Laatste offtopic vraagje

Ik doe dat hier ook hoor, tussendoor kipfilet geven zonder enig probleem. Dus waar dat dan weer vandaan komt.Camoth schreef:Wat apart. Mijn zusje doet dezelfde studie, maar kwam niet met dit soort wijsheden aanzetten, zal ze vast niet zo goed opgelet hebben tijdens de les![]()
En inderdaad; ik voer zelf kipfilet door de brokjes heen, nooit problemen gehad. De laatste roddel zegt dat als je niet 8 uur ertussen doet dat ze dan gaan overgeven door het verschil in maagzuurEn zo komen er elke dag weer nieuwe bij. Maar wel leuk eens te horen hoe paraveterinairen dat nou aangeleert krijgen.
Ik ga nu even de boeman spelenAls ik alle lessen bij elkaar mag geloven is het toch 't beste om als basis een brok met hoge kwaliteit te geven.
Dat het gebit brokken nodig heeft is inmiddels achterhaald. Tuurlijk is dit beter dan nat / blik voer. En als je alleen natvoer geeft dan is inderdaad brokken beter om dit erbij te geven. Brokken schoond het gebit beter dan natvoer. Maar brokken bevatten ook enzymen wat tandplak kan voorzaken. Brokken kunnen ook makkelijk tussen tanden en kiezen blijven zitten.Ook omdat het gebit wel degelijk brokken nodig heeft.
Ik zou niet weten waarom gekweekte voedseldieren minder goed zou zijn dan dieren wat ze in het wild zouden vangen. Waar baseer je dat op. Ook gekweekte muizen enz kunnen parasieten hebbenAls die voedseldieren gekweekt zijn in gevangenschap kun je er in elk geval vanuit gaan dat het niet hetzelfde is als wanneer je kat zelf zijn maaltje bij elkaar vangt, in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Die wilde dieren komen in de natuur met vanalles in aanraking, die gekweekte voedseldieren niet.
Helaas zijn er nog DA die vers afraden, want zoals je zegt : als een kat bv salmonella krijgt dan heeft de DA het gedaan. Mijn DA is pro vers en verkoopt zelf ook carnibest. Als hij er tegen zou zijn, dan zou hij het niet verkopen.Dus zoveel zouden ze er niet op verliezen aangezien katten ook op vers nog ziek kunnen worden en op dieet zouden moeten. Daarbij kan je het argument ook omdraaien; mensen die vers voeren willen gewoonr goedkoper uit zijn."