Maagkanker of leukemie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Maagkanker of leukemie

Bericht door puck0906 »

Nou, net terug van de dierenarts. We dachten gewoon aan stress of maagzweer ofzo maar bam nee mevrouw het is maagkanker of leukemie. Poes spuugde al een tijdje maar dan weer tijdje veel minder en dan weer tijdje erger. Na bloedonderzoek bleek haar ontstekingswaarde hoog te zijn. Antibiotica gegeven maar spugen bleef. Toch maar een echo gedaan en nu dus dit nieuws. Keuze, prednison om haar leven te verlengen, chemotherapie waarvan we nu al weten dat de kans dat ze geneest heel klein is of een operatie waar ze de tumor weghalen maar de kans dat ze dat overleeft is ook heel klein. De tumor was erg zwart en zo groot als de helft van haar maagje. Hoe moeilijk is dit. Beslis maar wat je met je beestje doet die je al 10 jaar hebt en waarvan je ziet dat ze niet lekker in haar vel zit maar zo ziek zijn dat merk je nog niet echt. Advies, in laten slapen. Maarja, elke kans is er 1. Wie heeft ervaring. Mijn hoofd voelt als een zeef op dit moment.....
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: maagkanker of leukemie

Bericht door Anaheim »

Heh bah wat verschrikkelijk! :cry:
Ik kan je helaas geen advies geven maar ik wens je veel sterkte en wijsheid.
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: maagkanker of leukemie

Bericht door Kattenbella »

Kijk goed hoe het met haar gaat. Eet ze nog, geniet ze nog of heeft ze alleen maar pijn.
Kijk naar de meerwaarde, die kan er best nog wel zijn ;-)

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: maagkanker of leukemie

Bericht door puck0906 »

het moeilijke is dat je ziet dat haar vacht er slecht uit ziet en ze is afgevallen maar verder gedraagt ze zich nog redelijk normaal. Aan de ene kant denk ik nu voelt ze zich nog redelijk? Wil ik haar laten lijden alleen maar voor mijn eigen gevoel. Nee, dat is duidelijk maarja in laten slapen terwijl je het idee hebt dat ze niet heel ziek is is ook heel moeilijk. Ik wil niet dat ze pijn lijdt dat is het voornaamste maar ze zeggen dat pas als je kat laat merken dat ze pijn lijdt ze al veel pijn lijdt. Als de dokter zegt dat er geen kans is op genezing dan ben ik geneigd om te zeggen stop er dan maar mee. Nu heeft ze nog een mooi leven en straks niet meer. Wat doe ik het beestje aan alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust. Ik vind dit zo moeilijk. Hij had het ook over weg halen maar de operatie is mega zwaar en dan heeft ze de helft van haarmaag nog. Bah, ik zou willen dat ze kon praten......
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: maagkanker of leukemie

Bericht door Cari »

Wat een verschrikkelijk dilemma :cry: . Als ik het geld had, zou ik voor de operatie gaan. Misschien redt ze het niet, maar dan weet je dat je je best hebt gedaan en voorkom je verder lijden. Als ze het wel redt, is het probleem opgelost en kunnen jullie samen nog jaren van elkaar genieten. Als chemotherapie weinig soelaas biedt, kan je dat denk ik net zo goed niet doen, hoewel dieren er veel minder last van schijnen te hebben dan mensen. Nu laten inslapen lijkt me geen optie, omdat ze nog zo goed toont en je dan waarschijnlijk met een rot gevoel achterblijft. Prednison is ook nog een optie - maar slechts uitstel van executie. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: maagkanker of leukemie

Bericht door puck0906 »

na nog een paar dierenartsen gesproken te hebben heb ik toch besloten om haar in te laten slapen. Vanmiddag om half 5 wordt onze lieve Snowy ingeslapen. Op dit moment voelt het 'goed' en ik hoop zo dat ik dat vanmiddag ook nog denk.......
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: maagkanker of leukemie

Bericht door Anaheim »

Wat verschrikkelijk dat je nu al afscheid van haar moet nemen wordt er helemaal verdrietig van.
Heel veel sterkte vanmiddag.Zal vanmiddag een kaarsje voor d'r aansteken :cry:
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Maagkanker of leukemie

Bericht door beestenbende »

oh bah, wat erg heel erg veel sterkte en ik denk ook dat je hier goed aan doet.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Maagkanker of leukemie

Bericht door puck0906 »

ben net terug. ze is heel vredig ingeslapen. Ze heeft geen pijn meer en het is de juiste beslissing. De dierenarts bevestigde het net nog. Ik weet dat ik de juiste beslissing heb genomen maar het blijft knagen had ik niet dit of dat. Maar ze heeft een heel heel mooi leven gehad en weinig pijn dus daar probeer ik aan te denken. Ik ga nu naar mijn bankie en alle liefde van mij andere 3 katten opeisen en mijn mannetje. bedankt voor de lieve berichten. Snowy rust zacht, ik zal je nooit vergeten........
Sir Figaro
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2009 23:25
Locatie: Arendonk

Re: Maagkanker of leukemie

Bericht door Sir Figaro »

Heel veel sterkte met het verlies van snowy. Ik kan me voorstellen dat het echt een hartverscheurende beslissing is geweest om de stap te zetten om haar te laten inslapen, maar ik ben ervan overtuigd dat dit de beste beslissing was voor snowy.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Maagkanker of leukemie

Bericht door tacuma »

Vreselijk voor jullie, zeg! Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte met dit grote verlies.
Het is een teken van liefde als je je dier verder lijden weet te besparen, hoe tegenstrijdig
het ook aan voelt...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Maagkanker of leukemie

Bericht door Boomer »

Heel veel sterkte !!!

Ik denk dat je de beste beslissing hebt genomen !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Maagkanker of leukemie

Bericht door Kattenbella »

Heel veel sterkte! Moeilijk voor je :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Annegret
Huiskat
Huiskat
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 apr 2009 19:59
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Maagkanker of leukemie

Bericht door Annegret »

Sterkte met verwerken.
Het blijft een groot verlies.
Heb veel respect voor het feit dat de poes op de eerste plaats komt.
Was denk ik de beste beslissing die je kon maken,maar weet niet of ik zo sterk was geweest in jouw geval.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Maagkanker of leukemie

Bericht door puck0906 »

Beste Annegret,

Bedankt voor je reactie. We zijn inmiddels een maand verder en het gaat goed met me mede dankzij de liefde van mijn andere 3 katten en vriend. Ik weet nu dat de beslissing juist was. Snowy was doof en daardoor mega onzeker en al erg verzwakt bleek achteraf. Ze zonderde zich ook al af. Wij dachten dat dat kwam vanwege onze 2 kleine kittens die er sinds augustus waren maar achteraf heeft ze dus denk ik toch pijn gehad. We hebben haar as in een asbus in een mooie doos gedaan met mooie foto's en een super mooi gedicht over haar leven en een super mooi gedicht over het einde. Daarboven een mooie fotolijst met 3 mooie foto's van haar. Ze heeft 11 jaar lang een mooi leven gehad en hoe rot het ook voelde ze heeft nu geen pijn meer en dat is voor mij het allerbelangrijkste. Ik behandel mijn katten alsof het mijn kinderen zijn (ik heb geen kinderen) en veel mensen vinden het raar maar ze zijn zo lief en ik kan niet 1 negatief ding vinden over katten. Ze zijn er altijd, ze vrolijken je op, ze voelen je verdriet en ze maken je aan het lachen. Hoeveel van zulke mensen bestaan er op deze wereld zou je denken.....
Plaats reactie