Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
spook
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2009 23:27

Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door spook »

Hallo mensen,

Ik heb mijn kat in een kattenpension in Delft gebracht en daar is ze heel ziek geworden. Er werd daar gezegd dat ze naar de dierenarts geweest zijn maar dat bleek niet te kloppen en dat allemaal pas op de dag dat ik haar kwam halen.
Ik wil hier wat aan doen, want het zijn onschuldige dieren en dit kan gewoon niet. Ik ben aan het folderen, maar helaas tot nu toe reageren er nog geen mensen die met mij als groep dit aan te willen pakken, want als groep sta je sterk he.

Hebben jullie ook deze ervaringen of kennen jullie mensen, laat het mij weten want dan kan ik het aan gaan pakken.

Groetjes,

:evil:
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken!!

Bericht door Camoth »

Aantal vragen:

- Welke ziekte had je kat?
- Hoe weet je dat ze niet bij de DA zijn geweest?
- Hoe wil je het dan gaan "aanpakken"?

Als je een rechtzaak wil beginnen moet je ook vertellen welk pension het was, in welke periode etc...
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken!!

Bericht door Roos en Minousch »

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat ze ziek worden in een pension, dat vind ik het risico als je zo veel katten bij elkaar zet ondanks alle inentingen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken!!

Bericht door JLC »

Ik neem aan dat je niet met knokploeg daar naar toe wilt gaan?? :???: Want dat lijkt mij geen goed idee.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1762
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door sandy »

Ik denk dat je weinig kans van slagen hebt, ze dekken zich altijd goed in om te zorgen dat ze niet aansprakelijk gehouden worden als een dier ziek word daar.
Als het goed is heb je een formulier moeten invullen waar dat vermeld staat, zou dat is goed nalezen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door loek »

Ziek worden oke...maar dat ze zeggen naar de da te zijn geweest maar niet zijn geweest vind ik wel schadalig. Ik neem aan dat je contact hebt opgenomen met deze da? En er toen achter bent gekomen dat dit niet is gebeurd?

(ik heb trouwens geen ervaring met een pension dus ook niet in jou woonplaats...want dat was je vraag eigenlijk he)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door Kattenbella »

Je moet wel goed aan kunnen tonen wat je kat mankeerde en dat ze niet naar de dierenarts zijn geweest.
Hoe lullig dan ook, het zit zo inelkaar.

Zoek het goed uit en kijk wat je kan doen. Hoor je ook geluiden van anderen die hun dieren daar hebben gehad bijvoorbeeld en hetzefde hebben meegemaakt
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
spook
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2009 23:27

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door spook »

Ik heb nu twee brieven van de dierenartsen waar ik geweest ben. En ja ik ben aan het folderen zo nu dus ook op deze site zodat ik mensen vind die dit ook hebben meegemaakt. Mijn kat had een ernstige infectie niesziekte en het is nog niet weg en ben nu inmiddels volgens mij drie weken verder kan je nagaan. En ja, ik hoorde in eeen dierenwinkel dat er iemand was met een kat die niet genoeg was ingeeind en wel mocht komen en nu dus dood is dus ja. Vandaar dat ik een groepje zoek zodat ik het kan opsturen naar de inspectie snap je

Ik heb het telefonisch afgesproken dus niet getekend dit keer
sandy schreef:Ik denk dat je weinig kans van slagen hebt, ze dekken zich altijd goed in om te zorgen dat ze niet aansprakelijk gehouden worden als een dier ziek word daar.
Als het goed is heb je een formulier moeten invullen waar dat vermeld staat, zou dat is goed nalezen.
Een ernstige infectie niesziekte terwijl ze wel inggeeind is.
Ik heb bevestiging van de dierenarts dat ze niet geweest zijn.
Ja ik wil met een hoop mensen dus klachten verzamelen en opsturen naar de inspectie en ja of je er verder een rechtszaak mee kan zo ver denk ik nog helemaal niet
Camoth schreef:Aantal vragen:

- Welke ziekte had je kat?
- Hoe weet je dat ze niet bij de DA zijn geweest?
- Hoe wil je het dan gaan "aanpakken"?

Als je een rechtzaak wil beginnen moet je ook vertellen welk pension het was, in welke periode etc...
Laatst gewijzigd door Admin op 17 sep 2009 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Drie vlak na elkaar geplaatste berichten gecombineerd. Gebruik WIJZIG als je iets wil toevoegen aan je bericht, alb.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door JLC »

Als je denkt voldoende bewijzen te hebben, kun je een civiele zaak beginnen (onrechtmatige daad) tegen het pension. Maar juridische procedures kosten geld. Je kunt ze eerst per brief sommeren je je geld terug te geven. Immers, je hebt betaald voor het verblijf en je kat is ziek geworden. Dus heb je mijns inziens recht op teruggave van dit geld. Maar als ze geen gehoor geven aan een dergelijk sommatie, dan moet je al gauw een advocaat in gaan huren. Bij de kantonrechter kun je zonder advocaat procederen (wat ik toch afraad), maar heb je toch een deurwaarder nodig om het pension te dagvaarden (en die kost ook geld).

