Kitten stinkt regelmatig

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Sannie_xx
Panter
Panter

Kitten stinkt regelmatig

Bericht door Sannie_xx »

Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, maar ik denk maar hierzo....
Het is namelijk zo dat Zooey regelmatig nogal stinkt. Een vreemd, wee-ig luchtje wat om haar heen hangt. Het lijkt wel alsof dit met name is als ze haar staart omhoog heeft als ze geaaid wordt. Nu eet ze hetzelfde als Mouse (Mouse heeft het niet, die ruikt juist heerlijk), haar ontlasting is goed, ze wast zichzelf ook goed... dus ik dacht aan verstopte anaalklieren (kan dat al zo jong?).
Maar toen ik haar liet enten heb ik direct aan de dierenarts gevraagd of zij daar even naar wilde kijken. Ze zei dat haar anaalklieren er prima uitzagen.
Ze dacht; misschien dat ze wat vocht laat lopen van 'opwinding' als ik haar aai/knuffel? Maar dat zou dan ook zijn als zij MIJ komt knuffelen. Ze ruikt er ook al naar als ze tegen me aan strijkt als ik achter de computer zit. En ik heb ook nooit natte plekjes ofzo (ik weet natuurlijk niet of dat dat zichtbaar is).
Hoe dan ook... ik vraag me af of dit het zou kunnen zijn, of misschien andere dingen waar de dierenarts niet aan heeft gedacht? Haar bekje is het niet, die ruikt prima. Haar staart ruikt er ook wel vaak sterk naar.

Ik vind het geen megaramp ofzo... als zij een 'stinkert-als-ze-het-fijn-heeft' katje wordt, dan so be it. Ik zal haar er niet minder lief om vinden. Maar als er wat aan te doen is... ik ben gewend dat ik 'eigen' katten (dat houdt in; ook katten van mijn vriend) juist megalekker vind ruiken! Dus dit is een rare gewaarwording :)
Camoth
Tijger
Tijger

Re: Kitten stinkt regelmatig

Bericht door Camoth »

Apart. Misschien ergens een stinkdier in haar lijn :lol:

Maarja even serieus. Ik weet het niet. Mijn eerste gedachte was ook die anaalklieren, maar dat is het dus niet. Misschien dat iemand anders het weet?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Hihihi je weet maar nooit... het is een mixje vanalles ;)

Maar nee, ik dacht daar dus ook in eerste instantie aan. Wel blij dat het niet zo is, want volgens mij kunnen ze daar ook best last van hebben. Maar daar merk ik bij haar niks van. Ze likt zichzelf niet overmatig vanachter, of wat dan ook wat wijst op jeuk of pijn.
Ze lijkt er zelf absoluut geen last van te hebben, dat scheelt. Maar voor mezelf is het wel eens jammer als ik merk dat ik af en toe toch even achteruitdeins tijdens een knuffelbeurt; 'ooeeei...stinkertje.....' :roll:
(Terwijl ze in haar nekje gewoon lekker ruikt, hoor :smile: )
Zoeza
Huiskat
Huiskat

Bericht door Zoeza »

(Terwijl ze in haar nekje gewoon lekker ruikt, hoor )
Leuk om te zien hoe lief er over je Zooey praat. Je bent straalverliefd op die kleine :edance:
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik zou toch eens ander voer proberen. Niet iedere kat reageert hetzelfde op een soort voer. Ze laat geen windjes? Raadselachtig ... :ethink:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Ik ben net overgestapt van royal canin babycat naar royal canin kitten... maar heeft natuurlijk wel in grote mate dezelfde ingredienten. Ik wilde een tijdje applaws gaan proberen, misschien dat dit helpt. Maar ik wil ze niet te snel een tweede keer over laten stappen.
En naar mijn idee laat ze verder geen windjes, nee... verder is haar ontlasting prima en ze is heel levendig en lijkt happy.
Ik houd het even goed in de gaten. Misschien is voer volledig zonder granen voor haar beter in dit geval.... eerst maar eens kijken of ze het wel lekker vinden.

En Zoeza, ik ben inderdaad behoorlijk verliefd op mijn katjes :) Net zoals de meesten hier op het forum, denk ik :)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik denk toch niet dat het 't voer is Sannie, dan zou ik toch windjes verwachten, of minder mooie ontlasting die viezer ruikt dan normaal. Zou het misschien kunnen dat ze soms een klein beetje urine verliest?

De kattenbende in beeld
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Het ruikt echter totaal niet naar kattenurine - ik weet hoe dat ruikt. Het lijkt echt meer van haar anusje te komen, zeg maar.....
Ik dacht in het begin dat het kwam door het matige voer dat ze eerst kreeg (echt van dat kleurtjes en vormpjes voer met ingredient nr 1 = granen) maar ze eten nu toch al een hele tijd royal canin. Haar ontlasting ging er met de week op vooruit, maar dit klachtje is gebleven.
Die dierenarts rook niet echt wat, maar ja... toen was Zooey ook allesbehalve blij. Zij dacht dat ze misschien wat anaalkliervocht liet lopen als ze een beetje opgewonden was (wat mijn vriend ertoe heeft geleid haar nu 'geile donder' te noemen :roll: ). Zou dat kunnen zonder dat je druppeltjes oid opmerkt?
En zou dat minder kunnen worden na sterilisatie?
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik heb geen idee, maar het zou best eens kunnen. Het is niet zo prettig, maar eigenlijk ook wel schattig, toch ;-) ?

De kattenbende in beeld
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

8-) Hoe erg is dat eigenlijk, dat we onze katten zelfs schattig vinden als ze van ons geaai gaan stinken :lol:
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Aha, mijn stinkdier-theorie is dus nog niet volledig van tafel zo zie ik! :edance:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie