Aan neus ruiken?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Uumie »

Ja, Morisson ook, echt onmogelijke houdingen. En ZO enorm lomp ook! :lol: Als je hem aait als hij zo ligt te dommelen, grijpt hij je arm en gaat hij je helemaal likken hahaha. Hij houdt je arm dan echt in een houdgreep. Ook als je met je gezicht dichterbij komt, dan slaat hij zijn poten om je hoofd en begint hij je gezicht te likken. Op mijn oogleden vind ik wat minder - wat doet die tong een pijn zeg! :shock:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
LONGdress
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2009 10:59
Locatie: Rotterdam

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door LONGdress »

Ik vind de tong altijd zo kietelen. Zo'n onprettig gevoel, haha.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Uumie »

Ik heb eens gelezen dat katten weerhaakjes op hun tong hebben, zodat ze klitten en haren etc. uit hun vacht kunnen halen. Dat zou dat schuurderige, kriebelige gevoel in ieder geval wel verklaren. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Mandy »

Ja whahahha kriebelen doet dat zeker moet dan altijd lachen :-P
Als ik overvallen word door likjes :lol:
Love cats
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Sannie_xx »

Even een topic omhoog halen (met 1 hand typend want Mouse ligt op de ander te slapen :lol: )
Mouse heeft namelijk de gewoonte om elke nacht aan mijn neus te likken. En dan niet 1 likje maar echt tot ik hem weg moet duwen van benauwdheid.... Hij probeert vanalles om dat te doen. Soms houd ik mijn hand ervoor en dan probeert hij met zijn neusje onder mijn hand te komen om nog een likje te geven. Als ik al bij voorbaat mijn hoofd een aantal keer wegdraai 'fopt' hij me door wat kopjes op mijn wang te geven en zo toch richting neus 'koppen' om snel een likje te geven... Wat een volharding!!
Het is wel grappig en heel schattig.... maar ook best irritant soms :oops: Bedoelt hij hier iets mee?? En wijs ik hem heel erg af als ik het niet meer goed vind?
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Umimeis »

Uumie schreef:Ja, Morisson ook, echt onmogelijke houdingen. En ZO enorm lomp ook! :lol: Als je hem aait als hij zo ligt te dommelen, grijpt hij je arm en gaat hij je helemaal likken hahaha. Hij houdt je arm dan echt in een houdgreep. Ook als je met je gezicht dichterbij komt, dan slaat hij zijn poten om je hoofd en begint hij je gezicht te likken. Op mijn oogleden vind ik wat minder - wat doet die tong een pijn zeg! :shock:
Doet Flea ook, ik vind het zelf wel ontzettend lief van hem. :edrool:
Maar het soms wel zeer. :roll:
Ik had zelfs een keer een shaafplek op m'n kin door het likken hihi, mensen dachten dat ik op m'n kin was gevallen.
En aan de voeten likken voelt ook irritant....en aan de oogleden likken is ook niet fijn, dat doet gewoon zeer.
Misschien vinden ze het lekker zoutig dat zweet.

In het 'Gronings noemt men dit 'eelsk gedrag'
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Sannie_xx »

Maar misschien toch iemand die een antwoord weet op mijn vraag? :)
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Boomer »

Katten likken elkaar uit genegenheid / vriendschap. Ik vermoed dat ze het daarom ook bij de mens doen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Umimeis »

Ja, dat denk ik ook boomer.

Trouwens, honden doen dat ook uit genegenheid en vriendschap.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Sannie_xx »

Kan ik Mouse op een 'vriendelijke' manier afleren om dit te doen? Want hoe lief ook.... het is soms toch wel lastig. Ik wordt regelmatig wakker omdat ik het benauwd heb omdat hij al een tijd nogal enthousiast aan mijn neus likt :lol:
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Umimeis »

@ Sannie,

Gewoon consequent wegduwen of wegjagen met de plantenspuit???
Nog beter is dat je Mouse dan niet meer bij je op de kamer laat slapen.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Sannie_xx »

Hmmm dat gaat mij te ver. Ik vind het veel te gezellig dat ze bij me liggen 's nachts :) Dat zou sowieso lastig worden - nu is mijn kamer toch hun 'hoofdverblijf'. Overdag lopen ze wel in de rest van het (studenten-)huis, maar 's nachts is het wel de bedoeling dat hij op mijn kamer slaapt. En dat is maar 1 ruimte.
Mijn nieuwe appartement straks is lekker groot, en de slaapkamer is wel 'afgescheiden' maar heeft geen eigen deur (zelf voor gekozen omdat ik het er zo veel mooier en ruimer uit vindt zien). Dus ook daar kunnen ze straks vrijelijk lopen en dat was eigenlijk ook wel de bedoeling.

Ik probeer het consequent wegduwen inderdaad al. Na een tijdje werkt het wel hoor. Maar elke nacht probeert hij het weer opnieuw. Plantenspuit vind ik niet 'vriendelijk' wegjagen. Dan ben ik bang dat hij helemaal niet meer bij me op bed durft te komen, en dat vind ik juist zo heerlijk. Dan leer ik er liever mee leven, zeg maar :)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Umimeis »

Tja, dan moet je hem maar consequent wegduwen, andere oplossingen heb ik niet.
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Pamvd »

Ik krijg ook altijd 'neusjes'van mijn katten, ik zie het ook als een begroeting, 2 pootjes op mijn schouder, en een neusje, zo van 'blij dat ik je weer zie' heerlijk :-P
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Sannie_xx »

Aahh dat is inderdaad wel heel lief :)

@Unimeis; ja daar zal ik het dan maar bij moeten laten, en hopen dat hij het reduceert tot een enkel likje.... :eeh:
Plaats reactie