Ik denk dat je er verstandiger aan doet om de Dierenbescherming in te lichten over dit pension en je kat er nooit meer naar toe te brengen. Je kunt de klacht inderdaad ook samen met andere mensen uiten bij de Dierenbescherming en het pension zelf. Maar dan moet je wel mensen vinden die bij dit pension in Delft hun kat hebben ondergebracht. Ik weet niet of er op dit forum leden zijn met woonplaats Delft en omgeving en die ervaring hebben met dit pension. Die mensen zou je dus moeten vinden.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
spook
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2009 23:27

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door spook »

Ja ik ga ook een brief naar het pension sturen en ook met die brieven van de dierenarts. Heeft u verstand van dit soor brieven? Ik kan em wel even laten lezen misschien heb je nog ideeen hoe en wat ik anders kan schrijven op er bij kan schrijven? Ja de wetgeving van dieren is erg weinig ja echt triest en dat in Nederland papierland.
Maar als ik uw reactie begrijp kan ik ook naar de rechtbank of tuchtcollege mijn brief sturen?
Laatst gewijzigd door Admin op 17 sep 2009 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Quote nooit het laatste bericht, ajb.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door JLC »

Je kunt gewoon een brief schrijven naar het pension (kopie maken van je brief die je gaat verzenden naar het pension voor je eigen dossier) waarin je verzoekt om teruggave van je geld en je legt daarbij uit waarom. Daarbij geeft je het pension een termijn van bijvoorbeeld 14 dagen om het geld over te maken naar jouw bankrekening. Als je wil dat ik je brief eerst lees, dan moet je een berichtje via dit forum aan mij persoonlijk sturen. Maar ga er maar van uit dat het pension nee zegt en dan moet je algauw naar de rechter gaan. De vraag is of de kosten opwegen tegen de baten. Als je niet veel geld hebt om een advocaat in te huren, dan kun je beter naar een juridisch loket of rechtswinkel (is in R'dam vast aanwezig). Ik ben wel een jurist, maar geen expert op civiel recht. Ik kan niet goed inschatten wat je kansen zijn. Als je in persoon gaat procederen bij de kantonrechter, dan mag je zelf brieven schrijven richting de rechtbank. Echter, om een procedure bij de rechtbank op te starten moet je het pension dagvaarden. Deze dagvaarding moet door een deurwaarder aan het pension worden uitgereikt. Je moet dus sowieso een deurwaarder inschakelen.

Allereerst zou ik maar eens contact opnemen met de dierenbescherming om melding te maken van jouw ervaring met dit pension. Misschien dat zij ook nog nuttige tips hebben om dit pension aan te pakken.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1762
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door sandy »

Het probleem met niesziekte is dat er verschillende verwekkers zijn, dus 100% beschermd zijn katten nooit en kunnen dus inderdaad ziek worden in een pension.
Daar dekken ze zich altijd voor in dat zij daar niet voor aansprakelijk zijn en daar moet je voor tekenen.
Echter niet naar de dierenarts gaan is wel nalatig en wellicht dat je daar wel wat mee kan maar juridische procedures duren lang, zijn kostbaar en de uitkomst altijd onzeker.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door JLC »

Hier ben ik het helemaal mee eens. Nogmaals, een melding maken bij dierenbescherming lijkt mij allereerst zinvoller. Gewoon je kat er niet meer naar toe brengen en een beter pension gaan zoeken voor een eventuele volgende keer.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Mensen gezocht om als groep dit aan te gaan pakken

Bericht door beestenbende »

Ik snap dat je boos bent, en daar heb je ook alle reden toe. Maar je moet je heel goed beseffen dat hier enorm veel geld en tijd in gaat zitten. Daarnaast dekken ze zich altijd erg goed in, dus of je een zaak wint lijkt me erg onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn. Inderdaad het advies een brief schrijven aan de dierenbescherming/inspectie en je katten daar niet meer naar toe brengen. Bedenk ook dat je nooit risicoloos je kat ergens kan achter laten, dus je kan het nooit helemaal voorkomen. Tenzij je een opppas thuis kan vinden, maar dan nog kan een kat een straat o.i.d oversteken met alle gevolgen van dien of ziek worden. Het blijft lastig, en wens je veel wijsheid toe!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie