt ze lekker.
Ze word pas wakker rond een uur of 7.
en dan nog is ze rustig.
gewoon goed spelen met ze voordat je naar bed gaat, of als je al in bed ligt.
de andere 3 katten heb ik ook geen last van, en worden gewoon gelijk met mij wakker.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Mireille
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2009 14:28

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Mireille »

Haha ja spelen voordat voordat we naar bed gaan doen we al, zowel als we nog beneden zitten als wanneer we in bed liggen. Dan is er eerst nog even een "dol-half-uurtje". Daarna slaapt hij ook wel maar wordt blijkbaar gewoon erg vroeg wakker en wil dan heel graag gelijk heel veel spelen. (wiebelende tenen/voeten zijn nou eenmaal een geweldige prooi)
Maar is niet erg verder hoor, als het echt te erg is laten we de katten gewoon beneden om weer even voldoende nachtrust te krijgen ;)
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Sannie_xx »

Zo leren ze het ook het snelst, dat het bed in principe is om te slapen :) Bij mij mogen ze 's avonds even leuk met de bewegende voetjes spelen maar daarna is het slaaptijd, anders zet ik ze van het bed af. Dan springen ze meteen terug maar weten ze wel hoe laat het is, want dan gaan ze meestal lekker bij me liggen.
's ochtends als mijn wekker gaat liggen ze meestal wel te slapen, lekker met zijn tweetjes tegen mijn borst aan tegenwoordig :D Mouse sowieso, Zooey ligt soms liever bij het voeteneind.
Vanochtend draaide ik me om en toen ging Mouse een soort van lepeltje-lepeltje liggen hahahahaa - met zijn buikje plat tegen mijn rug aan liggen, pootjes tegen mijn schouders, en verder tukken :verliefd:

In het weekend zijn ze wel eerder op dan ik normaal gezien zou zijn, maar ik vind dat eigenlijk wel lekker - zo word ik toch wat eerder wakker :) Als het echt schandalig vroeg is dan slaap ik er toch wel doorheen :lol:
sessa
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2009 18:00

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door sessa »

ik slaap al 21 jaar met een kat op bed.
heb net mijn kat moeten laten inslapen en gelijk kwam de andere bij me liggen maar op het voeten eind
snoep (die van 21) sliep altijd tegen me buik aan of boven me hooft vaak lag ik ook met mijn gezich in haar buik dus at wel eens haren.
nu heb ik een nieuwe kat (jack)
hij is 9 weken en slaapt vanaf dag 2 bij me op bed en tegen me aan bij me gezicht.
ik moet zelf zeggen dat ik soms lekkerder slaap dan dat wanneer ik alleen ben en aangezien ik geen vriend heb op dit moment is het gezellig.
jack speelt inderdaad effe maar is ook lui maar heb een groot bed en weet niet beter na 21 jaar
Gebruikersavatar
Gina63
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2009 08:16

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Gina63 »

Leuke verhalen hier, zoals iemand ook al aangaf ;-)
En ik las ook dat er ergens een kat al om 5 uur wakker werd, da's hier dus hetzelfde.

Souris de witte poes (6 mnd) slaapt ook op bed, ligt dan meestal bij mij onder de knie... Sascha (gestroomde hond) ligt altijd op bed onder het geruite dekentje en Sara (bruine hond) komt meestal alleen rondom 5 uur naar boven als Souris dan in de kamer beneden begint rond te scharrelen. Sara slaapt daar in haar mandje. Twee mensen en drie dieren op 1 bed dus..... Souris rent meestal ook nog wat rond, trap op en trap af met haar speelmuizen die ze tegenwoordig telkens verdrinkt (?) en dan druipnat overal mee naartoe sleept... dit is zo rond 22.00 uur, houdt ze een half uur vol en dan is ze moe. Het liefst zou ze bij Sascha kruipen, maar die is daar niet van gediend. Er wordt geregeld vervaarlijk gegromd als Souris te dicht in de buurt komt. Meestal ligt Sascha compleet onder haar dekentje (ze heeft windhondbloed en schijnbaar doen meer windhonden dit, helemaal onder een deken liggen) en dan gebruikt Souris haar als 'brug' om naar de andere kant van het bed te huppelen hahaha. Dan kijkt Sascha heel verstoord en verontwaardigd, maar dan is Souris al op veilige afstand.

