Onder de poep na vechten?
Onder de poep na vechten?
Het was weer zo ver.... Drika werd weer eens flink toegetakeld door de agressieve rooie buurtkater...
Maar wat me nu opviel; ze zat helemaal onder de poep. Volgens mij was het van drika zelf. Want om haar poepert zat allemaal poep. Maar ook op haar rug.
Nu vraag ik me af.
Werd ze aangevallen terwijl ze zat te poepen? Of laten katten alles lopen als ze bang zijn, als ze bv worden aangevallen?
Heb haar zo al es vaker binnen gekregen na een knokpartij. (ook door de rooie kater, altijd door de rooie kater eigenlijk)
Anja.
Maar wat me nu opviel; ze zat helemaal onder de poep. Volgens mij was het van drika zelf. Want om haar poepert zat allemaal poep. Maar ook op haar rug.
Nu vraag ik me af.
Werd ze aangevallen terwijl ze zat te poepen? Of laten katten alles lopen als ze bang zijn, als ze bv worden aangevallen?
Heb haar zo al es vaker binnen gekregen na een knokpartij. (ook door de rooie kater, altijd door de rooie kater eigenlijk)
Anja.
Madji: geb. 11-2-2010
Moko: geb. 11-2-2010
Drika: 18-8-2008 / 8-12-2009
Re: Onder de poep na vechten?
Ik heb eens gezien dat de kat van mijn ouders een andere kat aanviel. Die andere kat liet toen ook alles lopen zeg maar... Dus ik denk dat het angst is. 

Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Goh, wat sneu zeg, ik denk ook dat het vd angst is.
Net zoals bij mensen, die kunnen het van angst of zenuwen ook zowat in hun broek doen.
Misschien kun je haar maar beter binnenhouden of de tuin afzetten want het kan echt een keer flink uit de handlopen en voor je het weet zit je bij de dierenarts met Drika.
Net zoals bij mensen, die kunnen het van angst of zenuwen ook zowat in hun broek doen.
Misschien kun je haar maar beter binnenhouden of de tuin afzetten want het kan echt een keer flink uit de handlopen en voor je het weet zit je bij de dierenarts met Drika.
Ben van de week na de zoveelste aanval, die dus bij ons in de achtertuin plaatsvond, naar het baasje gegaan. Ze beloofde me de kater te laten herplaatsen. Deze kater heeft al vaker andere katten aangevallen. En deze mensen hebben hun hele tuin afgezet, zodat hun eigen katten niet weg kunnen. Dat beest kwam helaas door de afzetting heen. Gevolg: 130 euro DA kosten. Ik heb al zon speciaal kattenluik die op Drika's chip werkt. Vind het toch wel lastig als Drika in onze eigen tuin niet eens meer veilig is.
Deze rooie kater schijnt iets in zijn kop te hebben. (volgens de oppas van deze heer)
Het baasje heeft nog 2 katten die niet buiten komen en meneer de rooie kater mag niet binnen bij de andere katten blijven omdat ze bang is dat hij deze toetakelt. Dus toen Mw 2 weken op vakantie ging, moest de rooie gewoon 2 weken buiten blijven. Met hier in de straat alle gevolgen van dien.....
De hele buurt hier kan um wel schieten.
Maar Drika is een taaie!! Ze is met haar 3,8 kilo net wat sneller dan die dikke van 8 kilo.
Alleen maakt ze de fout dat ze naar de voordeur rent en daar zit geen luikje in....
Anja.
Deze rooie kater schijnt iets in zijn kop te hebben. (volgens de oppas van deze heer)
Het baasje heeft nog 2 katten die niet buiten komen en meneer de rooie kater mag niet binnen bij de andere katten blijven omdat ze bang is dat hij deze toetakelt. Dus toen Mw 2 weken op vakantie ging, moest de rooie gewoon 2 weken buiten blijven. Met hier in de straat alle gevolgen van dien.....
De hele buurt hier kan um wel schieten.
Maar Drika is een taaie!! Ze is met haar 3,8 kilo net wat sneller dan die dikke van 8 kilo.
Alleen maakt ze de fout dat ze naar de voordeur rent en daar zit geen luikje in....
Anja.
Waarom hebben ze die kat niet eerder weg gedaan dan, tewijl ze weten dat hij niet met de andere katten van hun om kan gaan?
Wel vreemd van die mensen.
Wel vreemd van die mensen.
Das een hele goeie vraag. Zo lang hij buiten is heeft zij er binnen geen last van.
Alleen lijkt het beest steeds agressiever te worden en beginnen er steeds meer mensen te klagen.
Misschien dat het nu "lastig" voor haar begint te worden. Zeker ook omdat de mensen met de DA rekening bij haar komen.
Anja.
Alleen lijkt het beest steeds agressiever te worden en beginnen er steeds meer mensen te klagen.
Misschien dat het nu "lastig" voor haar begint te worden. Zeker ook omdat de mensen met de DA rekening bij haar komen.
Anja.
Misschien zou je de dierenbescherming om advies kunnen vragen???
Volgens mij vindt ze het niet zo erg om die kater weg te doen. Als die van mij zou zijn, zou ik zorgen dat hij mijn tuin niet meer uit zou kunnen. Ze zegt zelf tegen mij dat hij binnen heel lief is, ook naar haar andere katten maar dat liegt ze dus. Als ik de oppas moet geloven natuurlijk.
En als hij echt lief zou zijn voor de andere katten zou ik hem zeker niet zomaar wegdoen. Tis toch je huisdier?? Dan maar de tuin afzetten. Haar andere katten komen zoiezo niet verder dan de tuin.
Dus iets in haar verhaal klopt niet...
Ik wacht nog even af. Ze heeft me echt beloofd dat ze het asiel zou bellen.
Verder is Drika een graag geziene poes hier in de straat.

