Castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Mandy
Huiskat
Huiskat

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Mandy »

Max is een katertje van nu net 6 maanden oud!
Love cats
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Ja, dan zou ik laten castreren, nu komen hormonen op gang...ben je in ieder geval het sproeien voor.
loek
Jaguar
Jaguar

Bericht door loek »

En drinken, mochten jullie katten drinken (water) de avond voor en dag van operatie?

Mandy als hij 6 maanden is zou ik hem laten castreren. Doe ik iniedergeval wel....Maar extra 'druk' omdat zijn zusje hier ook rond loopt. Diesel (kater, vandaag precies 6 mnd) is de laatste tijd (maand ong.) ook gaan miauwen, eerst hoorde ik hem nooit. Hij heeft nu soms een beetje een 'klaag' miauw (zo'n miiiiaaauuuwww in plaats van mauw zeg maar haha. En dan vaak een paar keer achter elkaar) weet niet of dit met de hormonen e.d. te maken heeft.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Anaheim
Lynx
Lynx

Bericht door Anaheim »

Of Toto wel mocht drinken weet ik eigenlijk niet.Zodra de assistente zei dat ze de avond ervoor niet mocht eten zei ik al meteen dat ik Toto zou brengen die avond dus ze kreeg de kans niet om dat eventueel nog te zeggen.
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

@ Mandy, Laat die kat onmiddelijk castreren.
Mijn kitten Sam is nu ook 6 maanden en volgende week dinsdag laat ik hem castreren in het asiel waar hij vandaan komt.
Ook Sam mag na 18.00 uur niks meer eten.
Ik vind dat wel vreemd want Flea mocht na 20.00 uur niks meer eten van mijn eigen DA.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 02 okt 2009 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
loek
Jaguar
Jaguar

Bericht door loek »

Umimeis, wat voor advies heb jij dan gekregen? Die van mij moeten twee dagen na Sam. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat! Vind jij het stiekem ook een beetje spannend? Oh ik zie plotseling het antwoord staan haha.
En drinken?
Laatst gewijzigd door loek op 02 okt 2009 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ja, best wel, ook al is dit de 2e x dat ik zoiets meemaak......zie vorige reactie.
Bij Flea was ik nog zenuwachtiger :lol:

Ja, drinken mag wel, anders droogt ie uit.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 02 okt 2009 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoeza
Huiskat
Huiskat

Bericht door Zoeza »

Ben je nog niet bij een da geweest die kan schatten hoe oud ze zijn?
Laatst gewijzigd door Admin op 03 okt 2009 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Quote nooit het laatste bericht.
Roos en Minousch
Panter
Panter

Bericht door Roos en Minousch »

Vlinder mag gewoon drinken voor de sterrelisatie, eten mag vana een uur of 8 de avond ervoor niet meer.
Vlinder staat gepland voor 26 November, en is dan ruim 6 maanden.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Nou, dan geef ik Sam ook maar vanaf 20.00 uur niks meer. Ik vind dat als hij vanaf 18.00 niks meer mag eten veel te lang voor een kitten 6 maanden en die ook nog eens in de groei is.
loek
Jaguar
Jaguar

Bericht door loek »

Umimeis,
Hoe is het met Sam gegaan? En hoe gaat het nu met hem?

Hier zijn ze gisteren geholpen. En het gaat heel goed, het valt me tot nu toe heel erg mee. Diesel was gewoon meteen weer zichzelf (tot iets drukker....Ik nog tegen hem praten dat de afspraak eigenlijk was dat een kater rustiger wordt na een castratie ;-) Hij heeft niet geluisterd ;-))
Muis gaat ook prima eigenlijk, ze heeft onderhuidse hechtingen. En geen kap of iets dergelijks, dat hoeft pas als ze er echt veel aan gaat likken, of bijten of krabben. En ze krijgt nog 4 dagen pijnstilling.
Diesel heeft helemaal geen hechtingen.

Wat een verschil met 'vroeger'. Ik weet nog dat onze katten (15 jaar terug ong.) allebei gehecht waren (man en vrouw). allebei zo'n kap op, en een stuk zieliger waren.

Vandaag belde de da hoe het met ze ging! Vond ik wel een goede service.
Over 10 dagen wondcheck bi Muis en over 3 mnd conditie check bij Diesel. En that's it.
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

@ loek,

Met Sam gaat het al goed. Hij heeft geen last gehad vd castratie. Toen ik hem ophaalde was hij alweer wakker en verder niet echt meer duf ofzo.
Sam heeft ook onderhuidse hechtingen.
Toen we thuis kwamen, stond meneer alweer bij het luikje omdat hij naar buiten wou. Maar dat mocht niet van mij.
De volgende dag heb ik hem wel weer even naar buiten gelaten, hij was toch weer helaal fit enzo, maar het regende ook, dus was hij binnen 15 minuten alweer binnen.

Sam heeft geen pijnstillers meegekregen, maar dat was ook niet nodig omdat hij ook al meteen zichzelf weer was.

Het duurt nog wel even voordat ze rustiger worden want de hormonen verdwijnen geleidelijk uit het lichaam.
Dit kan nog wel een paar weken duren (7 weken ofzo???)
Mandy
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mandy »

Volgende week Vrijdag word Maxje gecastereerd!
Love cats
Zoeza
Huiskat
Huiskat

Bericht door Zoeza »

Ik heb dat met Zara en Zoë ook. Die waren uit een hooiberg geplukt.

Zij zijn nu ruim 4 maanden en komen niet uit de tuin. Wat zijn dan de voordelen van wèl of niet steriliseren?
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Voordelen van wel steriliseren is dat ze zeker weten geen nestjes krijgen als ze toch per ongeluk zouden ontsnappen. Daar zijn ze echt ontzettend creatief in (of een kater die creatief is door bij jullie de tuin IN te komen. 1x is voldoende voor een nestje...), zo is het bij de kat van mijn vriend ook 'mis' gegaan. Daar heb ik dan een geweldig katje aan overgehouden, maar toch.... anders had ik over een paar maanden - na mijn verhuizing - wel een katje uit het asiel gehaald en dan was er daar ook weer eentje gered geweest. Dus in dat opzicht zou ik het voor proberen te zijn.

En het voorkomt toch ook bepaalde ziektes van poezen, sterilisatie? Maar daar weten anderen vast meer over :)

Mouse moet over een tijdje ook onder het mes. Ik twijfel.... over een week of drie is hij vier maanden.... of ik het dan al zal/kan laten doen of dat vijf maanden ook goed is? Ik vind hem nog zo klein.... is het niet slecht voor de groei? (maar ik heb het idee dat Zooey nog wel eens een vroege vogel kan zijn in haar krolsheid, dus ik loop liever geen risico. Maar ik wil haar toch niet voor het halfjaar laten steriliseren omdat het een wat heftiger ingreep is...)
Plaats reactie