Kunnen mijn katjes nog naar buiten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Mama Suus
Kitten

Re: Kunnen mijn katjes nog naar buiten?

Bericht door Mama Suus »

Thanks Loek en Cari (en de rest ook natuurlijk)

Maar blijf het wel eng vinden...
Meestal als Gibson onstnapt is, en ze komt dan weer binnen, blaast haar broer Luna tegen haar..

Maar, hoe begin ik ?
gewoon naar buiten laten, erbij blijven, laten gaan, hoe lang, enz...

:eshifty:
loek
Jaguar
Jaguar

Bericht door loek »

Voor je katten maakt het niet zoveel uit denk ik, hoe je dit aanpakt. Tenzij je ze gaan dwingen om juist naar buiten te gaan ;-) dat lijkt me niet zo'n goed plan. Gewoon laten gaan als ze willen.
Voor jezelf is het misschien fijn om er eerst eens bij te blijven kijken wat ze doen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor dat je het toch spannend vind. Ik denk dat je er zelf meer aan moet wennen dan je katten ;-) Snap ik heel goed hoor.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ik was bij Flea, mijn oudste kat van nu 1 jaar, de eerste 2 weken erbij gebleven omdat ik het eng vond en ook omdat ik verder daar nog geen ervaringen mee had. Flea is mijn allereerste kat namelijk.

Bij Sam was ik alleen de eerste week erbij gebleven. Hij bleef toch in de buurt bij Flea.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik zou een kattenluik nemen. Zorg er in ieder geval voor dat ze ALTIJD naar binnen kunnen. Als je nog geen luik hebt, is het 't beste om de deur (of een raam waar ze goed bij kunnen) op een kier te laten. Laat ze ook zelf beslissen wanneer ze naar buiten willen. Als Luna niet zo goed durft, zal ie niet gaan op 't moment dat jij de deur even openhoudt, die heeft tijd nodig. Dat hij blaast naar zijn zusje als ze terugkomt, komt door de vreemde geurtjes die ze meebrengt, hij vindt het allemaal nog eng. Dat verdwijnt wel. Als je de deur voor ze openzet, kan je dat in het begin het beste doen wanneer het bijna etenstijd is, dan komen ze waarschijnlijk wel snel weer terug. Ik wens ze heel veel plezier!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie