Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiddie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2009 22:47

Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Kiddie »

Mijn poes Drika speelt overdag heerlijk buiten en doet haar behoefte (gelukkig) meestal in onze eigen tuin.
's Avonds komt ze binnen en gaat het luikje dicht. Dus 's nacht blijft ze binnen en 's morgens mag ze weer naar buiten. Volgens mij vindt ze dat wel goed want ze ligt echt altijd bij ons op schoot heerlijk te spinnen 's avonds. Maar 's nachts als wij slapen en ze alleen is gaat ze als ze moet plassen ineens de bak niet meer op maar plast lekker in de hoek van de bank. En dat doet ze dus iedere keer weer....Altijd op hetzelfde plekje. Ik heb vanalles geprobeert. Een vuilniszak, aluminium folie maar ze plast er gewoon op, probeert het onder te graven, met gevolg dat ze de zak wegkrabt, er alles langsloopt en mw daarna vrolijk met haar natte pootjes alles viesmaakt. Ik denk dat het protest is omdat ze het niet buiten kan doen.
Ik had er echt geen zin meer in om iedere morgen de bank schoon te maken dus nu zet ik iedere avond de bak zonder kap op de bank. En waarempel, ze plast netjes in de bak. 's Morgens gaat het luikje open en de bak weer op de vaste plek in huis terug. Als ze overdag naar buiten kan maar het regent gaat ze gewoon op de bak die dan binnen, op de grond staat.
Maar Drika is mijn eerste katje en ik lees overal dat katten zo vasthouden aan vaste patronen ed. Nu vraag ik me af of ik hier wel goed aan doe, die bak op de bank zetten. Of moet ik er meer achter zoeken? Het waarom ofzo?
Alvast bedankt!
Madji: geb. 11-2-2010
Moko: geb. 11-2-2010

Drika: 18-8-2008 / 8-12-2009
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Roos en Minousch »

Ik zou even urine opvangen, en door de da laten onderzoeken.



Het zou kunnen dat ze het gewoon ruikt, waarmee maak je het schoon??
je kunt het het beste schoonmaken met biotex, of met ecodor, of alle nare geurtjes weg van Hg.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door sandy »

Zolang het ruikt blijft ze daar teruggaan, dus als eerste zorgen dat de lucht volledig weg is, ook voor de kattenneus.
Hoe af te leren geen idee, hier is na 5 jaar ons bed favoriet dus helaas mogen ze de slaapkamer niet meer in.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Cari »

Waarom laat je haar 's nachts ook niet gewoon naar buiten? Dan ben je waarschijnlijk letterlijk van "het gezeik" af!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kiddie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2009 22:47

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Kiddie »

Cari schreef:Waarom laat je haar 's nachts ook niet gewoon naar buiten? Dan ben je waarschijnlijk letterlijk van "het gezeik" af!
Sja....Misschien zit ik er wel helemaal naast...
Er loopt hier een behoorlijk agressieve kater rond. (Heb ik hier in het forum ook al es over gevraagd)
Nou gaan die dus af en toe vreselijk tekeer. De kater is hier vooral 's nachts veel in onze tuin te vinden. En vind ik het vervelend als ik en mijn straatgenoten 's nachts recht overeind in bed zitten door het kabaal. Ook hebben ze me es verteld dat hoe langer een kat buiten is hoe verder weg ze gaan.
Hier achter is een hele drukke weg. Overdag is die zo druk dat ze er gewoon bang van is en er weg blijft. 's Nachts is de weg rustig en ik wil niet dat ze dan die weg op gaat met het gevolg dat ze het overdag ook wil gaan proberen.
Verder hebben we zo'n luikje die op haar chip werkt en dat ding klikt iedere keer een aantal maal als ze naar binnen en buiten gaat. Wij slapen dus aan de achterkant van het huis bijna boven de achterdeur met het kattenluik.
Misschien ben ik overbezorgd..
En ik weet dat het met katten zo gaat maar ik vind het nix om een kat te hbben die je nooit ziet en altijd maar buiten is en aangezien ze zo lekker bij me ligt 's avonds, helemaal gestrekt, buikje omhoog, poten in de lucht en maar lekker spinnen vind ik het wel prima! Misschien een beetje eigen belang :)
Roos en Minousch schreef:Ik zou even urine opvangen, en door de da laten onderzoeken.
Het zou kunnen dat ze het gewoon ruikt, waarmee maak je het schoon??
je kunt het het beste schoonmaken met biotex, of met ecodor, of alle nare geurtjes weg van Hg.
Ik maak het schoon met afwasmiddel :)
Maar ik zal es proberen wat je zegt.
Thx.
sandy schreef:Zolang het ruikt blijft ze daar teruggaan, dus als eerste zorgen dat de lucht volledig weg is, ook voor de kattenneus.
Hoe af te leren geen idee, hier is na 5 jaar ons bed favoriet dus helaas mogen ze de slaapkamer niet meer in.
Ik zal de bank es goed onder handen nemen.
Wat zijn het toch ongelofelijke eigenwijze beesten. Geweldig gewoon!
:)
Madji: geb. 11-2-2010
Moko: geb. 11-2-2010

Drika: 18-8-2008 / 8-12-2009
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Cari »

