Buren met konijn en cavia willen dat ik m'n kat binnenhoud

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Buren met konijn en cavia willen dat ik m'n kat binnenhoud

Bericht door Umimeis »

Ghehehe........Hmmmm op vrijdag ben ik niet meer zo helder....... sorry..... :offtopic:
Bagheertje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2009 12:13

Re: Buren met konijn en cavia willen dat ik m'n kat binnenhoud

Bericht door Bagheertje »

Het is een beetje geven en nemen denk ik.
Als jij je tuin moet beveiligen zodat jouw katje andere dieren geen kwaad kan doen, zouden anderen hun tuin moeten beveiligen zodat er andere dieren hun dier geen kwaad kan doen.

Ik vind het wel erg makkelijk van je buren om met een vinger in welke richting dan ook te wijzen. Zij kiezen voor kleine dieren die ze los laten lopen, hun goed recht. Natuurlijk. Maar ze moeten ook de consequenties overzien. Waarom mogen zij wel voor dieren kiezen die ze zelf willen en zouden anderen dat niet mogen. En er zijn ook nog roofvogels.

Zij kunnen en mogen jou hun wil niet opleggen en dat kan andersom ook niet. Dingen geschieden gunstig in een goed onderling overleg. Kleine dieren in een tuin laten loslopen kan best, als er maar genoeg schuilplekjes zijn.

Zelf heb ik ook konijnen en cavia's, maar die zitten in een grote buitenren met genoeg schuilplekjes en ik heb echt geen grote tuin. Ook net als jij in een rijtjeswoning. Mijn eigen katten laten mijn cavia's en konijnen met rust, ze gaan er rustig bij liggen en jagen andere katten weg.

Het kan wel, maar het moet van 2 kanten komen.
Gebruikersavatar
mooie rooie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2009 21:28

Re: Buren met konijn en cavia willen dat ik m'n kat binnenhoud

Bericht door mooie rooie »

Dank je Bagheertje !
:grin: Echt super dat jullie allemaal met me meedenken !

Ben er nog niet uit... als ik onze tuin helemaal dicht zou maken kan :cathappy: nooit meer met d'r vriendjes spelen...

en als ik m'n tuin dicht maak wordt de cavia of het konijn misschien wel door een andere kat gepakt...
Plaats reactie