Hallo,
Ik heb 2 katten van 3 maanden oud.
Ze lopen al enige tijd los in de tuin. Ik heb de poortdeur en de schuttingen dicht gemaakt zodat ze er niet onderdoor kunnen.
Ze stoeien en ravotten de hele middag in de tuin en komen daarna afgemat naar binnen.
Nu hebben ze een manier gevoden (de donderstenen) om via een hoge struik op de schutting te klimmen.
Via de schutting lopen ze dan het dak op van de schuur en kunnen zo 6 woningen verder lopen.
Ik maak me een beetje zorgen.
Komt een kat altijd terug?
Vind hij zijn weg terug ook als ze hem opbeuren?
De katten worden volgende week gechipt en hebben een kokertje met naam en adres om hun nek.
Ik zou ze niet graag missen!
Groet,
Thoms
Kat gaat zwerven
Re: Kat gaat zwerven
Ik zou toch zorgen dat ze niet weg kunnen, ze zijn nog veels te jong om rond te gaan zwerven waarbij je ook niet weet of je buren dat wel zo leuk vinden. Ze kennen geen gevaar op die leeftijd, zijn te speels en een ongeluk zit in een klein hoekje.
Als je ze wel de ''vrijheid'' wil geven zou ik wachten tot ze allebei geholpen zijn, er lopen tenslotte al genoeg katten rond
En dan vinden ze hun weg inderdaad wel weer terug, mits er wat gebeurt waar ze van schrikken, als ze dan wegrennen kunnen ze wel ineens de weg kwijt zijn.
Het blijft toch altijd een risico en ik sta zelf niet achter het vrij rond laten lopen van katten, ik heb er immers voor gekozen, niet mijn buren.
Als je ze wel de ''vrijheid'' wil geven zou ik wachten tot ze allebei geholpen zijn, er lopen tenslotte al genoeg katten rond

En dan vinden ze hun weg inderdaad wel weer terug, mits er wat gebeurt waar ze van schrikken, als ze dan wegrennen kunnen ze wel ineens de weg kwijt zijn.
Het blijft toch altijd een risico en ik sta zelf niet achter het vrij rond laten lopen van katten, ik heb er immers voor gekozen, niet mijn buren.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Ik zou katten van drie maanden nog niet alleen naar buiten laten. Ze zijn daarvoor nog te jong naar mijn idee, zeker nu de herfst en winter weer voor de deur staan. Mijn katten zijn pas op 7 maanden na buiten gegaan en ik ben ook eerst naar de DA geweest voor castratie en sterilisatie. Chippen is ook een aanrader, maar ik lees dat je dat al van plan bent. Ik denk dat je beter met een kittentuigje achterin je tuin kunt wandelen met je kittens, als je ze toch aan buiten wilt laten wennen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Jonge katten lopen het grootste risico om aangereden te worden. Omdat ze nog avontuurlijk zijn en niet goed opletten. Ik zou inderdaad het risico nog niet nemen en ze binnen houden of de tuin beveiligen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com