Nieuwe kat bijt en eet plastic

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
hdani
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2009 13:25

Nieuwe kat bijt en eet plastic

Bericht door hdani »

Hallo,

sinds kort hebben wij een nieuwe kat in huis, wij hadden al een poes.
Deze nieuwe kat is 1,5 jaar en is gewend om met andere katten samen te leven.
In het begin was hij erg schuw en ging alles prima, maar nu hij zich thuis begint te voelen beginnen de problemen.
Hij is o.a. dol op plastic, alles waar ook maar iets plastic inzit eet hij op.
Ook begint hij nu te bijten, eerst dacht ik dat hij dat deed om te spelen maar nu komt hij naar ons toe, bijt ons gauw en gaat ervandoor...

Kan ik dit de kat afleren want ik ben bang dat het een keer mis gaat met het plastic eten, dat hij verstopt raakt. Het bijten wil ik ook graag afleren want hij heeft al een keer doorgebeten.

Groetjes, Danielle
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Nieuwe kat bijt en eet plastic

Bericht door Roos en Minousch »

Dat plastic eten moet je in de gaten houden, en word moeilijk om af te leren, ik heb hier ook een plastic eter, en ik zorg gewoon dat er geen plastic zakjes of iets dergelijks liggen waar hij bij komt.
en dat bijten, kunnen ook liefdes beetjes zijn, maar ga eens met hem spelen met een hegel of zo, dan gebruikt hij daar zijn tanden voor ipv jou handen
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Klinker
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:47

Re: Nieuwe kat bijt en eet plastic

Bericht door Klinker »

Mijn Spetter houdt ook erg van het bijten in plastic (en nog wel meer :???: ). Ik heb oa al meerdere misvormde wasknijpers een nieuw huisje in de vuilnisbak moeten geven. ;) Bij Spetter helpt het, om haar regelmatig wat te knagen te geven zoals bijvoorbeeld een stukje rauwe runderriblap, een kippennekje of een gedroogd rundvleesstaafje (ligt bij de hondenafdeling in de dierenwinkel). Bijkomend voordeel is, dat ze zo haar tandjes weer even lekker schoon maakt.

Voor wat betreft het bijten: hij is gewend om met andere katten te leven. Is hij nu alleen bij jullie? Dan is een maatje misschien een optie waarmee hij zich kan vermaken. Anders zou ik hem straal negeren als hij weer eens gebeten heeft en dat ook een tijdje volhouden. Zo krijgt hij niet zijn beloning van negatieve aandacht.
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Nieuwe kat bijt en eet plastic

Bericht door Ambertje73 »

Een kat mag graag aan sommige pastic soorten likken of knabbelen.
Dit omdat er in bepaalde plasticsoorten VISOLIE verwerkt zit en dat is natuurlijk aantrekkelijk/ lekker! :edrool:

Wat je dus ook probeert, afleren lukt niet. De boel gewoon goed opbergen, want als ze het opeten dan heb je een groot probleem.
Onze katten mogen graag aan de pedaalemmerzakken van de Aldi likken of aan die dunne boodschapzakken die overal verstrekt worden.
Tja, je doet er niets aan.

Gr.,
Amber
Plaats reactie