Ik weet dat ik er een tijd niet geweest ben, maar ik ben nu echt ten einde raad. Ik kan op het forum ook geen specifieke informatie vinden, dus vandaar dit berichtje.
In september hebben wij het kitten Charlie (toen 10 weken) geadopteerd uit een particulier nest. Alles ging in het begin goed, alleen eten was wat minder. Inmiddels is dat prima, maar...
Hij is enorm agressief. Hij 'speelt' met George en Morisson. In het begin ging dat leuk en prima, maar ineens, sinds een week of 2, is dat spelen meer en meer agressief geworden. Hij valt hen aan in het gezicht. George is een sul en doet weinig, maar Morisson blaast, gromt, slaat etc. Maakt totaal geen indruk op Charlie, helaas, en Morisson is zijn favoriete doelwit. Ik vind dit vreselijk om te zien, want Morisson is zó'n schat!

Mijn eigen handen zitten onder de bijt- en krabwonden. Hij is erg gefixeerd op handen, maar laatst klauwde hij me zelfs op mijn neus! Als hem iets niet bevalt, valt hij aan. Zo ook als je hem 'bestraft' door nee of uh of zijn naam te zeggen. Het is zover gekomen dat we de plantenspuit al hanteren, maar ook dat helpt maar even. Ook blazen (kattengedrag) werkt niet.
We zijn echt ten einde raad, want dit is absoluut niet leuk meer. Hebben we iets verkeerd gedaan in de opvoeding? Het loopt enorm de spuigaten uit en ik weet echt niet meer hoe ik dit aan moet pakken.

Alvast bedankt voor alle reacties!