Afbeelding

Souris is dit uit zichzelf gaan doen, op bed gesprongen en gaan liggen. Met zo'n houding van "als het jullie niet bevalt, ja jammer dan". Ik word wel elke dag rond 5 uur wakker als Souris met haar koppie boven mijn gezicht hangt, soms languit gaapt (wat ruikt dat fijn dan zo op de vroege ochtend :roll: ), of een pootje zachtjes in mijn gezicht duwt... dit is overigens pas nieuw, hoor, zo'n 3 weken... maar je went er snel aan. De eerste twee nachten heb ik nauwelijks geslapen omdat ik bang was dat Sascha het niet bij grommen zou laten. Het bed is namelijk haar domein. Ze kan zeer bezitterig zijn en laat zich zelfs door ons niet zonder protest opzij schuiven.. Ja, ik weet het :lol: , we hebben hen enorm verwend maar het is ook om te lachen, dat zo'n dier gesteld is op enorm veel comfort en dan niet zonder slag of stoot haar lekkere plekje afstaat ;-)
Het gegrom is dan alsof je op de piano 6 toetsen tegelijk aanslaat, met veel mineurklank.

Vorige week was ik ziek en lag met griep in bed. De foto maakte ik met mijn mobieltje. Ondanks dat ik me belabberd voelde, heb ik van hun gezelschap enorm genoten en vond ik het geweldig dat ze alledrie bij me op bed lagen overdag!

En alle haren... gewoon goed bijhouden, dekens uitkloppen etc etc.
Ik vind het viezer om geld uit een automaat te pinnen dan wat honden-of kattenhaar op bed ;-)
Gebruikersavatar
Kiddie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2009 22:47

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Kiddie »

Hm, onze Drika mag soms, in het weekend naar boven.
Dan ligt ze beneden heerlijk te slapen en laten we als we naar boven gaan, de deur open.
Meestal is ze dan nog eerder dan ons boven.
Soms slaapt ze op bed maar meestal in het andere kamertje op de bureaustoel. Een enkele keer op de strijkplank en als we per ongeluk de kledingkast open laten staan, ligt ze heerlijk tussen de t shirts.....
Maar ow wat is ze vroeg wakker... rond half 5 begint het al.
Alles wat los zit, ligt of hangt moet er aan geloven. Maar veel erger nog, ze gaat achter het bed zitten, bij het voeteind en valt steeds onze tenen aan. Dan grijpt ze met haar poot onder de dekens. Pas was ik nog in zon slaap-roes en dacht dat er een muis in mijn bed zat! Maar nee hoor, het was Drika die mijn teen aan het vangen was...
Madji: geb. 11-2-2010
Moko: geb. 11-2-2010

Drika: 18-8-2008 / 8-12-2009
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door daantje »

Hier is het gewoon een vast patroon dat de meiden op ons bed slapen. Barrel ligt altijd bij mij op het voeteneide, Baja ligt pal naast mijn kussen, en dit gaat al jaren zo. Ze maken er geen bende van en slapen zelf ook errug lekker en rustig :-P .
De haren die ze achter laten nemen we voor lief, da's voor ons een typisch gevalletje van pech, maar wekelijks het bed verschonen, in de was en direct in de droger maakt dat het eigenlijk best allemaal wel meevalt ;-) .
Ik zou zelf niet eens meer lekker kunnen slapen zonder onze momels warm achter en naast me :icon_shifty:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Ambertje73 »

Vroeger kwamen de katten wel eens boven, overdag.
Nu zitten we op een aantal van 35 katten. Die komen niet op de slaapkamers omdat er af en toe wel eens één is, die sproeit.

Er slapen 6 katten bij mij op de kamer. Twee Birmanen, een Oosterse Korthaar en drie HTK.
De Birmanen slapen boven omdat ze zo ondeugend zijn. Als ze beneden blijven, dan houden ze de hele groep wakker.
De Oosterse Korthaar heeft het ALTIJD koud, dus hij is de enige die bij mij onder de dekens slaapt :lol:
En de drie HTK katten zitten 's nachts liever wat rustiger.
Dus ik slaap meestal met twee katten OP mijn bed, één TEGEN mij aan en de rest ligt in de mandjes verspreid over mijn kamer.

