# Kitten(s) op komst
# Kitten(s) op komst
Hoi forum,
Wat een goed informatie vind ik hier op jullie site!!!! Ik ben een enorme dierenliefhebber en volgende week gaan we kijken voor een kitten, waarschijnlijk (hopelijk) twee. We gaan naar een asiel hier in de buurt, eens kijken wat zij hebben. Mijn man twijfelt nog over een tweede, maar als ik jullie reacties zie is het voor beide partijen het leukste. Bedankt voor de tips, ik heb er erg veel aan en zal zeker binnenkort weer een bezoekje hier brengen. Ik heb ook twee buitenkonijnen, ben benieuwd wat die van hun nieuwe huisgenootjes gaan vinden als ze in de toekomst naar buiten mogen.
Groetjes,
Sandra
Wat een goed informatie vind ik hier op jullie site!!!! Ik ben een enorme dierenliefhebber en volgende week gaan we kijken voor een kitten, waarschijnlijk (hopelijk) twee. We gaan naar een asiel hier in de buurt, eens kijken wat zij hebben. Mijn man twijfelt nog over een tweede, maar als ik jullie reacties zie is het voor beide partijen het leukste. Bedankt voor de tips, ik heb er erg veel aan en zal zeker binnenkort weer een bezoekje hier brengen. Ik heb ook twee buitenkonijnen, ben benieuwd wat die van hun nieuwe huisgenootjes gaan vinden als ze in de toekomst naar buiten mogen.
Groetjes,
Sandra
Re: kitten(s) op komst
Hallo Sandra,
Welkom hier op het forum.Wat leuk dat je een kitten krijgt.Zoals je dus al had gelezen wordt 2 kittens hier vaak aangeraden ook om te voorkomen dat ze je huis afbreken
omdat ze dan iemand hebben om mee te spelen.
Laat ons gauw weten wanneer je er 1 of 2 hebt uitgezocht.
Welkom hier op het forum.Wat leuk dat je een kitten krijgt.Zoals je dus al had gelezen wordt 2 kittens hier vaak aangeraden ook om te voorkomen dat ze je huis afbreken

Laat ons gauw weten wanneer je er 1 of 2 hebt uitgezocht.
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Romy, Pinky en Toto
Re: Kitten(s) op komst
Heel goed om er 2 te nemen! Goed ook dat je 2 konijnen hebt i.p.v. eentje zielig in een hokje. Als je de kittens al jong aan de konijnen laaat wennen, kunnen het goeie maatjes worden
!

Hallo,
Dit weekend hebben we twee gitzwarte meiden van 5 maanden opgehaald uit het asiel, het zijn zusjes. Pas later bedachten we dat we op Halloween dus twee heksen-katten hebben aangeschaft, haha. Gelukkig zijn we niet bijgelovig. Het zijn twee geweldige poesjes, heel lief en gelijk thuis, alsof ze al jaren hier wonen. Ook heel aanhankelijk en superspeels, ook met onze kinderen.
Ze zijn half augustus gevonden en naar het asiel gebracht, ziek en verwaarloosd. Ze hebben de nodige medische kuren gehad. Vandaag zag ik bij één een ontstoken oogje en ze niest af en toe. Ze zijn geënt tegen niesziekte, 22-10 voor het laatst. Kan het dat ze dan alsnog niesziekte hebben?
Dit weekend hebben we twee gitzwarte meiden van 5 maanden opgehaald uit het asiel, het zijn zusjes. Pas later bedachten we dat we op Halloween dus twee heksen-katten hebben aangeschaft, haha. Gelukkig zijn we niet bijgelovig. Het zijn twee geweldige poesjes, heel lief en gelijk thuis, alsof ze al jaren hier wonen. Ook heel aanhankelijk en superspeels, ook met onze kinderen.
Ze zijn half augustus gevonden en naar het asiel gebracht, ziek en verwaarloosd. Ze hebben de nodige medische kuren gehad. Vandaag zag ik bij één een ontstoken oogje en ze niest af en toe. Ze zijn geënt tegen niesziekte, 22-10 voor het laatst. Kan het dat ze dan alsnog niesziekte hebben?
Wat leuk dat je twee kittens uit het asiel hebt gehaald. Kun je ze wel uit elkaar houden nu ze allebei gitzwart zijn?
Ik weet niet of ze de niesziekte hebben. Ik zou naar de dierenarts gaan.
Ik weet niet of ze de niesziekte hebben. Ik zou naar de dierenarts gaan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Ja, dat ga ik zo ook even doen. Ze zijn inderdaad lastig uit elkaar te houden, maar Mauw is iets kleiner, heeft een iets ronder kopje dan Noes, en een paar witte haartjes onder haar kin. En nu dus een ontstoken oogje. Wel leuk, zo'n forum! Ik zit even te puzzelen hoe ik ook een foto erbij kan voegen, dan kunnen jullie hen ook even zien.
volgens mij kan dat wel..
als ik jou was zou ik het asiel even bellen.. binnen een bepaalde tijd en bij bepaalde kan je medische kosten nog op hun verhalen..
als ik jou was zou ik het asiel even bellen.. binnen een bepaalde tijd en bij bepaalde kan je medische kosten nog op hun verhalen..
Gefeliciteerd met je 2 meiden - je heksenkatten
!
Het zou goed kunnen dat ze door de veranderingen weer even vatbaarder zijn voor de niesziekte. Als het goed is, zal je van 't asiel wel een antibioticumkuurtje kunnen krijgen. Als ze gevaccineerd zijn, kunnen ze zeker nog wel niesziekte krijgen, maar meestal veel minder erg.

Het zou goed kunnen dat ze door de veranderingen weer even vatbaarder zijn voor de niesziekte. Als het goed is, zal je van 't asiel wel een antibioticumkuurtje kunnen krijgen. Als ze gevaccineerd zijn, kunnen ze zeker nog wel niesziekte krijgen, maar meestal veel minder erg.
Ik heb vorige week een kat uit het asiel gehaald, en zij bleek inderdaad ook (weer) niesziekte te hebben gekregen door de stress van het verhuizen enzo, terwijl ze er ook gewoon tegen is ingeënt. Wij hadden inderdaad de eerste twee weken gratis dierenarts bij het asiel, maar dan moesten we dus wel naar de asieldierenarts en niet naar onze eigen.(weet niet of dat in elk asiel zo is, maar misschien handig om rekening mee te houden) Als het goed is kun je gewoon een pillenkuur mee krijgen, tenminste, die heb ik vanmiddag wel meegekregen. 

Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!