Kat wil speelgoedmuisjes altijd maar verzuipen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Kat wil speelgoedmuisjes altijd maar verzuipen

Bericht door aiko »

hey iedereen

het gaat een iets wat rare vraag worden.
Mijn oudste kater is ongeveer een jaar. Maar sinds een aantal maanden krijgt hij sadistische trekjes :lol: :roll:

Namelijk zijn muisjes(speelgoed) Verzuipen in zijn drinkensbak. Waarom geen idee.
Daarom dat ik jullie raad vraag.
Dan hangt niet alleen het huis vol water maar ook de waterbak is dan vol met haartjes van de muis enz :eclap:
Want hij dopt ze er volledig in, haalt ze er dan uit en loopt heel het huis ermee rond.
Dus resultaat alles overal nat of druppels. Ik neem de muisjes weg, en laat ze drogen.
Resultaat het duurt 2 dagen voor ze droog zijn, dus geef ik ze terug, en een uur later zijn ze terug zijk nat.
Eerst dacht ik dat het om alleen muisjes ging, maar nee hoor:) al dat klein genoeg is, balletjes, propjes, muisjes, andere dingen.

Op zich zou het mij niet veel storen, maar in het begin als ik het nog niet wist.
Ben ik eens uitgeschoven over de natte vloer, resultaat enorm veel pijn en een paar heel grote blauwplekken.

aja, ook vervelend als hij het brengt, mijn kat apporteert enorm graag. Geen leuk ding als die muis klets nat is.

Daarom wat kan ik doen of waarom doet hij dat?
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kat wil speelgoed muisjes altijd maar verzuipen

Bericht door Leonie89 »

ik dnk dat het gewoon prooigedrag is.. merlijn doet het ook allemaal, heel herkenbaar :lol:
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat wil speelgoed muisjes altijd maar verzuipen

Bericht door JLC »

Dit heeft mijn kat, Jaap, ook gedaan. Het hield op toen ik het bakje met water op een andere plek zette, niet meer direct naast het bakje met droogvoer.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat wil speelgoed muisjes altijd maar verzuipen

Bericht door Umimeis »

Hij wil gewoon zijn prooi verzuipen :lol:
Sam deed dat ook wel eens, alleen hij deed het niet in water, maar in zijn kattenmelk.
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: Kat wil speelgoed muisjes altijd maar verzuipen

Bericht door aiko »

Haha, ja da heb ik al gemerkt dat hij het wil verzuipen.

Ja dat is het hem net, het water staat niet bij het eten:)

Ik heb 3 plaatsen met water, 1 in de 2de slaapkamer, 1 in de living en 1 in de keuken, ver van het eten.
Dus dat is het probleem niet
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat wil speelgoedmuisjes altijd maar verzuipen

Bericht door JLC »

Dan zou ik het niet weten wat te doen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kat wil speelgoedmuisjes altijd maar verzuipen

Bericht door Ambertje73 »

Wij hebben aardig wat katten, dus er staan ook veel grote waterbakken in huis.
Hier proppen ze ook van alles in de waterbakken: catnipmuisjes, papieren balletjes of een bierdopje.
Tegenwoordig hebben ze een nieuw spelletje: duw de speeltjes ONDER de waterbak!

Wij hebben één grote waterbak met een uitsparing aan de onderkant. Daar proppen ze iets onder en dan vissen om het er weer onderweg te krijgen.
Lekker, want ze tillen de waterbak gewoon iets op! :???: Tja, het water komt dan over de rand en pootje baden is natuurlijk OOK leuk! 8-)
Ons parket loopt natuurlijk daar waar die waterbak staat een beetje af, zodat het water lekker de rest van de kamer inloopt!

Nu hebben we twee van die grote fonteinen (Staywell en een Cat-It) in de kamer staan en daar droppen ze gelukkig niets in! Alleen blijf ik die dingen de hele dag vullen omdat ze er graag bij mogen drinken! :lol:

Nog even een ander voorbeeldje. Eén van onze Perzen heeft vroeger (toen ze nog bij haar fokker woonde) een nestje gehad, maar met haar kittens wist ze niet veel raad.
Die werden gedumpt in de kattenbak of........in de waterbak!!!!! :???: Zielig toch?
Toen ze bij ons kwam, hebben wij haar meteen laten helpen.

Gr., Amber
Plaats reactie