Ik heb hier al eens wat gepost over Gertje, 'n zwerfkat die nu bijna twee jaar bij mij woont. Dat ging over het feit dat ze om de week 'n andere 'vaste' plaats koos. Dat heeft zich nu ontwikkeld tot 'n vaste plaats *buiten* !..... Yep, ze wil niet meer binnen komen anders dan om snel haar etensbakkie leeg te schrokken. Daarna weer snel naar buiten. De tuin in... Dat duurt nu al 'n maand of twee, gedurende de zomer niet zo'n probleem maar nu het wat slechter wordt ga je je toch af vragen wat is hier nu eigenlijk aan de hand..... ??

Sinds 'n maand ofzo heeft ze ook 'n *vaste* plaats in de tuin, zomaar ergens langs het looppad, in het gras. Ik heb 't gras daar express niet gemaaid zodat ze 'n soort 'leger' heeft. Regen blijkt geen indruk op haar te maken, als het zacht motregend blijft ze gewoon doorslapen, als het echt begint te plenzen wil ze nog wel es binnen komen maar alléén in de keuken.... Ettelijke keren al is ze s'avonds of s'nachts doorweekt binnengekomen. Met 'n beetje slecht weer is het 'n tamelijk naar gezicht om dat beesie daar altijd maar in die tuin te zien liggen, steeds maar op dat zelfde plekkie. Of ze zit te wassen, of ze slaapt, opgerold en wel.
Als het aardig weer is en ik in de tuin ga zitten komt ze onmiddelijk naar me toe en springt met 'n knorrend geluid op m'n schouder, rond m'n nek. Ze wil daar dan, afwisselend op m'n linker of rechter schouder, het liefst de hele dag blijven liggen. Het dus niet zo dat ze niet meer van mij houdt....

Heel soms komt ze zowaar de woonkamer in, maar wil dan alléén maar bij mij op m'n schouder zitten/liggen, net als buiten in de tuin.... Als ik het waag op te staan en haar op de grond zet ( ze wil het liefst gewoon blijven zitten/liggen ) schiet ze vol walging meteen de keuken in en in één ruk door 't kattenluik de tuin weer in.
Ik bedoel maar, 'lekker gezellig ! '
Dat is dan je dank om haar van de straat te halen, lekker te eten te geven en 'n warme slaapplaats....
Je blijft je toch afvragen waarom het beesie überhaupt is gaan zwerven.... Waar komt ze vandaan.... e.d. Ik kan me niet herinneren ooit géén poes(en) of hond in huis te hebben gehad maar zo'n poes als deze heb ik nog nooit meegemaakt...
Rare jongens die zwerfkatten...

Alleen maar uit nieuwsgierheid : is er nog iemand hier die 'n dergelijke ervaring heeft met 'n in huis genomen zwerfkat ?
Groeten,
Jan ( ook van Gertje )