Dat katten verder weg gaan als ze altijd naar buiten kunnen en dan niet meer gezellig bij je opschoot komen liggen, vind ik persoonlijk onzin. De drukke weg vind ik wel een goede reden om haar 's nachts binnen te houden.
Ik herinner me nu weer je verhaal met de agressieve buurkat, waar Drika zo door geterroriseerd wordt. DIe kleine dappere meid ;-)

Je kan je bank goed schoonmaken, maar ik betwijfel of dat echt helpt. Maar is het zo bezwaarlijk om 's nachts de kattenbak dan maar op de bank te zetten, want dat werkt blijkbaar goed :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Umimeis »

Volgens mij kun je bij de dierenspeciaalzaak speciaal spul krijgen waarmee je je bank kan schoonmaken als ze weer eens geplast hebben op de bank en volgens mij heeft dat ook een speciale werking, zodat ze daar niet meer op plassen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door sandy »

Nou dat ze niet verder weg gaan is onzin.
Onze kater is een paar keer in de loop der jaren ontsnapt, bleef eerst hier achter hangen, maar mn buurman heeft m de laatste keer aardig ver weg van ons huis gezien.
Ben nu dus nog oplettender dat het niet meer gebeurt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kiddie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2009 22:47

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Kiddie »

Cari schreef:Dat katten verder weg gaan als ze altijd naar buiten kunnen en dan niet meer gezellig bij je opschoot komen liggen, vind ik persoonlijk onzin. De drukke weg vind ik wel een goede reden om haar 's nachts binnen te houden.
Ik herinner me nu weer je verhaal met de agressieve buurkat, waar Drika zo door geterroriseerd wordt. DIe kleine dappere meid ;-)

Je kan je bank goed schoonmaken, maar ik betwijfel of dat echt helpt. Maar is het zo bezwaarlijk om 's nachts de kattenbak dan maar op de bank te zetten, want dat werkt blijkbaar goed :???: .
Ja die weg is echt druk... En als ik zelf over die weg rijd, kijk ik altijd of ik wat plat gereden zie liggen...
En die agressieve buurkat wordt alleen maar erger. Bij Drika valt het nu wel mee maar twee deuren verder hebben ze katten die de tuin niet uit kunnen. Ze hebben zelf de tuin afgezet. Maar die kater is er pas ingeslopen en heeft 1 van hun katten gepakt en flink toegetakeld. 130 euro da kosten was het gevolg. De eigenaar was op vakantie en de kater mocht niet binnen waar nog 2 katten zaten. Reden waarom die niet naar binnen mocht, beest is te agressief... De oppas daar vertelde dat die kater echt een kronkel in zijn koppie heeft... Fijn beest dus...

Ik vind het niet erg om de bak op de bank te zetten maar vroeg me gewoon af of ik er wel goed aan doe. Drika schijnt het niet erg te vinden dat die bak op 2 verschillende plaatsen staat dus moet ik me er igenlijk ook niet druk om maken lijkt me.
:)
Madji: geb. 11-2-2010
Moko: geb. 11-2-2010

Drika: 18-8-2008 / 8-12-2009
Gebruikersavatar
Kiddie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2009 22:47

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Kiddie »

Umimeis schreef:Volgens mij kun je bij de dierenspeciaalzaak speciaal spul krijgen waarmee je je bank kan schoonmaken als ze weer eens geplast hebben op de bank en volgens mij heeft dat ook een speciale werking, zodat ze daar niet meer op plassen.
Ik heb nu HG 'alle nare geurtjes weg' gekocht.
Dat ga ik eerst maar es proberen.
Ben bnieuwd!
sandy schreef:Nou dat ze niet verder weg gaan is onzin.
Onze kater is een paar keer in de loop der jaren ontsnapt, bleef eerst hier achter hangen, maar mn buurman heeft m de laatste keer aardig ver weg van ons huis gezien.
Ben nu dus nog oplettender dat het niet meer gebeurt.
Ik heb Drika nu een jaartje en het is mijn eerste katje en weet er dus nog lang niet alles vanaf :)
Tis ook maar iets wat ze me vertelde, hoe langer ze buiten zijn, hoe verder weg ze gaan.
Tot nu toe gaat ze, volgens mij, niet verder dan in een straal van 50 meter om het huis. Voor is het nl wel gezellig. Een veldje, wat struiken, tuintjes om in rond te neuzen en flink wat bomen. waar ze ook graag in klimt en er dan niet meer uit kan. Pas zat ze zo'n 8 tot 10 meter hoog. Paar uur in de boom en de volgende dag gewoon weer er in klimmen. Heheh!
Madji: geb. 11-2-2010
Moko: geb. 11-2-2010

Drika: 18-8-2008 / 8-12-2009
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Roos en Minousch »

Dat schijnt goed te werken alle geurtjes weg.
Maar ga je ook de urine nog laten controleren?
je weet het nooit.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Kiddie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2009 22:47

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Kiddie »

Daar zal ik aankomende week de DA es over bellen.
Kijken wat die er van zeggen. Drika is daar inmiddels al kind aan huis! Hehehe.
Laatst gewijzigd door Admin op 04 okt 2009 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Quote nooit het laatste bericht.
Madji: geb. 11-2-2010
Moko: geb. 11-2-2010

Drika: 18-8-2008 / 8-12-2009
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Juiste oplossing tegen plassen op de bank?

Bericht door Umimeis »

Ok ik wist niet dat HG dat spul ook had.
Plaats reactie