Iemand ervaring met AmiQure urineweg-pasta?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
danielle27
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2009 11:16

Iemand ervaring met AmiQure urineweg-pasta?

Bericht door danielle27 »

ik kwam dit tegen op internet nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft
heb een kater van 4 jaar die sinds jaar of 2 last van blaasgruis heeft.
maar sinds een paar weken eet die steeds minder van ze dieet brokjes het zachtvoer gaat er wel in maar de brokjes niet
nu wou ik er graag mee stoppen en vroeg me af of dit een goede alternatief is ?
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met AmiQure urineweg-pasta?

Bericht door Ambertje73 »

Begin er niet aan meid!
De katten willen die rommel niet vreten en het stinkt ook nog eens vreselijk! :???:
Op wat voor blaasgruisdieet heb je je kat staan?

Wij hebben nl. ook een blaasgruis kater. Hij krijgt meestak Urinary an Royal Canin (bij DA verkrijgbaar), maar er zijn zat alternatieven die ook goed zijn!
CLINIC voor blaasgruis of PRINS Struvietvoer (allebei in dierenspeciaalzaken verkrijgbaar). De tweede vindt hij niet zo lekker.

In feite hoef je je struvietkat niet altijd op dieet te zetten. Onze kater krijgt sowieso elke dag een beetje dieetvoer. Een paar keer per week krijgt hij ook een beetje andere lekkere brok (Hill's, R.C., Proplan). Ik geef hem alleen GEEN goedkope brokken zoals Whiskas, Felix of ALdi brokken. Deze brokken zijn struvietverhogend (dit weten we uit ervaring). Zodra onze kat weer moeite krijgt met plassen (meestal hangt dit ook een beetje samen met zijn gewicht. Komt hij wat aan, dan heeft dit weer invloed op zijn struviet!) geven we hem een paar weken ALLEEN dieetvoer.
Hij heeft in het verleden al een paar keer in de kliniek gelegen voor een catheteren dat kost je handen vol geld en een boel stress voor de kat (paar dagen in de kliniek).

Koop gewoon twee goede soorten struvietvoer en wissel die af. Als je merkt dat hij moeite krijgt, dan zet je hem een paar weekjes op dieet. Dat werkt hier tegenwoordig goed! Aangezien wij 35 katten hebben en er regelmatig andere brokken staan, is het soms wel eens moeilijk om hem daar bij weg te houden!

Succes ermee.
danielle27
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2009 11:16

Re: Iemand ervaring met AmiQure urineweg-pasta?

Bericht door danielle27 »

hij krijgt de brokken van prins
want het andere merk vind die al helemaal niets :twisted:
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met AmiQure urineweg-pasta?

Bericht door Ambertje73 »

Over het algemeen wordt Royal Canin Urinary door de meeste katten gegeten.
Toevallig heeft mijn kater laatst een keer SANIMED anti-struviet voer van de DA (niet onze eigen DA) gehad.
Deze was in verhouding tot andere struviet voeders goedkoop! Een zak van 1,5 kg voor 12,95 euro en hij vond het HEERLIJK! :edrool:

Misschien kun je via Internet een adres vinden voor deze brokken?
Onze kater is een echte brokkenkat en eet dus geen natvoer wat veel beter schijnt te zijn voor een struvietkat!

Misschien kun je nog tabletten van de huisdierendokter proberen (www.huisdierendokter.nl) "UROLOGIST" kun je gewoon door het natvoer doen.
Het is gebaseerd op Chinese kruiden en onze kat heeft er een hele tijd baat bij gehad. Alleen kregen we na verloop van tijd de tabletten er niet meer in aangezien hij niet van natvoer houdt en ze daar in konden doen! Je kunt ze vergruizen en erdoor doen. Misschien hoef je hem dan niet meer op dieet te zetten!?
Je kunt altijd even een kijkje nemen op de pagina. Onze katten hebben al veel baat gehad bij verschillende produkten van deze huisdierendokter! :edance:

Succes ermee.
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: Iemand ervaring met AmiQure urineweg-pasta?

Bericht door berg »

hoi,
Ik heb twee blaasgruispoezen en zij vreten het dieetvoer prima...
Ik wissel af en toe af met prins maar het dieetvoer (dat ik haal bij de dierenarts) wordt
hier ook graag gegeten. En ik geef ze beslist niet 'even' ander voer, want dan zit ik
geheid heel snel bij de dierenarts.
Groeten,
Jootje
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
Plaats reactie