Het is namelijk zo dat Zooey regelmatig nogal stinkt. Een vreemd, wee-ig luchtje wat om haar heen hangt. Het lijkt wel alsof dit met name is als ze haar staart omhoog heeft als ze geaaid wordt. Nu eet ze hetzelfde als Mouse (Mouse heeft het niet, die ruikt juist heerlijk), haar ontlasting is goed, ze wast zichzelf ook goed... dus ik dacht aan verstopte anaalklieren (kan dat al zo jong?).
Maar toen ik haar liet enten heb ik direct aan de dierenarts gevraagd of zij daar even naar wilde kijken. Ze zei dat haar anaalklieren er prima uitzagen.
Ze dacht; misschien dat ze wat vocht laat lopen van 'opwinding' als ik haar aai/knuffel? Maar dat zou dan ook zijn als zij MIJ komt knuffelen. Ze ruikt er ook al naar als ze tegen me aan strijkt als ik achter de computer zit. En ik heb ook nooit natte plekjes ofzo (ik weet natuurlijk niet of dat dat zichtbaar is).
Hoe dan ook... ik vraag me af of dit het zou kunnen zijn, of misschien andere dingen waar de dierenarts niet aan heeft gedacht? Haar bekje is het niet, die ruikt prima. Haar staart ruikt er ook wel vaak sterk naar.
Ik vind het geen megaramp ofzo... als zij een 'stinkert-als-ze-het-fijn-heeft' katje wordt, dan so be it. Ik zal haar er niet minder lief om vinden. Maar als er wat aan te doen is... ik ben gewend dat ik 'eigen' katten (dat houdt in; ook katten van mijn vriend) juist megalekker vind ruiken! Dus dit is een rare gewaarwording