Aandachtpoepen van kitten?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
r_kraaijenbrink
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2009 11:41

Aandachtpoepen van kitten?

Bericht door r_kraaijenbrink »

Hallo allemaal,

Ik en mijn vriendin worden moedeloos van het volgende. Enige tijd geleden hebben wij uit het asiel een kitten, philleine (een poesje van nu zo'n 5 maanden oud) gehaald als speelmaatje voor een kitten die wij al hadden Juultje (een poesje van nu zo'n 6 maanden oud).

De diertjes hebben de grootste lol samen dus qua omgang zit het goed. philleine had echter uit het asiel een bacterie of virus meegenomen uit het asiel waardoor beiden enige tijd ziek zijn geweest, zo hadden ze gedurende een maand diarree. Uiteindelijk hebben ze na het krijgen van dieet voeding, antibiotica en ontworming weer een redelijk normale ontlasting terug.

Echter een probleem ontstond tijdens de ziekte van de twee. Juultje begon op willekeurige plekken van het huis haar poep te laten lopen. Nou kan dat gebeuren bij zo'n ziek beestje dachten wij. Dus gewoon terug in de bak zetten, en het gaat wel weer over. Echter nu ze beter is blijft ze het doen.

Het gekke is dat de hele dag en nacht ze het op de bak doet, totdat wij of 's avonds terug komen ergens van, of 's ochtends uit bed stappen. Dan begint ze ineens buiten de bak te urineren of poepen. En als je haar optilt om haar naar de bak te brengen laat ze het gewoon lopen. Het lijkt wel een aandachts kwestie maar we weten niet waar het vandaan komt.

Heeft iemand advies hoe we dit kunnen oplossen of hier mee om kunnen gaan, met de volgende wetenschap, want we weten ons geen raad:
- de bak word dagelijks, soms 2 maal daags, schoon geschept, en regelmatig helemaal verschoond.
- beide kittens kunnen goed met elkaar overweg en er lijkt geen strijd tussen de twee.
- beide krijgen (in onze perceptie) even veel aandacht, worden regelmatig geknuffeld en opgetild.
- Juultje snapt hoe de bak werkt want ze poept en plast erop gedurende de dag.
- Juultje doet het alleen buiten de bak als wij of net wakker worden of net thuis komen (ondanks dat ze op die momenten ook word voorzien van aandacht).
- Medisch zou ze nu op orde moeten zijn.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
René en Jessica
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Aandachtpoepen van kitten?

Bericht door JLC »

Ik zou voor de zekerheid (nog een keer) naar de DA gaan.
En ik zou toch voor twee kattenbakken gaan. Het kan toch zijn dat het ene kitten het andere kitten verhindert om op de bak te gaan. En sommige katten vinden het gewoon niet fijn om een kattenbak te delen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Aandachtpoepen van kitten?

Bericht door Camoth »

Inderdaad eerst naar de dierenarts.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie