Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Mandy »

@ Roos en Minousch

Ik sluit me volledig bij je aan.
Ik zie soms gewoon een overreden kat in de goot liggen als ik bv in de avond ergens heen ga.
En dan breekt mijn hart gewoon, het is zo snel gebeurd dat een kat over straat loopt en word overreden.
Mijn katten zijn 24/7 binnen.
Love cats
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Umimeis »

Die van mij mogen 's nachts naar buiten, maar gelukkig zijn ze liever binnen (wat ik zelf wel fijner vind), maar het luikje doe ik 's nachts niet op slot.
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door nona_toma »

Ik heb binnenkatten die 's avonds in de woonkamer slapen. De een in haar mandje tegen de verwarming, de ander languit op de bank. 's ochtends liggen ze naast elkaar op de rugleuning van de bank :lol: Dat zijn nu geen rugleuningen meer te noemen, want dankzij onze beestjes worden ze elke dag een stukje verder ingedeukt :-P
Wanneer wij naar onze nieuwe woning gaan willen wij een ren bouwen dat zij ook naar buiten kunnen wanneer zij willen, maar dan wel op een veilige manier. Dus dan zouden ze ook buiten kunnen slapen.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
cocoisit
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2009 15:53

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door cocoisit »

loonsy schreef:mijn poekie ligt op mijn schenen 's avonds. :) Zo weet ik waar hij is en heeft hij een lekker beschut plekje :D

ik kan hem trouwens niet van mij afsluiten want ik heb geen deuren in mijn appartement :? ik denk dat ik wanneer ik weer een normaal huis heb hem gewoon bij me blijf houden. hij is zoooow poezelig :eangel:
zo lief! mijne deed dat ook!
Gebruikersavatar
-moniek-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 sep 2009 20:45
Locatie: asperen

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door -moniek- »

hallo,
mijn katten hebben een eigen kamer :roll: oeff wat een luxe he.. ze hebben alles daar, een krabpaal, eten en drinken, kattenbak, en zelfs een tapijt, dat vinden ze geweldig.. en verder een heleboel speeltjes.. :catani:
Een MIAUW is een bericht van het hart.
Gebruikersavatar
Locusta
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2009 22:06
Locatie: Sleen

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Locusta »

Mijn eerste bericht hier :grin:

Vriendlief en ik krijgen 2 kittens en zodra we die thuis hebben, gaan ze s'nachts in een aparte "kattenslaapkamer" met daarin een krabpaal, kattenbak, een (2 pers.) logeerbed, slaapmandjes, speeltjes, etc. De deur is s'nachts dicht en zodra vriendlief en/of ik s'morgens op sta, mogen ze mee de woonkamer in. Zijn vriendlief en ik weg, dan gaat de deur van hun slaapkamer naar de hal open en kunnen ze in hun slaapkamer, de hal boven en de hal beneden :smile:

Dit in ieder geval zolang ze kitten zijn. Mochten ze wat ouder zijn en gewend in huis, kunnen we altijd verder kijken.
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door NaNe »

Bij ons kunnen ze kiezen snachts, ze kunnen in de keuken waar een drinkbakje staat, dan de gang en de deurmat (waar een lekkere grote kussen ligt) en dan heb je de trap, en 1 kamer op de 1ste (de nu nog kattenkamer) is open daar staat de kattenbak, drinken, eten en krabpaal etc en dan nog de zoldertrap, luik naar zolder hebben we meestal dicht omdat daar allemaal gereedschap staat en troep. Overdag als we niet thuis zijn hebben ze hetzelfde als bovenstaande. We hebben een dichte woonkamer, en hier mogen ze alleen komen als we thuis zijn of soms als ik even weg ben, dit ivm vitrages enz, ik weet dat als je katten heb je niet alles heel kan houden, maar ze hebben genoeg ruimte om lekker te spelen met elkaar als we niet thuis zijn, dus gaat prima zo. We hebben 2 keer geprobeert ze bij ons te laten slapen, dit gaat hardstikke goed.......de poesjes slapen wel........alleen wij niet het is net een knor wedstrijd :lol:

Kan het trouwens ook niet begrijpen dat mensen een kat in een bench doen. Een hond oke, soms heb
je uitzonderingen die écht in een bench moeten maar ook dat heb ik liever niet.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Angelique1012
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:18
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Angelique1012 »

