Kattengras

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
xtaix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2009 12:37

Kattengras?

Bericht door xtaix »

Ik loop zo nu en dan met mijn Sam over de parkeerplaats en hij eet dan altijd gras. Is het misschien verstand dat ik dan kattengras voor hem koop. (als hij gras eet denk ik dat hij buikpijn heeft, is dat ook zo?).
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: kattengras?

Bericht door sandy »

Dat lijkt me beter dan dat gras wat vaak vervuild is door het verkeer.
Volgens mij halen ze ook bepaalde voedigsstoffen eruit omdat ze er lang niet altijd van kotsen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
xtaix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2009 12:37

Re: kattengras?

Bericht door xtaix »

Dus ik kan beter kattengras kopen?

-> op de parkeerplaats waar ik loop, zijn voetpaden ;) en het is kleine papierplaats met ongeveer 5 auto's
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattengras?

Bericht door lievelijn »

Vlinder eet geen kattengras.. maar alkle andere grasjes vindt ze heerlijk.. Dus nu heb ik zelf bijv. zebragras staan. Maar inderdaad een eigen bakje gras is wel aan te raden
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kattengras?

Bericht door Cari »

Ik zou Sam lekker zijn straatgras laten eten. Dat scheelt je in je portemonnee en op zo'n plek kan dat echt geen kwaad. Als er bijv een hond over geplast heeft, zal hij die sprieten echt niet eten. En de vervuiling op die plek is zo te horen te verwaarlozen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattengras?

Bericht door Camoth »

Mijn katten krijgen kattenmout en grassnoepjes. Die eten nooit echt gras ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kattengras?

Bericht door Nyncke »

Je kunt ook een pak graszaad kopen en steeds wat zaaien, voor een goeie 5 euro kun je jaren vooruit.

Maar in gras zit aminozuur, door gras te eten krijgen ze dat binnen. De rest kunnen ze niks mee daarom spugen ze dat later weer uit. Maar het gaat dus om het aminozuur.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kattengras?

Bericht door rieneke »

inderdaad nyncke, zo doe ik het ook.
zo heb je lekker mals gras ipv die scherpe stugge rotzooi die ze als kattengras verkopen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kattengras?

Bericht door daantje »

Nyncke schreef:Je kunt ook een pak graszaad kopen en steeds wat zaaien, voor een goeie 5 euro kun je jaren vooruit.
En zo zie je maar dat er altijd weer bruikbare tips zijn :grin: .

Ik zou dit zelf nooit verzonnen hebben, koop dus altijd pollen kattengras (bij gebrek aan gras in onze tuin ;-) ), maar dit is natuurlijk heel veel handiger! Ik ga vanmiddag gelijk graszaad halen! :grin:

Maar dan? Gewoon zaaien in een pot tuinaarde? En hoelang duurt het ongeveer voordat het "eetbaar" gras is?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kattengras?

Bericht door JLC »

Mijn katten maken gebruik van het grasveldje in mijn achtertuin. Toen ik ze net had en ze nog niet buiten mochten komen, heb ik kattengras gekocht, maar daar keken ze niet naar om.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kattengras?

Bericht door Nyncke »

daantje schreef: En zo zie je maar dat er altijd weer bruikbare tips zijn :grin: .

Ik zou dit zelf nooit verzonnen hebben, koop dus altijd pollen kattengras (bij gebrek aan gras in onze tuin ;-) ), maar dit is natuurlijk heel veel handiger! Ik ga vanmiddag gelijk graszaad halen! :grin:

Maar dan? Gewoon zaaien in een pot tuinaarde? En hoelang duurt het ongeveer voordat het "eetbaar" gras is?

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, mijn katten komen buiten.
Ik zou in van die bakjes waar je voorgesneden groente in koopt vol met tuinaarde strooien, strooi er graszaad overheen, zo nu en dan besproeien.
Hoeveel weken het duurt, beetje afhankelijk van hoe warm het is.
Staat het niet achterop het pak?

Hoe snel eet je poes/ poezen zo'n bakje of de bakjes leeg?
Dan zou ik bv iedere 2 weken een nieuw bakje maken, heb je altijd weer nieuwe voorraad.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kattengras?

Bericht door rieneke »

ik maak niet steeds een nieuw bakje, maar strooi er af en toe wat zaad bij in het potje.
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kattengras?

Bericht door Ambertje73 »

Kattengras moet je echt mee oppassen!!!

Wij kochten altijd een paar potjes met kattengras bij de Intratuin.
De bende (34 katten) werd dan helemaal gek.
Het ging altijd goed, totdat één van onze half-Persjes begon te hoesten , snotteren en niet meer wilde eten!
We hielden haar goed in de gaten en 's avonds stak er iets groens uit haar neusje. Ach, ze hebben hier incidenteel wel eens last van een groene snotter door de nies.
We hadden nooit meer aan het kattengras gedacht! :shock:
Later zat het groene stukje er nog en toen we het uit haar neusje wilden trekken, schreeuwde ze heel hard. Gras heeft weerhaakjes en kun je niet zo verwijderen!!!!

De volgende dag is ze meteen onder narcose gegaan en hebben ze, met veel moeite, 3 lange grassprieten uit haar neusje en keel gehaald.
Als we dat niet meteen hadden ontdekt, dan kan zo'n spriet zich heel ver nestelen in de keel met alle gevolgen van dien!

Dus, zo'n grasplantje van 1,99 euro heeft niet alleen voor veel problemen gezorgd, we waren ook nog eens 75 euro aan DA kosten kwijt.
Ze krijgen hier nooit geen gras meer! Maltpasta en catnipkruiden vinden ze ook heel lekker en het is tenminste veilig!

Het is maar dat jullie het weten. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattengras?

Bericht door Umimeis »

Ik heb hier bij toeval zebragras staan in huis, ik had die plant gekregen van een vriendin die de plant niet meer wou omdat haar katten er steeds aan zaten (ze wist niet dat katten het mochten hebben :lol: ).

Maar mijn katten eten er niet eens van. Ik zie ze wel eens gras eten daar bij de vijver voor mijn huis.
Gebruikersavatar
xtaix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2009 12:37

Re: Kattengras?

Bericht door xtaix »

:) Ik denk dat ik maar gewoon gras laat eten van de parkeerplaats en het kleine grasveld achter thuis.
Plaats reactie