Tja, de haren horen erbij. Niet altijd lekker, maar een bed verschonen is gauw gebeurd!
Ze mogen graag eens midden in de nacht aan de deur krabben, miauwen (tijdens volle maan!) of over je heen walsen.
Irritant, maar je went eraan!
Ik heb geen kinderen (wil ik ook niet), maar als zo'n kind 's nachts ligt te bléren, dan moet je er soms toch ook uit?
Daar kies je toch zelf voor. Ieder z'n meug! :grin:
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Nyncke »

Hier geen katten boven, ik heb mijn werkkamer boven, voor klanten vind ik dat niet fris ( of wellicht allergisch)
Maar ook niet op slaapkamer, Doortje gaat smorgens in alle vroegte rond lopen sprinten, daar wordt ik heel sjaggerijnig van s morgens vroeg.
Binkie heeft tijden dat hij plast en sproeit op plekken die ik liever niet wil.
Slsa maakt heel veel lawaai en gaat midden in de nacht tegen je aan liggen buiktrappelen....

Kortom, erg belangrijk, ik ben teveel op mijn nachtrust gesteld.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door puck0906 »

Alle 3 mijn moppies liggen op bed en oja mijn mannetje ligt er ook nog. :grin: Het is altijd vechten wie waar mag liggen.....
Als ik op vakantie ben en ze er niet zijn dan is het gewoon raar en voel ik de 1e paar nachten het bed af waar ze nou zijn...
Niets lekkerders dan 's morgens wakker worden door het geknor van 1 van mijn lievies... haha Ik vind het verharen wel mee vallen trouwens. Bij ons mogen ze alleen boven op het dekbed en er dus niet onder.
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Kiwi »

Ik moet duidelijk nog wennen aan het idee 'kat in bed'.

Vanochtend had ik (zoals altijd) moeite om uit bed te komen...uiteindelijk maar in 1 ruk opgestaan door de dekens met mijn voeten weg te schoppen. Niets aparts aan..maar helemaal vergeten dat Tama sinds kort op de slaapkamer mag.

Gevolg was dus ook dat ik een hoge miauw-gil hoorde..en Tama die 2 meter verderop op de grond landde. Ze lag dus blijkbaar op het voeteneind te slapen... :roll:
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Ambertje73 »

Oeps, poes wordt gelanceerd :lol:
Sorry, leedvermaak hè!

Dat heb ik ook wel eens. Er liggen dus ook katten op mijn bed te slapen. Als ik ochtenddienst heb en de wekker gaat om half 5 af, dan schiet ik ook wel eens overeind.
Misty ligt vaak halverwege het bed te slapen en zij komt dan ook wel eens rottig van mijn bed af, zielepiet!

Soms heb ik wel moeite om uit bed te stappen, want dan zie ik dat de katten zich nog eens lekker omdraaien, terwijl ik eruit moet! :???:
Tja, het heeft z'n voordelen om kat te zijn. :-P
dave
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:11
Locatie: alkmaar

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door dave »

wij hebben 2 broers, 1 komt wel kijken op bed maar slaapt op een kleed in de slaapkamer, of in de woonkamer. Zijn broer doet het iets anders. Sinds van de week komt hij ook onder het dekbed liggen(zal de kou zijn) zodat we gezellig met zijn 3en zijn.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Loontje »

Onze slaapkamerdeur is eigenlijk altijd dicht, maar als de meiden bij ons willen liggen melden ze zich wel. (Krabben aan de deur, krabben aan de drempel, of gewoon keihard mauwen 8-) ). Dan laten we ze wel binnen. Meestal gaan ze dan lekker bij ons liggen, maar soms halen ze het in hun hoofd om te gaan spelen midden in de nacht en dan vliegen ze er ook zo weer uit.. :lol:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Umimeis »

Die van mogen wel op bed en zelfz in bed slapen. De ene keer liggen ze wel bij me op bed en de andere keer liggen ze op zolder, of de een ligt op zolder en de ander bij mij op bed.

Sam heeft de gewoonte om 's ochtends naast me te komen liggen met zijn koppie op het andere kussen en zijn lijf onder de dekens.
Flea z'n gewoonte is om 's avonds bij mij onder de dekens te kruipen en dan m'n voeten te wassen, dat is eerlijk gezegd niet zo'n lekker gevoel, vooral als hij een stevige wasbeurt geeft hihi.

Zowel Flea als Sam waren rustige kittens, ze bleven beide vanaf het begin al rustig liggen op bed.
Nu stoeien ze af en toe wel eens op bed, maar dat gebeurt zelden.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie