Beschermen, of gewoon agressief?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marian2778
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mei 2009 12:05
Locatie: Almelo

Beschermen, of gewoon agressief?

Bericht door marian2778 »

Hallo allemaal,

ik heb een vraag. Mijn kater Disney is een huiskat, die alleen buiten in de tuin mag. Verder komt hij niet. We hebben overal schutting, en hij heeft het nog steeds niet ontdekt hoe hij erop moet komen. Hopelijk blijft dat zo, haha!
Nou loopt er bij ons in de buurt een kat/poes rond. Ik kan wel zeggen, dat dat de aartsvijand is van onze Disney. Die kat loopt gewoon vrij rond. In het verleden heeft hij al eens op ons balkon gezeten, en zelfs binnen geweest. Dat beest klimt echt overal op. Wij hebben een voordeur met glas erin, en onze Disney vindt het heerlijk om daar af en toe voor het raam te zitten, naar buiten kijken. Ook vindt hij het heerlijk om boven op de logeerkamer voor het raam te zitten, lekker de buurt te bekijken.
Maar nu mijn vraag. Het is al een paar keer gebeurd, dat die kat/poes voor de deur verscheen, als Disney daar zit. Nou is disney een goedzakje met een hart van goud, maar op zo'n moment ken ik hem niet terug. Hij gaat volledig door het lint. Krijzen, blazen, een staart van heb ik jou daar. Ze vallen elkaar echt aan..met de deur er tussen! Op zo'n moment probeer ik Disney te kalmeren, maar ik moet dan echt oppassen, dat hij mijn benen niet openkrabt. Ik kan moeilijk bij hem komen, en hij is volledig over zijn toeren. Soms rent hij als een idioot naar boven om door het raam naar buiten te kijken. En dan zit die kat aan de overkant van de weg heel sadistisch te kijken. Echt zo van, haha, pak me dan! Je kan me toch niet krijgen. Ik ben al een keer met een emmer water achter hem aan gegaan, om hem weg te jagen, maar hij blijft Disney tarten. Ik heb geen idee van wie die kat is, maar ik vind het zo sneu voor Disney.
Wordt hij nou zo wild, omdat hij zijn territorium wil beschermen? Is dat normaal?
in de schutting in de tuin zit een klein gaatje, waar hij precies doorheen kan kijken, en zo af en toe ziet hij wel een andere kat, en dan blaast hij wel, maar hij wordt nooit zo gek als bij de voordeur, en die kat. Hoe kan ik dit zo goed mogelijk aanpakken? Iemand ideeen???

dank je wel!
Marian
"Dogs come when they're called; cats take a message and get back to you later." - Mary Bly
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Beschermen? Of gewoon agressief...

Bericht door Boomer »

Dit is gewoon het beschermen van zijn territotium.
Katten hebben ook voorkeur van elkaar en zo kan het zijn dat de ene kat dichterbij of zelfs op zijn territorium mag komen. En andere katten geen millimeter op zijn territorium mag komen.

Tja hoe kan je dit voorkomen ? Op het moment dat het gebeurt zou ik ( mits mogelijk) water uit het raam gooien zodat die andere kat weg gaat.
Of als het regelmatig gebeurt je kat niet meer voor de deur laten kijken of iets voor het raam doen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Beschermen, of gewoon agressief?

Bericht door rieneke »

dit bezorgt je kat enorm veel stress.
het beste zou zijn de deur en het raam af te plakken met raamfolie, hoe sneu het ook is dat hij dan niet meer naar buiten kan kijken.
op zo'n moment zou ik niet proberen contact te krijgen met je kat, uit omgerichte agressie kan hij jou gaan aanvallen, en ben je nog verder van huis.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Beschermen, of gewoon agressief?

Bericht door Cari »

Met het laatste ben ik het helemaal eens, dat is echt niet slim ;-) . Afplakken vind ik sneu en zou ik daarom niet doen. Ik ga voor het water. Ik zie 't voor me: die vreemde kat die Disney zit uit te dagen en gek te maken en dan ineens van boven een plens water over 'm heen. Moet je Disney dan horen schateren :lol: !
Laatst gewijzigd door Admin op 18 okt 2009 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Quote nooit het laatse bericht.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie