Gromt sinds kort

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Stins
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2009 14:08

Gromt sinds kort

Bericht door Stins »

Onze Tess van 7 maanden gromt soms sinds kort.. Als eten krijgt gromt ze naar het bakje en na enige tijd gaat ze eten. Soms haalt ze wat voer uit het bakje gromt er naar om het vervolgens op te eten. Dit doet ze soms ook als ze met een speeltje speelt. Ze vertoonde dit gedrag nooit eerder. Ze kan rustig eten zonder gestoord te worden en we laten haar altijd met rust als ze aan het eten is.
Daarnaast heeft ze ook ongewenst krabgedrag. Ze heeft goede krabpaal waar ze wel aan krabt en andere krab mogelijkheden zoals kokosmat e.d. Maar soms krabt ze aan de hoek van de bank, of de onderkant van de stoelen. De plantenspuit helpt niet altijd meer. We hebben echt het gevoel dat ze het doet om uit te dagen, ze ligt dan onder de stoel te kijken of we haar wel zien. Het lijkt erg op negatieve aandacht, Terwijl we haar alle aandacht geven, ze komt echt geen aandacht te kort. Hoe kunnen we dit afleren.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Gromt sinds kort

Bericht door beestenbende »

hmm dit klinkt een beetje als baknijd, zo lang zij gromt wordt haar eten niet afgepakt, denk ze! Je kan het oplossen door haar iedere keer een beetje voer bij te geven, terwijl zij eet, zodat ze weet dat haar eten juist niet wordt afgepakt. Alle katten krabben aan andere dingen, die daarvoor niet bedoelt zijn, er bestaan middelen wat voor hen stinkt zodat ze niet gaan krabben aan meubels etc, ik meen dat het stay off heette. Is zij het enige poesje in huis, dan kan het ondanks alle aandacht van jullie ook een soort verveling zijn, dat ze een maatje mist. Je kan dus overwegen om nog 1 poes/kater erbij te nemen. Maar weet niet o dit voor jullie kan. Succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Gromt sinds kort

Bericht door Camoth »

Schijnt dat meerdere katten dit doen. Maar dan meer vanuit het feit dat ze het als een soort prooi zien (daarom doen ze het ook met het speelgoed). In dat geval zou ik me er niet druk om maken.

Sommige katten grommen als ze hun eten aan het opeten zijn, dan vinden ze het gewoon erg lekker.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gromt sinds kort

Bericht door Cari »

Dat katten grommen als ze iets heel lekkers krijgen is niet zo vreemd, als ze het tenminste ook snel opschrokken.
Tess gaat pas na enige tijd eten, dat is wel vreemd :ethink:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Gromt sinds kort

Bericht door loek »

Zou het ook nog kunnen dat ze misschien ergens pijn heeft in haar bekkie???
Ik weet het niet hoor. (moet denken aan onze kat vroger die gewond was, en toen ging grommen steeds om het moment dat je hem aanraakte...niet zo zeer agressief maar echt zo binnensmonds grommen)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gromt sinds kort

Bericht door Cari »

Dat zou ook goed kunnen. Even bij de dierenarts langs is wel raadzaam denk ik.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie