Hallo,
Mijn poes heeft een nestje met 2 kittens en zij zogen nog steeds bij haar en talen nog niet naar kattenvoer. De 2 kittens zijn 4 weken en 2 dagen.
Heeft iemand een idee wanneer de kittens op vast voer overgaan? En daarbij nog een tip hoe ik het kan bevorderen?
Alvast bedankt!
Petra
Wanneer gaan kittens over op vast voer
Wanneer gaan kittens over op vast voer
Mijn schatjes zijn, Gizzmo, Mr Mo, Minoes en haar dochter Xena
Re: Wanneer gaan kittens over op vast voer
Sommige katten blijven lang behoefte houden naar moedermelk.
Maar in principe geeft hun moeder het zelf wel aan wanneer ze niet meer bij haar mogen drinken.
Dus ik zou het voorlopig zo maar houden. Je moet ze niet dwingen om nu al vast voer te laten eten.
Maar ik geloof dat kittens in het algemeen met 6 weken(?) al vast voer gaan eten.
Toen ik Sam kreeg met 8 weken at hij al brokjes en natvoer.
Maar in principe geeft hun moeder het zelf wel aan wanneer ze niet meer bij haar mogen drinken.
Dus ik zou het voorlopig zo maar houden. Je moet ze niet dwingen om nu al vast voer te laten eten.
Maar ik geloof dat kittens in het algemeen met 6 weken(?) al vast voer gaan eten.
Toen ik Sam kreeg met 8 weken at hij al brokjes en natvoer.
Met 3-4 weken gaan ze heel langzaam over naar vast voer. Maar met 2 kittens heeft de moeder meer dan genoeg melk, dus dat kan dan wat later zijn. Mijn laatste nestje had ook 2 kittens, die waren ook vrij laat.
Geen zorgen, biedt ze iedere dag vast voer aan, er komt vanzelf een moment dat ze het gaan eten.
Geen zorgen, biedt ze iedere dag vast voer aan, er komt vanzelf een moment dat ze het gaan eten.
Yep, ook afhankelijk van wat je ze wilt geven. Als er altijd kittenbrokjes staan (die mamapoes nu ook gewoon mag eten) dan gaan ze er vanzelf wel van eten, normaal gezien. Dit leren ze van hun moeder.
Wij hebben het nestje destijds al wel wat eerder natvoer aangeboden, maar het duurde toch wel een weekje of twee voordat ze dit ook daadwerkelijk aten. Ze kiezen dit zelf, en zolang ze nog bij mama drinken is er helemaal niks aan de hand.
Wij hebben het nestje destijds al wel wat eerder natvoer aangeboden, maar het duurde toch wel een weekje of twee voordat ze dit ook daadwerkelijk aten. Ze kiezen dit zelf, en zolang ze nog bij mama drinken is er helemaal niks aan de hand.
Onze kittens zijn nu 5 weken en alle 4 eten ze nu vast voedsel.
1tje begon bij 4 weken al, alsof ze nooit anders had gedaan. Telkens elke dag voer neer gezet en de kittens bij het bakje neergezet. 3 begonnen toen meteen te eten. Nu eten ze allemaal. Maar drinken ook nog bij mama.
Ds gewoon aanbieden. Ik zal beginnen met natvoer. Heb ik ook gedaan. Daar doorheen doe ik nu telkens kittenbrokjes. Vinden ze heerlijk.
1tje begon bij 4 weken al, alsof ze nooit anders had gedaan. Telkens elke dag voer neer gezet en de kittens bij het bakje neergezet. 3 begonnen toen meteen te eten. Nu eten ze allemaal. Maar drinken ook nog bij mama.
Ds gewoon aanbieden. Ik zal beginnen met natvoer. Heb ik ook gedaan. Daar doorheen doe ik nu telkens kittenbrokjes. Vinden ze heerlijk.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
viewtopic.php?f=5&t=17663