wij hebben een poes van 5 jaar en een kitten van 9 maanden. Wij hebben de kitten al vanaf een week of 7.
Eerst ging het heel goed tussen de poes ( tijgetje) en de kitten (dushi) maar na een paar weken begon het eigenlijk.
Ja wat begon er? Nou Dushi valt tijgetje steeds aan, bijt haar in haar nek en jaagt echt op tijgetje. Tijgetje kan soms gewoon niet rustig rondlopen of Dushi bespringt haar alweer

Wij zeggen wel NEE en leiden hem af met speeltje soms maar het gaat maar door!!! Wij worden er heel chagrijnig van en vinden het zielig voor tijgetje. Tijgetje blaast wel van haar af en krijst soms zelfs een beetje maar die kleine Dushi stopt niet

Ik geef ze allebei evenveel aandacht (al vraagt en krijgt dushi wel meer aandacht misschien) maar ik wil gewoon zo graag dat het gedrag ophoud. Dushi is trouwens wel gecastreerd ( hij ging sproeien en we hoopten dat dit dominante gedrag minder zou worden door de castratie)
Het sproeien is afgelopen maar dat gedrag dus niet.
Op een gegeven moment ga je ook vanalles doen, in je handen klappen, hard NEE zeggen, FOEI etc etc.... je word er gewoon boos van helaas. Ik (wij) zitten met onze handen toch wel een beetje in ons haar en daarom plaats ik dit bericht.
Heeft iemand tips en/of weet iemand hoe dit komt? Dushi is trouwens verder een heel lief katje

Ik hoop dat er mensen zijn die willen reageren.
Groetjes van Ilse