Het was bij ons altijd een ramp snachts. Ik heb vier katten en die vinden het leuk om vooral snachts de tent af te breken. Nu heb ik een eigen kamer voor ze gemaakt met twee krabpalen en twee kattenbakken en allerlei speeltjes. En het gaat prima ze weten het al als ik de boel op ga ruimen en hun eten geef rennen ze alvast naar hun kamer. Ze slapen daar prima en worden pas wakker als ze ons horen. Ik heb ook regelmatig een nestje en die gaan ook daar in de kamer, hebben ze alle rust om gezond groot te worden. Voor de rest van de dag mogen ze overal komen behalve in mijn slaapkamer, want ik vind het niet prettig als ze in mijn bed liggen.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Tember »

Erwin blijft in de woonkamer. Hij mag niet naar boven van m'n vriend, ook overdag niet. We maken het huis 's avonds wel Erwin-proof. Stekkers eruit, asbakken weg, andere losse rommeltjes weg en m'n tas goed dicht zodat ie niet voor de 4e keer m'n oordopjes sloopt.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Sir Figaro
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2009 23:25
Locatie: Arendonk

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Sir Figaro »

Bij ons blijven ze in de woonkamer met grote open keuken en ze kunnen 's nachts ook gebruik maken van hun kattenren buiten. We hebben enkele keren geprobeerd om de deur voor naar boven te gaan, open te laten staan maar dan wordt er s nachts geen oog dicht gedaan, dan maken ze er echt een speeltuin van en aangezien we een kindje van 3 jaar hebben is het toch belangrijk dat ons meisje hare nachtrust heeft hè. Dus nu gebeurt het wel is dat ik en menne man beneden op de zetel blijven slapen en dat vinden onze poezen gewoon zalig, dan komen ze van de hele nacht nie van de zetel af. Dan kruipen ze allen dicht tegen baasje aan. ;-)
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Pamvd »

Overdag lopen ze graag in de tuin die afgezet is, maar 's avonds gaat toch het kattenluik dicht, en zijn ze alle 12 's in huis.
Alleen dikke Renee ligt aan het voeteneind bij ons op bed te ronken, en Gorden ligtgraag tussen ons in.
De rest slaapt verpreid in mandjes op alle plekjes in huis, of ze liggen gezellig bij de hond in de mand te knorren.
Noortje of Simone zitten wel apart op één van de 2 kattenkamers (samen met wie daar op dat moment bij is), dat zijn ze gewend, en doe ik dat niet dan vliegen zij elkaar in de haren
:-o
Deze 2 dames mogen elkaar écht niet en daarom houden wij ze ook overdag gescheiden, óf Noortje is beneden óf Simoontje, en dan is de ander op de bovenverdieping.
Tussendoor/na mijn werk wisselen we de dames.
Het maakt hen niets uit, en zo is er geen oorlog in huis.
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Claudia007 »

Sting slaapt naast me in bed of in de vensterbank van de slaapkamer.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Roosje »

's nachts mag Rosa in de studeerkamer en de hal, overdag mag ze ook gewoon in de keuken en woonkamer. Eigenlijk is alleen de slaapkamer verboden terrein.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Mac »

Mac mag overal in huis komen. Alleen de salontafel is verboden. Tot nu toe gaat hij in de nacht, slapen, eruit om wat te eten en te drinken, ff op de kattenbak en dan weer slapen...eigenlijk doet hij dat overdag ook :)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Tazke »

Onze kittens mogen overal komen, behalve in de keuken. Die deur is dan ook altijd dicht. Voor de rest slapen ze meestal bij ons en anders in een van de favoriete stoelen (het splinternieuwe kattenmandje is nog nooit gebruikt :???: ).

Ik denk inderdaad ook dat het iets te maken kan hebben met het niet helemaal zinnelijk zijn... En dat ze niet over aan mogen zitten is af te leren. Hier ligt 's morgens ook wel eens iets om of niet op zijn plaats, maar daar let ik dan weer extra op overdag. Meestal zijn ze er zelf zo van geschrokken dat ze de volgende keer wel uit kijken.

Doe in ieder geval iets waar jij en je katten je lekker bij voelen.
Mickey en Juultje, our greatest love!
Plaats reactie