Sinds kort hebben wij een wat oudere poes, ca 13 jaar, uit het asiel. Zij bleek helaas erg ziek te zijn, hoge bloeddruk en mogelijk een of meer attaques en als gevolg daarvan ook blind. Dat was in het asiel niet opgemerkt, ze dachten dat ze doof was (...).
Gelukkig gaat alles nu naar omstandigheden eigenlijk heel erg goed, en is ze best gelukkig.
We weten niet hoe lang ze als blind is, bijvoorbeeld al lang voor ze in het asie lkwam (ze is gevonden).
Ze weet zich erg goed te redden, kan alles vinden, springt vrolijk op de bank en het bed en dan lijkt het alsof er niets mis is. Tegelijkertijd loopt ze ook vrolijk tegen de muur op

Haar neus doet het ook prima, al het lekkers weet ze te vinden...
Maar om nu de vraag te stellen; omdat het de laatste tijd duidelijk beter gaat, en ze alerter is, heb ik het idee dat ze zich begint te vervelen!! Ze kan natuurlijk niet lekker naar buiten kijken of achter balletjes aan zitten. Ze komt wel op het balkon, maar vindt dat niet super leuk. Ze heeft een speeltje met een belletje, daar doet ze af en toe iets mee omdat ze het dan hoort (heel schattig, en bijna altijd raak!) als wij het beginnen, maar de laatste tijd ook niet echt meer.
Wat zou ze nou leuk vinden???? Ik vind het zo zielig dat ze eigenlijk alleen maar kan slapen en eten en borstelen (en knuffelen, maar helaas wil ze vooral s nachts aandacht en dan willen wij zelf slapen grom). Ik wil nu zo'n bal kopen waar je eten in kan stoppen en die hier en daar verstoppen, dan heeft ze wat te doen.
Ze loopt ook vaak heel hard te mauwen. Echt loeien. Soms denk ik dat ze misschien een beetje dementerend is... en dan niet meer weet waar ze is..? Als we haar dan roepen, dan is het weer goed.
Wie o wie heeft ee ntip/idee!
Dank alvast