Kattenruzie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
miss poes
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2009 22:52

Kattenruzie

Bericht door miss poes »

Ik heb een vraag: Ik woon nu al 6 maanden samen met mijn vriend. En dat betekent dus ook voor onze katten. Hij heeft een oudere poes en ik 2 jongere katers. De jongste (2 jaar) valt steeds de poes lastig. Wil vechten enz. Als het zo door gaat, moet hij waarschijnlijk weg. We hebben pillen en feliway al geprobeerd. Iemand suggesties???? :???:
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Kattenruzie

Bericht door JaapJose »

misschien de katten het een keer laten uitvechten in een apart kamertje. De één zal zich ( als het goed is ) aan de ander aanpassen.

Succes

Ik hoop dat de kat niet weg hoeft!
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kattenruzie

Bericht door rieneke »

de katten het uit laten vechten in een kamertje is een erg slecht advies.
geeft enorm veel stress, en zal de verhoudingen zeker niet op doen klaren.
wil de jonge kater echt vechten, of is het van zijn kant meer speelsheid?
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Kattenruzie

Bericht door JaapJose »

Apart zetten in een kamer veroorzaakt geen stress maar duidelijkheid onder de dieren zelf. Ook in de natuur vechten de dieren het onderling zelf uit. Een huiskat vecht niet tot het uiterste! en zeker niet in huis. Over het algemeen blijft het bij een beetje elkaar uitdagen, tegen elkaar blazen en degene die het het langst volhoud zet een fraai koppie op. Er is dan duidelijkheid onder die twee. Niks mis mee.
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenruzie

Bericht door Umimeis »

Ik zou ze ook niet samen in een kamertje opsluiten, dit vraagt om problemen.
Misschien kun je een feliwaystekker aanschaffen, die bevat feromonen die de kat van nature ook uitscheid.
Deze stekker word vaak gebruikt bij stress of verhuizing. Door deze stekker kunnen de katten zich sneller thuisvoelen.
Je kunt het kopen bij de dierenarts.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kattenruzie

Bericht door ktje »

Zijn de dame en heten gecastreerd/gesteriliseerd?

Misschien een keer opnieuw introduceren. Rustig weer aan elkaar laten wennen. Er was hier iemand anders die hetzelfde probleem had. Kijk eens bij andere topics op het forum hier.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenruzie

Bericht door Camoth »

JaapJose schreef:Apart zetten in een kamer veroorzaakt geen stress maar duidelijkheid onder de dieren zelf. Ook in de natuur vechten de dieren het onderling zelf uit. Een huiskat vecht niet tot het uiterste! en zeker niet in huis. Over het algemeen blijft het bij een beetje elkaar uitdagen, tegen elkaar blazen en degene die het het langst volhoud zet een fraai koppie op. Er is dan duidelijkheid onder die twee. Niks mis mee.
In de natuur kan de ene kat vluchten van de andere kat. Ze maken mekaar juist af als ze geen mogelijkheid hebben om te vluchten en zich in het nauw gedreven voelen.

@Umimeis: ik begrijp uit de beginpost dat ze Feliway al geprobeert hebben ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenruzie

Bericht door Umimeis »

Ow...niet goed gelezen.....ben er niet zo bij met m'n koppie omdat ik verkouden ben en alles vol zit... :oops:

Valeriaandruppels al geprobeerd???
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kattenruzie

Bericht door Cari »

Je informatie is een beetje summier, miss poes.
Wil de kater vechten of plagen? Hoe reageert de poes - is ze bang of wordt ze boos? Verblijven ze wel in dezelfde kamer, of kruipt de poes inmiddels alleen nog maar weg? Wordt er gezamelijk gegeten? Is het in die 6 maanden minder geworden of erger of hetzelfde?

Wat je ook doet: niet samen opsluiten om het uit te vechten - dan zit je straks met 2 gewonde katten en komt het echt NOOIT meer goed!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: Kattenruzie

Bericht door berg »

Hoi,
In de natuur? Welke natuur? Hier zijn katten over het algemeen huisdieren die vaak ook niet
buiten komen. Het mag duidelijk zijn dat ik er zeer op tegen ben om ze het in een kleine ruimte maar 'te laten uitvechten'. :shock:
Hoe lang gaat dit al? Is het mogelijk ze te 'herintroducen' zodat je eigen poes wat rust krijgt
van de pubers door ze (tijdelijk) in andere ruimten te houden?
Sommige katten worden nooit vriendjes, maar na verloop van tijd kan er wel acceptatie onstaan. Soms komt het ook gewoon nooit goed en tja, dan moet je andere, minder leuke maatregelen zoals herplaatsing,nemen.
Op het forum staan diverse tips, adviezen etc. over dit onderwerp in andere topics.
Veel succes,
Jootje
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
Plaats reactie