Vind het dus ook zonde om haar voor die kater binnen te houden.
Anja.
En als hij echt lief zou zijn voor de andere katten zou ik hem zeker niet zomaar wegdoen. Tis toch je huisdier?? Dan maar de tuin afzetten. Haar andere katten komen zoiezo niet verder dan de tuin.
Dus iets in haar verhaal klopt niet...
Ik wacht nog even af. Ze heeft me echt beloofd dat ze het asiel zou bellen.
Verder is Drika een graag geziene poes hier in de straat.

Vind het dus ook zonde om haar voor die kater binnen te houden.
Anja.
is die rooie wel gecastreerd?
ik zou bang zijn voor fiv, met al dat geknok.
ik zou bang zijn voor fiv, met al dat geknok.
Ja hij is wel gecastreerd.
Ik wacht deze week nog af en dan ga ik nog es bij haar langs...
En ben ook wel beetje bang voor ziektes.
Daarom moet er snel wat gebeuren.
Anja.
Ik wacht deze week nog af en dan ga ik nog es bij haar langs...
En ben ook wel beetje bang voor ziektes.
Daarom moet er snel wat gebeuren.
Anja.
Ik kan me voorstellen dat je Drika niet binnen wilt houden. Een kat die gewend is om lekker vrij buiten te zijn kun je moeilijk binnen of in je eigen tuin houden.
Ik heb zelf ook 2 echte buitenkatten en ik moet er niet aan denken dat ik ze binnen moet houden omdat er hier een kat is die ze steeds aanvalt. En bovendien heb ik geen tuin, ik heb alleen een klein balkonnetje.
Hier loopt trouwens ook een ongecastreerde kater rond, maar die heeft nog nooit met de andere katten hier in de buurt gevochten, voor zover ik weet. Wel sproeit hij hier de buurt onder (portiek, tegen de voordeuren van onze huizen enz)
Ik heb zelf ook 2 echte buitenkatten en ik moet er niet aan denken dat ik ze binnen moet houden omdat er hier een kat is die ze steeds aanvalt. En bovendien heb ik geen tuin, ik heb alleen een klein balkonnetje.
Hier loopt trouwens ook een ongecastreerde kater rond, maar die heeft nog nooit met de andere katten hier in de buurt gevochten, voor zover ik weet. Wel sproeit hij hier de buurt onder (portiek, tegen de voordeuren van onze huizen enz)
Misschien een rare vraag, wil niet te krenterig overkomen.
Maar wat kost zon onderzoek naar fiv eigenlijk?
Volgens mij vecht Drika alleen met die kater. (grrr krijg alweer de kriebels als ik aan die kater denk)
Pfff hoop echt dat ie snel weg is hier uit de buurt.
Maar wat kost zon onderzoek naar fiv eigenlijk?
Volgens mij vecht Drika alleen met die kater. (grrr krijg alweer de kriebels als ik aan die kater denk)
Pfff hoop echt dat ie snel weg is hier uit de buurt.
volgens mij rond de 45 euro.
Succes ermee, hier hebben we ook een erg brutale kater in de buurt met wat vechtersbazenneigingen.
Nu is Binkie laatst erg met hem in gevecht verzeild geraakt, waarschijnlijk op een dag dat Binkie niet in zijn hum was. Hoorde van een buurman dat het echt een heel heftig gevecht was midden op de straat, hij toeterde maar ze keken op-nog-om. Er lag een plas bloed op straat maar dat moet van de andere kat geweest zijn, want Bink had nog geen schrammetje.
Sindsdien is het dus wel rustig met deze kater.
Maar ja, als er wat loos is met die kater dan kan ze hem beter na laten kijken en eventueel laten opereren of in laten slapen.
Maar goed dan moet ze er mee naar de DA en na laten kijken.
Nu is Binkie laatst erg met hem in gevecht verzeild geraakt, waarschijnlijk op een dag dat Binkie niet in zijn hum was. Hoorde van een buurman dat het echt een heel heftig gevecht was midden op de straat, hij toeterde maar ze keken op-nog-om. Er lag een plas bloed op straat maar dat moet van de andere kat geweest zijn, want Bink had nog geen schrammetje.
Sindsdien is het dus wel rustig met deze kater.
Maar ja, als er wat loos is met die kater dan kan ze hem beter na laten kijken en eventueel laten opereren of in laten slapen.
Maar goed dan moet ze er mee naar de DA en na laten kijken.
- Claudia007
- Poema
- Contacteer:
Sterkte er mee.
Ik hoop niet dat ze fiv heeft want een kat van een vriendin van mij had het.
Die vocht ook met andere katten.
Die van mij mag niet op straat komen ben er ook optegen maar iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet.
Ik hoop niet dat ze fiv heeft want een kat van een vriendin van mij had het.
Die vocht ook met andere katten.
Die van mij mag niet op straat komen ben er ook optegen maar iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo