Besmet met niesziekte?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Besmet met niesziekte?

Bericht door JaapJose »

rieneke schreef:katten nooit! aspirine geven, ook geen kinderaspirine.
hun lever kan dit amper of niet verwerken.
Ik heb de sinaaspril uiteraard voorgelegd aan een deskundige. Het kan geen kwaad. Je moet er niet te veel van geven! maar een kwart tabletje kan echt geen kwaad. Ik zou mijn katten nooit en te nimmer iets geven dat kwaad zou kunnen.
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Besmet met niesziekte?

Bericht door Umimeis »

En toch zou ik m'n katten niet zomaar aspirine/kinderaspirine geven. Ik ga liever naar de dierenarts.
Pas als die zou zeggen dat het geen kwaad kan, dan zou ik het misschien overwegen.
Aan welke deskundige had je het dan voorgelegd?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Besmet met niesziekte?

Bericht door rieneke »

voor katten heb je een eigen pijnstiller/ontstekingsremmer, nl meloxicam (voorheen metecam), en zelfs dat moet je al uiterst nauwkeurig doseren.
katten mensenmedicatie geven is zeer risicovol, omdat de lever van een kat daar grote moeite mee kan hebben.
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Besmet met niesziekte?

Bericht door JaapJose »

Ik had het ook niet over een grote dosis kinderaspiriene. Ik had het over een 1/4. Dat kan echt geen kwaad. Overal waar TE voor staat is niet goed ook niet voor ons zelf. Ik heb mijn hele leven ( bijna 39 jaar) katten en ik zou mijn katten nooit en te nimmer iets geven wat kwaad zou kunnen.
Daarvoor hou ik veel te veel van ze!!!
Ik ben een kattenliefhebber geen kattenhater uiteindelijk.
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Besmet met niesziekte?

Bericht door rieneke »

ik ben ervan overtuigd dat je een kattenliefhebber bent, het is ook zeker niet mijn bedoeling jou persoonlijk aan te vallen.
wat ik wel wil, is lezers van dit topic waarschuwen dat het geven van humane medicatie, hoe weinig ook, geen goed idee is.
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Besmet met niesziekte?

Bericht door JaapJose »

Het is geen goed idee wanneer het een standaard middel is om te geven. Maar het kan in de mate waarop ik het geef wanneer het echt een keer nodig zou zijn ( wat gelukkig niet of nauwelijks voorkomt ) absoluut geen kwaad.
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Besmet met niesziekte?

Bericht door Umimeis »

Jij moet natuurlijk zelf weten of je het geeft aan jouw katten. Als jij denkt dat jouw katten daar beter van worden als ze wat ziekjes zijn, dan moet je dat vooral blijven geven

Voor de rest sluit ik me bij Rieneke aan.
Ik ga liever naar de dierenarts als m'n katten ziek zijn dan dat ik zelf dingen ga uitproberen.
Plaats reactie