Mijn kat krabt aan de deur

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Tenchi
Kitten

Mijn kat krabt aan de deur

Bericht door Tenchi »

Hallo,

Mijn kat Tenchi is nu 1 jaar en enkele maanden oud en hij krabt altijd aan de deur van mijn slaapkamer. Hij wil steeds bij me zijn.
Nu huur ik een appartement en ik moet dus zien dat alles in orde is tegen dat ik hier wegga om de huurwaarborg terug te krijgen.
Ik heb al zoveel geprobeerd... sprays, ballonnen, schuurpapier... het helpt allemaal niet.
Ik ben wanhopig op zoek naar een (goedkope) oplossing.

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven... Want mijn deur heeft al heel wat afgezien :grin:

Karen
JLC
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Re: Mijn kat krabt aan de deur...

Bericht door JLC »

Je zou alsnog kunnen overwegen om je kat toe te laten tot de slaapkamer.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

doet je kat ook wat als je hem in de slaapkamer laat? onze poes gaat ook aan de deur krabben als je de deur dicht doet, maar als we em dan open doen wordt er even gesnuffeld en meestal gaat ze weer terug naar de woonkamer..
Anaheim
Lynx
Lynx

Bericht door Anaheim »

Wat ik altijd heb is 2 kleine dozen rechtop zetten mijn slaapkamerdeur daardoor kunnen ze er niet echt bij.

Soms gebeurt het wel eens dat ik Pinky met 1 pootje hoor krabben midden in de nacht maar dan pak ik iets en gooi ik tegen mijn kant van de deur waardoor ze schrikt en weer weggaat.
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
tacuma
Panter
Panter

Bericht door tacuma »

Bij mijn dochter deed de kat dat ook, maar aan de achterdeur, om naar buiten te komen.
Ze heeft toen van dat brede dubbelzijdige plakband op krabhoogte op de deur geplakt.
Dat voelt natuurlijk helemaal niet fijn aan voor de kat, dus was het meteen afgelopen.
Wel erg voorzichtig verwijderen, anders beschadig je de deur zelf alsnog!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

stofzuiger buiten de deur zetten in de aanstand.
snoer onder de deur door halen en stekker onder je kussen.
bij krabben even de stekker in het stopcontact, en als het goed is schrikt de kat zich de tandjes.
eventueel in combi met het eerder genoemde dubbelzijdige tape.
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Re: Mijn kat krabt aan de deur

Bericht door Admin »

Er bestaat al een flink topic over dit onderwerp. Kijk maar eens op:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =25&t=5461
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Tenchi
Kitten

Bericht door Tenchi »

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mijn katten in de slaapkamer laten doe ik liever niet want ik wil toch minstens 1 haar-vrije kamer hebben.
Want ik merk dat ze door de nacht toch niet uit de kamer gaan, maar bij me op bed liggen...
Ik ga zeker eens proberen om wat dubbelzijdige plakband tegen de deur te plakken.

Ik hou jullie op de hoogte...

Verdere tips blijven steeds welkom...

Bedankt
Karen
dark-demon
Kitten

Bericht door dark-demon »

Hey mensen ik heb dus ook dat probleem echt irritant jah.
Pixie de jongste krabt altijd aan de deur van de slaapkamer als we erin liggen vooral nu omdat ze nu niet in de huiskamer mag ivm de kerstboom(geweldig met katten alle ballen gaan dr aan als we niet opletten).
als we naar bed gaan krabt ze aan de deur maar wel zonder d'r nagels das dan wel weer fijn
als we even liggen te praten voor t slapen gaan ook want dan hoort ze dat( ze zit denk k tegen de deur aan) als iemand omdraait :krassen en smorgens vroeg om half 7ong nooit veel later door deweeks gaan probleem maar weekends... iemand een oplossing?
Plaats reactie