Oudste kat komt niet onder bed vandaan

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
sessa
Kitten

Oudste kat komt niet onder bed vandaan

Bericht door sessa »

ik heb nu ruim een week en nieuwe kitten naast mijn andere kat van 18
ik weet dat dit een groot verschil is en ze hoeven niet vriendjes te worden en of dan ook
maar vraag me af hoe lang het kan duren voordat de oudste er weer onder vandaan komt en gewent is.
gisteren heeft ze overgegeven endoordat ze weinig eet was het alleen gal.
sinds dien zie ik haar haast niet meer.
eerst kwam ze nog wel kijken en zo en ook op bed slapen en at ze ook wel als ik er niet bij was.
heb vandaag vis gekookt voor haar en dat onder bed gezet en toen kwam ze wat eten en heb toen ook wat melk gegeven en ze dronk ook.
ze reageert wel op me maar wilt er niet onder van dan komen sinds gisteren.
kan dit gewoon komen door alle veranderingen van een nieuwe kat en ook dat mijn oudste kat van 21 net is overleden doordat ze heel erg ziek was
Zoeza
Huiskat
Huiskat

Re: oudste kat komt niet onder bed vandaan

Bericht door Zoeza »

Hallo Sessa,

Je ouwe beestje heeft wel veel te verduren gehad de laatste tijd als ik het zo lees. Geef haar even de tijd. Ze mist haar maatje, moet meteen wennen aan een klein druktemakertje in huis. Dus het is niet gek dat ze een beetje van slag is.

Ik hoop dat ze snel weer de oude is!
Sannie_xx
Panter
Panter

Re: oudste kat komt niet onder bed vandaan

Bericht door Sannie_xx »

Wauw, wat een leeftijd heeft jouw oudste kat behaald, 21 jaar!
En je andere kat heeft zijn volle 18 jaar samen geleefd met die oudste kat? Want daar zou het nog wel eens echt aan kunnen liggen. Of heel snel een kitten erbij halen een goed idee was vraag ik me af, maar aan de andere kant... alleen was ze misschien ook weggekwijnd. Ik hoop dat ze snel een beetje went aan het gezelschap van het drukkere jonge beestje en daar weer wat blijer van wordt.

Sterkte!
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Oudste kat komt niet onder bed vandaan

Bericht door sandy »

Ik vraag me af of je ouwetje nog wel went aan een kitten :???: Die zijn eigenlijk te druk voor een kat op die leeftijd..
Plus dat ze inderdaad haar maatje zal missen dus dat is nu een beetje dubbelop voor haar, het gemis en een indringer in huis.
Ik vraag me af of het wel verstandig is geweest eerlijk gezegd..
Mischien zou het zelfs beter zijn om 2 kittens te hebben zodat die ene de aandacht niet gaat verleggen naar je oude dame die dat op zeker niet prettig gaat vinden.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Cari
Tijger
Tijger

Re: Oudste kat komt niet onder bed vandaan

Bericht door Cari »

Agossie, omaatje moet ineens het huis delen met een rondracende kleuter.... en waar is haar maatje toch gebleven.....
Ze heeft het echt even zwaar. Kan je haar niet bij jou en het kitten in de kamer houden, zodat ze geen kans krijgt zich terug te trekken onder het bed? Klinkt misschien cru, maar de weg van de minste weerstand (onder het bed kruipen) leidt niet snel tot een oplossing vrees ik. Ik zou haar proberen in gezelschap te houden en verwen haar met veel aandacht en lekkere hapjes, want ze moet wel blijven eten!!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie