Gillende keukenmeid, nja kater

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Gillende keukenmeid, nja kater

Bericht door Peachy »

Onze kater gilt. Hij miauwt niet, hij gilt als we in de keuken zijn. Hij heeft genoeg eten in zn bakje, drinken staat klaar en alles is prima, totdat mijn vriend of ik naar de keuken loopt, want dan beginti eerst zachtjes te piepen, en dan steeds harder te gillen. Hij wil dan opgepakt worden, maar we kunnen niet de hele tijd met Juno in onze armen lopen als we in de keuken zijn; onze voornaamste reden om in de keuken te zijn is om iets te eten klaar te maken.. Het gillen komt niet omdat hij het niet naar zn zin heeft, want in de woonkamer zit hij spinnend op schoot.

Mankeert Juno iets of is dit gewoon aandacht-trekkerij? En als het het laatste is, hoe leren we hem dit af? Want het gillen is echt hartverscheurend.
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gillende keukenmeid, nja kater

Bericht door Cari »

Als je hem in je armen neemt, is hij dan stil en tevreden, of heb je 't idee dat 't hem toch om eten te doen is?
Krijgt hij wel eens iets in de keuken, buiten zijn normale voer om?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Gillende keukenmeid, nja kater

Bericht door Peachy »

Nee als ik m optil is hij meteen helemaal stil en ligt hij te spinnen in mn armen. Verder krijgt hij in de keuken niks buiten zn voer om, dat geven we alleen in de woonkamer.
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
droppie2009
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:17

Re: Gillende keukenmeid, nja kater

Bericht door droppie2009 »

Waarschijnlijk denk hij dan toch dat hij eten krijgt in de keuken en trekt op die manier jullie aandacht :D , ik heb hier ook een katertje van 16 weekjes die dat ook doet
Groetjes Desiree
Snowy en Smookey
*Droppie* 25-06-2009/08-12-2009
*Snoopy* 19-05-2009/02-10-2009
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gillende keukenmeid, nja kater

Bericht door Cari »

Ik denk dat het puur aandacht vragen is. Negeren lijkt me een goed plan, maar dat moet je heel consequent doen. Altijd en niet 1 keertje niet, want dan wordt het nog erger. Niets tegen hem zeggen, niet aankijken: hij is gewoon lucht. Dat is heel moeillijk als hij hartverscheurend staat te gillen, want je vindt hem zielig of uiteindelijk reageer je misschien boos. Negatieve aandacht is helaas ook aandacht, dus je moet echt sterk in je schoenen staan. En een lange adem hebben ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie